DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966

DSB litra CLS

DSB litra CLS
(Retur til oversigt)
Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg, system Pintsch, spænding 24 volt, til vognens egenbelysning. Varmeanlæg system Danfoss. Styreledning bagende A+B+C. Styreledning forende A+B. Brummerledning og brummertryk. Toilet. Styrevogn til litra MO. Nærtrafikvogn.

Længde:
21,72 m.
Indretning:
Midtgang
Pladser 1. kl.:
 
Taravægt:
37 tons
Bogietapafs.:
14 m.
Kupeer:
2
Pladser 2. kl.:
87
Antal:
18 stk.
Akselafstand:
2,5 m.
Beklædning:
Stål
Hastighed:
120 km/h

Tegning Litra Fabrikat År Noter
DSB CLS 1701CLS 1701Scandia1960Omlitreret 1967 til Cls 701.
DSB CLS 1702CLS 1702Scandia1960Omlitreret 1967 til Cls 702.
DSB CLS 1703CLS 1703Scandia1960Omlitreret 1967 til Cls 703.
DSB CLS 1704CLS 1704Scandia1960Omlitreret 1967 til Cls 704.
DSB CLS 1705CLS 1705Scandia1960Omlitreret 1968 til Cls 705.
DSB CLS 1706CLS 1706Scandia1960Omlitreret 1968 til Cls 706.
DSB CLS 1707CLS 1707Scandia1961Omlitreret 1967 til Cls 707.
DSB CLS 1708CLS 1708Scandia1961Omlitreret 1967 til Cls 708.
DSB CLS 1709CLS 1709Scandia1961Omlitreret 1967 til Cls 709.
DSB CLS 1710CLS 1710Scandia1961Omlitreret 1967 til Cls 710. Ejes af Nene Valley Railway, UK.
DSB CLS 1711CLS 1711Scandia1961Omlitreret 1967 til Cls 711.
DSB CLS 1712CLS 1712Scandia1961Omlitreret 1967 til Cls 712.
DSB CLS 1713CLS 1713Scandia1962Omlitreret 1967 til Cls 713.
DSB CLS 1714CLS 1714Scandia1962Omlitreret 1968 til Cls 714. Solgt 1982 til OHJ. Solgt 1984 til DJK (D-mask.). I drift 1984-85. 1998 til DJK (VtV) i Bramming. Bramming 1999. Esbjerg 2002. Hensat. Bramming 2000-18.
DSB CLS 1715CLS 1715Scandia1962Omlitreret 1967 til Cls 715.
DSB CLS 1716CLS 1716Scandia1962Omlitreret 1967 til Cls 716. Udrangeret efter uheld i Vojens.
DSB CLS 1717CLS 1717Scandia1962Omlitreret 1967 til Cls 717.
DSB CLS 1718CLS 1718Scandia1962Omlitreret 1967 til Cls 718.

Jernbanebøger

Danmark set fra en togkupe

Danmark set fra en togkupe. Pris 300 kr.

Læs mere

Danske privatbaner

Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak