Firmaer med private vogne optaget i DSB´s vognpark 1893 - 1966
Dansk Sojakagefabrik A/S
(Retur til oversigt)
Den ØK-ejede Dansk Sojakagefabrik blev grundlagt i 1908 på Islands Brygge på Amagersiden af Københavns Sydhavn. Soyabønner blev bragt hjem fra Manchuriet for at udvinde sojaolie. Gennem årene blev produktionen udvidet til også at omfatte andre produkter.(Retur til oversigt)
I perioden 1918-21 blev fabrikken udvidet, og der blev lagt jernbanespor med forbindelse til Godsbanegården via en lavbro over havnen.
Fabrikken voksede fortsat, og i 1960 var der ansat flere end 1.200 personer på fabrikken. Grundet store miljøproblemer måtte Soyakagefabrikken indstille produktionen i 1991, og i 1997 blev området endeligt rømmet. Miljøministeriet har senere erklæret grunden forurenet i middelsvær grad. Alle tankvogne var gråblå med sort tekst og rødt logo. Se også Dansk Soyakagefabrik efter 1966.
Se også en artikel om DS-vogne på www.km-text.dk
Nummer | Fabrikat | År | Længde | Afstand | Noter |
ZE 503501 | Orenstein | 1930 | 8,8 m. | 4 m. | Tankvogn købt 1931. 19200 liter. Last 17 tons, 17,8 tons (1961). Tara 12,9 tons. Skruebremse i bremsehus. Trykluftledning. I vognen må befordres: Olie og Fedt i Vognladninger (1933), Olie og Fedt samt Benzin, Sæbelud, Kalilud, Terpentin, Ammoniakvand af indtil 12% Styrke og Melasse (1946). Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb, Islands Brygge. Udrangeret 1966/70. |
ZE 503502 | Orenstein | 1930 | 8,8 m. | 4 m. | Tankvogn købt 1931. 19.200 liter. Last 17 tons, 17,8 tons (1961). Tara 13,5 tons. Skruebremse i bremsehus. Trykluftledning. I vognen må befordres: Olie og Fedt i Vognladninger (1933), Olie og Fedt samt Benzin, Sæbelud, Kalilud, Terpentin, Ammoniakvand af indtil 12% Styrke og Melasse (1946). Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb, Islands Brygge. Udrangeret 1966/70. |
ZE 503503 | Orenstein | 1930 | 8,8 m. | 4 m. | Tankvogn købt 1931. 19.200 liter. Last 17 tons, 17,8 tons (1961). Tara 13,5 tons, fra 1952 13,1 tons. Skruebremse i bremsehus (fjernet 1952). Rangerskruebremse fra 1952. Trykluftledning. I vognen må befordres: Olie og Fedt i Vognladninger (1933), Olie og Fedt samt Benzin, Sæbelud, Kalilud, Terpentin, Ammoniakvand af indtil 12% Styrke og Melasse (1946). Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb, Islands Brygge. Udrangeret 1966/70. |
ZE 503504 | Scandia | 1933 | 8,47 m. | 4,5 m. | Tankvogn. 19200 liter. Last 17 tons, 17,8 tons (1961). Tara 12,6 tons, 13,9 tons (1961), 12 tons (1966). Tank leveret af Allerups Maskinfabrik. Skruebremse i bremsehus (fjernet før 1961). Rangerskruebremse (1961). Trykluftledning. Trykluftbremse fra 1939. Varmeledning. Tank isoleret 1940. Tankisolering fjernet 1964. I vognen må befordres: Olie og Fedt i Vognladninger (1933), Olie og Fedt samt Benzin, Sæbelud, Kalilud, Terpentin, Ammoniakvand af indtil 12% Styrke og Melasse (1946). Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb, Islands Brygge. Omlitreret 1966 til 0701504. |
ZE 503505 | Scandia | 1933 | 8,47 m. | 4,5 m. | Tankvogn. 19200 liter. Last 17 tons, 17,8 tons (1961). Tara 12,6 tons, fra 1952 13,5 tons. Tank leveret af Allerups Maskinfabrik. Skruebremse i bremsehus (fjernet før 1961). Rangerskruebremse (1961). Trykluftledning. Trykluftbremse fra 1939. Varmeledning. Isoleret 1940 med Rockwool. I vognen må befordres: Olie og Fedt i Vognladninger (1933), Olie og Fedt samt Benzin, Sæbelud, Kalilud, Terpentin, Ammoniakvand af indtil 12% Styrke og Melasse (1946). Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb, Islands Brygge. Omlitreret 1966 til 0701505. |
ZE 503506 | Scandia | 1933 | 8,47 m. | 4,5 m. | Tankvogn. 19200 liter. Last 17 tons, 17,8 tons (1961). Tara 12,6 tons, 13,9 tons (1961). Tank leveret af Allerups Maskinfabrik. Skruebremse i bremsehus (fjernet før 1961). Rangerskruebremse (1961). Trykluftledning. Trykluftbremse fra 1939. Varmeledning. Isoleret 1939 med Rockwool. I vognen må befordres: Olie og Fedt i Vognladninger (1933), Olie og Fedt samt Benzin, Sæbelud, Kalilud, Terpentin, Ammoniakvand af indtil 12% Styrke og Melasse (1946). Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb, Islands Brygge. Omlitreret 1966 til 0701506. |
ZE 503507 | Scandia | 1933 | 8,47 m. | 4,5 m. | Tankvogn. 19200 liter. Last 17 tons, 17,8 tons (1961). Tara 12,6 tons, fra 1951 12,8 tons, 11,4 tons (1966). Tank leveret af Allerups Maskinfabrik. Skruebremse i bremsehus (fjernet 1951). Trykluftledning. Trykluftbremse fra 1939. Varmeledning. I vognen må befordres: Olie og Fedt i Vognladninger (1933), Olie og Fedt samt Benzin, Sæbelud, Kalilud, Terpentin, Ammoniakvand af indtil 12% Styrke og Melasse (1946). Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb, Islands Brygge. Omlitreret 1966 til 0701507. |
ZE 503508 | Scandia | 1933 | 8,47 m. | 4,5 m. | Tankvogn. 19200 liter. Last 17 tons, 17,8 tons (1961). Tara 12,6 tons, fra 1952 12,9 tons. Tank leveret af Allerups Maskinfabrik. Skruebremse i bremsehus (fjernet 1952). Trykluftledning. Trykluftbremse fra 1939. Varmeledning. I vognen må befordres: Olie og Fedt i Vognladninger (1933), Olie og Fedt samt Benzin, Sæbelud, Kalilud, Terpentin, Ammoniakvand af indtil 12% Styrke og Melasse (1946). Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb, Islands Brygge. Udlejet 1943 til F.L.Smidth. Vognen må befordre Ammoniakvand af indtil 12% Styrke. Hjemsted Valby Gasværk. Omlitreret 1966 til 0701508. |
ZE 503509 | Scandia | 1934 | 8,47 m. | 4,5 m. | Tankvogn. 19200 liter. Last 17 tons, 17,8 tons (1961). Tara 13 tons. Tank fra Allerups Maskinfabrik. Skruebremse i bremsehus (fjernet 1951). Trykluftledning. Varmeledning. I vognen må befordres: Olie og Fedt i Vognladninger (1933), Olie og Fedt samt Benzin, Sæbelud, Kalilud, Terpentin, Ammoniakvand af indtil 12% Styrke og Melasse (1946). Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb, Islands Brygge. Udlejet 1943 til F.L.Smidth. Vognen må befordre Ammoniakvand af indtil 12% Styrke. Hjemsted Valby Gasværk. Omlitreret 1966 til 0701509. |
ZE 503510 | Scandia | 1934 | 8,47 m. | 4,5 m. | Tankvogn. 19200 liter. Last 17 tons, 17,8 tons (1961). Tara 13 tons. Tank fra Allerups Maskinfabrik. Skruebremse i bremsehus. Trykluftledning. Varmeledning. I vognen må befordres: Olie og Fedt i Vognladninger (1933), Olie og Fedt samt Benzin, Sæbelud, Kalilud, Terpentin, Ammoniakvand af indtil 12% Styrke og Melasse (1946). Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb, Islands Brygge. Omlitreret 1966 til 0701510. |
ZE 503511 | Scandia | 1934 | 8,47 m. | 4,5 m. | Tankvogn. 19200 liter. Last 17 tons, fra 1957 17,5 tons. Tara 13 tons, fra 1951 12,8 tons, fra 1957 13,4 tons. Tank fra Kastrup Maskinfabrik. Skruebremse i bremsehus (fjernet 1951). Trykluftledning. Varmeledning. Beholder isoleret 1957. I vognen må befordres: Olie og Fedt i Vognladninger (1933), Olie og Fedt samt Benzin, Sæbelud, Kalilud, Terpentin, Ammoniakvand af indtil 12% Styrke og Melasse (1946). Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb, Islands Brygge. Omlitreret 1966 til 0701511. |
ZE 503512 | Scandia | 1934 | 8,47 m. | 4,5 m. | Tankvogn. 19200 liter. Last 17 tons, fra 1957 17,5 tons. Tara 13 tons. Tank fra Kastrup Maskinfabrik. Skruebremse i bremsehus (fjernet før 1961). Rangerskruebremse (1961). Trykluftledning. Varmeledning. Beholder isoleret 1957. I vognen må befordres: Olie og Fedt i Vognladninger (1933), Olie og Fedt samt Benzin, Sæbelud, Kalilud, Terpentin, Ammoniakvand af indtil 12% Styrke og Melasse (1946). Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb, Islands Brygge. Omlitreret 1966 til 0701512. |
ZE 503513 | Scandia | 1934 | 8,47 m. | 4,5 m. | Tankvogn. 19200 liter. Last 17 tons, 17,8 tons (1961). Tara 12,8 tons. Tank fra Kastrup Maskinfabrik. Skruebremse i bremsehus (fjernet 1951). Trykluftledning. Varmeledning. I vognen må befordres: Olie og Fedt i Vognladninger (1933), Olie og Fedt samt Benzin, Sæbelud, Kalilud, Terpentin, Ammoniakvand af indtil 12% Styrke og Melasse (1946). Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb, Islands Brygge. Udlejet 1943 til F.L.Smidth. Vognen må befordre Ammoniakvand af indtil 12% Styrke. Hjemsted Valby Gasværk, Gb (1961). Omlitreret 1966 til 0701513. |
ZE 503514 | Scandia | 1934 | 8,47 m. | 4,5 m. | Tankvogn. 19200 liter. Last 17 tons, 17,8 tons (1961). Tara 12,8 tons, fra 1951 12,4 tons. Tank fra Kastrup Maskinfabrik. Skruebremse i bremsehus (fjernet 1951). Trykluftledning. Varmeledning. I vognen må befordres: Olie og Fedt i Vognladninger (1933), Olie og Fedt samt Benzin, Sæbelud, Kalilud, Terpentin, Ammoniakvand af indtil 12% Styrke og Melasse (1946). Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb, Islands Brygge. Udlejet 1943 til F.L.Smidth. Vognen må befordre Ammoniakvand af indtil 12% Styrke. Hjemsted Valby Gasværk. Omlitreret 1966 til 0701514. |
ZE 503515 | Scandia | 1935 | 8,47 m. | 4,5 m. | Tankvogn. 19200 liter. Last 17 tons. Tara 12,9 tons, fra 1951 13,3 tons. Tank fra Kastrup Maskinfabrik. Skruebremse i bremsehus (fjernet 1951). Trykluftledning. Varmeledning. Isoleret 1939 med Rockwool. I vognen må befordres: Olie og Fedt i Vognladninger (1935), Olie og Fedt samt Benzin, Sæbelud, Kalilud, Terpentin, Ammoniakvand af indtil 12% Styrke og Melasse (1946). Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb, Islands Brygge. Omlitreret 1966 til 0701515. |
ZE 503516 | Scandia | 1935 | 8,47 m. | 4,5 m. | Tankvogn. 19200 liter. Last 17 tons, 17,8 tons (1961). Tara 12,9 tons. Tank fra Kastrup Maskinfabrik. Skruebremse i bremsehus (fjernet før 1961). Rangerskruebremse (1961). Trykluftledning. Varmeledning. I vognen må befordres: Olie og Fedt i Vognladninger (1933), Olie og Fedt samt Benzin, Sæbelud, Kalilud, Terpentin, Ammoniakvand af indtil 12% Styrke og Melasse (1946). Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb, Islands Brygge. Omlitreret 1966 til 0701516. |
ZE 503517 | Scandia | 1935 | 8,47 m. | 4,5 m. | Tankvogn. 19200 liter. Last 17 tons, 17,8 tons (1961). Tara 12,9 tons, fra 1950 12,3 tons. Tank fra Kastrup Maskinfabrik. Skruebremse i bremsehus (fjernet 1950). Trykluftledning. Varmeledning. I vognen må befordres: Olie og Fedt i Vognladninger (1933), Olie og Fedt samt Benzin, Sæbelud, Kalilud, Terpentin, Ammoniakvand af indtil 12% Styrke og Melasse (1946). Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb, Islands Brygge. Omlitreret 1966 til 0701517. |
ZE 503518 | Scandia | 1935 | 8,47 m. | 4,5 m. | Tankvogn. 19200 liter. Last 17 tons, 17,8 tons (1961). Tara 12,9 tons, fra 1951 12,6 tons. Tank fra Kastrup Maskinfabrik. Skruebremse i bremsehus (fjernet 1951). Trykluftledning. Varmeledning. I vognen må befordres: Olie og Fedt i Vognladninger (1933), Olie og Fedt samt Benzin, Sæbelud, Kalilud, Terpentin, Ammoniakvand af indtil 12% Styrke og Melasse (1946). Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb, Islands Brygge. Omlitreret 1966 til 0701518. |
ZE 503519 | Chr. Olsson | 1952 | 9,2 m. | 5 m. | Tankvogn. 23000 liter. Last 19,9 tons. Tara 14,1 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning. I vognen må befordres: Olie og fedt samt benzin, sæbelud, kalilud, terpentin, ammoniakvand, melasse, fedtsyre, glycerin, limvand og klor. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb. Omlitreret 1966 til 0701519. |
ZE 503520 | Chr. Olsson | 1952 | 9,2 m. | 5 m. | Tankvogn. 23000 liter. Last 19,9 tons. Tara 14,1 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning. I vognen må befordres: Olie og fedt samt benzin, sæbelud, kalilud, terpentin, ammoniakvand, melasse, fedtsyre, glycerin, limvand og klor. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb. Omlitreret 1966 til 0701520. |
ZE 503521 | Chr. Olsson | 1952 | 9,2 m. | 5 m. | Tankvogn. 22400 liter. Last 21 tons. Tara 14,1 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. I vognen må befordres: Olie og fedt samt benzin, sæbelud, kalilud, terpentin, ammoniakvand, melasse, fedtsyre, glycerin, limvand og klor. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb. Omlitreret 1966 til 0701521. |
ZE 503522 | Lüttgens | 1944 | 8,8 m. | 4,5 m. | Tankvogn. Købt 1953 fra DR Münster 940077. Oprindelig ejer Kriegsmarinewerft Wilhelmshaven. Konfiskeret 1945 i Danmark og udlejet til Shell. 24.000 liter. Last 21 tons, 22 tons (1961). Tara 9,9 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeslange i beholder. I vognen må befordres: Olie og fedt samt benzin, sæbelud, kalilud, terpentin, ammoniakvand, melasse, fedtsyre, glycerin, limvand og klor. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb. Omlitreret 1966 til 0701522. |
ZE 503523 | SGP | 1944 | 8,8 m. | 4,5 m. | Tankvogn. Købt 1953 fra DR Münster 949025. Oprindelig ejer Kriegsmarinewerft Wilhelmshafen. Konfiskeret 1945 i Danmark og udlejet til DFOK. 24.000 liter. Last 22 tons, 23,1 tons (1961). Tara 9,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning fra 1955. Varmeslange i beholder. I vognen må befordres: Olie og fedt samt benzin, sæbelud, kalilud, terpentin, ammoniakvand, melasse, fedtsyre, glycerin, limvand og klor. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb. Omlitreret 1966 til 0701523. |
ZE 503524 | Kaminski | 1941 | 8,8 m. | 4,5 m. | Tankvogn. Købt 1954 fra DB 564869/DR 620488 (Beneke, Hannover). 20.000 liter. Last 18 tons, 18,9 tons (1961). Tara 13,3 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. I vognen må befordres: Olie og fedt samt benzin, sæbelud, kalilud, terpentin, ammoniakvand, melasse, fedtsyre, glycerin, limvand og klor. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb. Omlitreret 1966 til 0701524. |
ZE 503525 | Familleureux | 1943 | 8,8 m. | 4,5 m. | Tankvogn. Købt 1954 fra DR Münster 927401. Oprindelig ejer Kriegsmarinenwerft, Wilhelmshafen. Konfiskeret 1945 i Danmark og udlejet til Shell. 24.000 liter. Last 21 tons, 22 tons (1961). Tara 10,6 tons, 11 tons (1961). Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Isoleret beholder. I vognen må befordres: Olie og fedt samt benzin, sæbelud, kalilud, terpentin, ammoniakvand, melasse, fedtsyre, glycerin, limvand og klor. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb. Omlitreret 1966 til 0701525. |
ZE 503526 | Brugeoise | 1943 | 8,8 m. | 4,5 m. | Tankvogn. Købt 1954 fra DR München 933096. Oprindelig ejer Wirtschaftliche Forschungsgesellschaft, Berlin. Konfiskeret 1945 i Danmark og udlejet til DDPA. 24.000 liter. Last 21 tons, 22 tons (1961). Tara 10,7 tons, 11 tons (1961). Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Isoleret beholder. I vognen må befordres: Olie og fedt samt benzin, sæbelud, kalilud, terpentin, ammoniakvand, melasse, fedtsyre, glycerin, limvand og klor. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb. Omlitreret 1966 til 0701526. |
ZE 503527 | Lüttgens | 1944 | 8,8 m. | 4,5 m. | Tankvogn. Købt 1954 fra DR Münster 940019. Oprindelig ejer Kriegsmarinewerft Wilhelmshaven. Konfiskeret 1945 i Danmark og udlejet til Gulf Oil. 24.000 liter. Last 21 tons, 22 tons (1961). Tara 9,9 tons, 10,2 tons (1961). Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning. I vognen må befordres: Olie og fedt samt benzin, sæbelud, kalilud, terpentin, ammoniakvand, melasse, fedtsyre, glycerin, limvand og klor. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb. Omlitreret 1966 til 0701527. |
ZE 503528 | SGP | 1944 | 8,8 m. | 4,5 m. | Tankvogn. Købt 1954 fra DR Münster 949033. Oprindelig ejer Kriegsmarinewerft Wilhelmshafen. Konfiskeret 1945 i Danmark og udlejet til Gulf Oil. 24.000 liter. Last 22 tons, 23,1 tons (1961). Tara 9,7 tons, 10,1 tons (1961). Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning. I vognen må befordres: Olie og fedt samt benzin, sæbelud, kalilud, terpentin, ammoniakvand, melasse, fedtsyre, glycerin, limvand og klor. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb. Omlitreret 1966 til 0701528. |
ZE 503529 | SGP | 1943 | 8,8 m. | 4,5 m. | Tankvogn. Købt 1954 fra DR Münster 928615. Oprindelig ejer Kriegsmarinenwerft Wilhelmshafen. Konfiskeret 1945 i Danmark og udlejet til Gulf Oil. 24.000 liter. Last 22 tons. Tara 10,2 tons, fra 1957 11,1 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning. Beholder isoleret 1957. I vognen må befordres: Olie og fedt samt benzin, sæbelud, kalilud, terpentin, ammoniakvand, melasse, fedtsyre, glycerin, limvand og klor. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb. Omlitreret 1966 til 0701529. |
ZE 503530 | SGP | 1944 | 8,8 m. | 4,5 m. | Tankvogn. Købt 1954 fra DR Münster 949029. Oprindelig ejer Kriegsmarinewerft Wilhelmshafen. Konfiskeret 1945 i Danmark og udlejet til DFOK. 24.000 liter. Last 22 tons, 23,1 tons (1961). Tara 9,6 tons, 9,9 tons (1961). Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning. I vognen må befordres: Olie og fedt samt benzin, sæbelud, kalilud, terpentin, ammoniakvand, melasse, fedtsyre, glycerin, limvand og klor. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb. Omlitreret 1966 til 0701530. |
ZE 503531 | SGP | 1944 | 8,8 m. | 4,5 m. | Tankvogn. Købt 1954 fra DR Münster 949078. Oprindelig ejer Kriegsmarinewerft Wilhelmshafen. Konfiskeret 1945 i Danmark og udlejet til DDPA. 24.000 liter. Last 22 tons, 23,1 tons (1961). Tara 9,6 tons, 9,9 tons (1961). Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning. I vognen må befordres: Olie og fedt samt benzin, sæbelud, kalilud, terpentin, ammoniakvand, melasse, fedtsyre, glycerin, limvand og klor. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb. Omlitreret 1966 til 0701531. |
ZE 503532 | Familleureux | 1943 | 8,8 m. | 4,5 m. | Tankvogn. Købt 1954 fra DR Münster 927544. Oprindelig ejer Kriegsmarinenwerft Wilhelmshafen. Konfiskeret 1945 i Danmark og udlejet til DDPA. 24.000 liter. Last 21 tons, 22 tons (1961). Tara 11,1 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning. I vognen må befordres: Olie og fedt samt benzin, sæbelud, kalilud, terpentin, ammoniakvand, melasse, fedtsyre, glycerin, limvand og klor. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb. Omlitreret 1966 til 0701532. |
ZE 503533 | Lüttgens | 1944 | 8,8 m. | 4,5 m. | Tankvogn. Købt 1954 fra DR Münster 943250. Oprindelig ejer Kriegsmarinewerft Wilhelmshafen. Konfiskeret 1945 i Danmark og udlejet til Gulf Oil. 24.000 liter. Last 21 tons, 22 tons (1961). Tara 11,1 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning. I vognen må befordres: Olie og fedt samt benzin, sæbelud, kalilud, terpentin, ammoniakvand, melasse, fedtsyre, glycerin, limvand og klor. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb. Omlitreret 1966 til 0701533. |
ZE 503534 | Kaminski | 1952 | 8,8 m. | 4,5 m. | Tankvogn. Købt 1954 fra DR 564875. 20.000 liter. Last 19 tons. Tara 10,2 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning. I vognen må befordres: Olie og fedt samt benzin, sæbelud, kalilud, terpentin, ammoniakvand, melasse, fedtsyre, glycerin, limvand og klor. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb. Omlitreret 1966 til 0701534. |
ZE 503535 | 8,8 m. | 4,5 m. | Tankvogn. Købt 1955 fra DR. 24.000 liter. Last 25,2 tons. Tara 9,9 tons. Trykluftledning. Rangerskruebremse. I vognen må befordres: Olie og fedt samt benzin, sæbelud, kalilud, terpentin, ammoniakvand, melasse, fedtsyre, glycerin, limvand og klor. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb. Omlitreret 1966 til 0701535. | ||
ZE 503536 | 8,8 m. | 4,5 m. | Tankvogn. Købt 1955 fra DR. 24.000 liter. Last 24 tons, 25,2 tons (1961). Tara 9,9 tons. Trykluftledning. Rangerskruebremse. I vognen må befordres: Olie og fedt samt benzin, sæbelud, kalilud, terpentin, ammoniakvand, melasse, fedtsyre, glycerin, limvand og klor. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb. Omlitreret 1966 til 0701536. | ||
ZE 503537 | 8,8 m. | 4,5 m. | Tankvogn. Købt 1956 fra DR. 24.000 liter. Last 24 tons, 25,2 tons (1961). Tara 9,8 tons. Trykluftledning. Rangerskruebremse. I vognen må befordres: Olie og fedt samt benzin, sæbelud, kalilud, terpentin, ammoniakvand, melasse, fedtsyre, glycerin, limvand og klor. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb. Omlitreret 1966 til 0701537. | ||
ZE 503538 | Scandia | 1957 | 8,94 m. | 5 m. | Tankvogn. 26.000 liter. Last 25 tons. Tara 10,7 tons. Aluminiumstank med varmeslange. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. I vognen må befordres: Olie og fedt samt benzin, sæbelud, kalilud, terpentin, ammoniakvand, melasse, fedtsyre, glycerin, limvand og klor. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb. Omlitreret 1966 til 0701538. |
ZE 503539 | Scandia | 1961 | 8,94 m. | 5 m. | Tankvogn. 26.000 liter. Last 25,5 tons. Tara 10,9 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeslange. I vognen må befordres: Olie og fedt samt benzin, sæbelud, kalilud, terpentin, ammoniakvand, melasse, fedtsyre, glycerin, limvand og klor. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb. Omlitreret 1966 til 0701539. |
ZE 503540 | Scandia | 1961 | 8,94 m. | 5 m. | Tankvogn. 26.000 liter. Last 25,5 tons. Tara 10,9 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeslange. I vognen må befordres: Olie og fedt samt benzin, sæbelud, kalilud, terpentin, ammoniakvand, melasse, fedtsyre, glycerin, limvand og klor. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb. Omlitreret 1966 til 0701540. |
ZE 503550 | Chr. Olsson | 1952 | 9,5 m. | 5,5 m. | Tankvogn. 12800 liter. Last 15,9 tons. Tara 14,9 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. I vognen må befordres: Klor. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb. Omlitreret 1966 til 0701550. |
ZE 503551 | Chr. Olsson | 1951 | 9,5 m. | 5,5 m. | Tankvogn. 13000 liter. Last 15,9 tons. Tara 14,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. I vognen må befordres: Klor. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb. Udrangeret 1968 efter uheld ved Nürnberg. |
ZE 503552 | Chr. Olsson | 1955 | 9,04 m. | 5,1 m. | Tankvogn. 16000 liter. Last 19 tons, 19,9 tons (1961). Tara 12,9 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. I vognen må befordres: Klor. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb. Omlitreret 1966 til 0701552. |
ZE 503553 | Chr. Olsson | 1955 | 9,04 m. | 5,1 m. | Tankvogn. 16000 liter. Last 19 tons, 19,9 tons (1961). Tara 12,9 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. I vognen må befordres: Klor. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb. Omlitreret 1966 til 0701553. |
DSB trafikinformation
Jernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest