DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941

DSB litra AT

DSB litra AT (II)
(Retur til oversigt)
Toilet.

Længde:
16,34 m.
Indretning:
Sidegang
Pladser 1. kl.:
12
Taravægt:
29,6 tons
Bogietapafs.:
10,5 m.
Kupeer:
6
Pladser 2. kl.:
32
Antal:
18 stk.
Akselafstand:
2,1 m.
Beklædning:
 
Pladser 3. kl.:
 
 
   

Tegning Litra Fabrikat År Noter
DSB AT 233AT 233Scandia1908Omdannet 1940 af Cvk Kh fra AN 370. Højtryksvarmeapparater. Trykluftbremse. Omlitreret 1941 til AT 205.
DSB AT 234AT 234Scandia1908Omdannet 1940 af Cvk Kh fra AN 371. Højtryksvarmeapparater. Trykluftbremse. Omlitreret 1941 til AT 206.
DSB AT 235AT 235Scandia1909Omdannet 1940 af Cvk Kh fra AN 430. Højtryksvarmeapparater. Omlitreret 1941 til AT 207.
DSB AT 236AT 236Scandia1909Omlitreret 1940 fra AN 441. Omlitreret 1941 til AT 201.
DSB AT 237AT 237Scandia1908Omlitreret 1940/41 fra AN 369. Omlitreret 1941 til AT 210.
DSB AT 238AT 238Scandia1909Ombygget 1940/41 fra CV 425. Omlitreret 1941 til AT 211.
DSB AT 239AT 239Scandia1909Ombygget 1940/41 fra CV 433. Omlitreret 1941 til AT 212.
DSB AT 240AT 240Scandia1909Ombygget 1940/41 fra CV 435. Omlitreret 1941 til AT 213.
DSB AT 241AT 241Scandia1909Ombygget 1940/41 fra CV 437. Omlitreret 1941 til AT 214.
DSB AT 242AT 242Scandia1909Ombygget 1940/41 fra CV 438. Omlitreret 1941 til AT 215.
DSB AT 243AT 243Scandia1909Ombygget 1940/41 fra CV 440. Omlitreret 1941 til AT 208.
DSB AT 244AT 244Scandia1909Ombygget 1940/41 fra CV 442. Omlitreret 1941 til AT 216.
DSB AT 245AT 245Scandia1909Ombygget 1940/41 fra CV 443. Omlitreret 1941 til AT 209.
DSB AT 246AT 246DSB1940Bogier fra DSB CV 802-805. Omlitreret 1941 til AT 218.
DSB AT 247AT 247DSB1940Bogier fra DSB CV 802-805. Omlitreret 1941 til AT 219.
DSB AT 248AT 248DSB1940Bogier fra DSB CV 802-805. Omlitreret 1941 til AT 217.
DSB AT 249AT 249DSB1940Bogier fra DSB CV 802-805. Omlitreret 1941 til AT 220.
DSB AT 250AT 250DSB1940Bogier fra DSB CV 802-805. Omlitreret 1941 til AT 221.
DSB MZ 1429Indsend billeder
Lyntogenes triumftog mod Lillebælt
Lyntogenes triumftog mod Lillebælt

Lars Christensen har været i avisarkivet og fundet tre reportager fra indvielsen af Lillebæltsbroen og indsættelsen af de nye lyntog i 1935. Artiklerne blev bragt i Berlingske Tidende og Randers Amtsavis.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak