DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
Toilet.
Længde:
16,34 m.
Indretning:
Sidegang
Pladser 1. kl.:
12
Taravægt:
29,6 tons
Bogietapafs.:
10,5 m.
Kupeer:
6
Pladser 2. kl.:
32
Antal:
18 stk.
Akselafstand:
2,1 m.
Beklædning:
Pladser 3. kl.:
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
AT 233 | Scandia | 1908 | Omdannet 1940 af Cvk Kh fra AN 370. Højtryksvarmeapparater. Trykluftbremse. Omlitreret 1941 til AT 205. | |
AT 234 | Scandia | 1908 | Omdannet 1940 af Cvk Kh fra AN 371. Højtryksvarmeapparater. Trykluftbremse. Omlitreret 1941 til AT 206. | |
AT 235 | Scandia | 1909 | Omdannet 1940 af Cvk Kh fra AN 430. Højtryksvarmeapparater. Omlitreret 1941 til AT 207. | |
AT 236 | Scandia | 1909 | Omlitreret 1940 fra AN 441. Omlitreret 1941 til AT 201. | |
AT 237 | Scandia | 1908 | Omlitreret 1940/41 fra AN 369. Omlitreret 1941 til AT 210. | |
AT 238 | Scandia | 1909 | Ombygget 1940/41 fra CV 425. Omlitreret 1941 til AT 211. | |
AT 239 | Scandia | 1909 | Ombygget 1940/41 fra CV 433. Omlitreret 1941 til AT 212. | |
AT 240 | Scandia | 1909 | Ombygget 1940/41 fra CV 435. Omlitreret 1941 til AT 213. | |
AT 241 | Scandia | 1909 | Ombygget 1940/41 fra CV 437. Omlitreret 1941 til AT 214. | |
AT 242 | Scandia | 1909 | Ombygget 1940/41 fra CV 438. Omlitreret 1941 til AT 215. | |
AT 243 | Scandia | 1909 | Ombygget 1940/41 fra CV 440. Omlitreret 1941 til AT 208. | |
AT 244 | Scandia | 1909 | Ombygget 1940/41 fra CV 442. Omlitreret 1941 til AT 216. | |
AT 245 | Scandia | 1909 | Ombygget 1940/41 fra CV 443. Omlitreret 1941 til AT 209. | |
AT 246 | DSB | 1940 | Bogier fra DSB CV 802-805. Omlitreret 1941 til AT 218. | |
AT 247 | DSB | 1940 | Bogier fra DSB CV 802-805. Omlitreret 1941 til AT 219. | |
AT 248 | DSB | 1940 | Bogier fra DSB CV 802-805. Omlitreret 1941 til AT 217. | |
AT 249 | DSB | 1940 | Bogier fra DSB CV 802-805. Omlitreret 1941 til AT 220. | |
AT 250 | DSB | 1940 | Bogier fra DSB CV 802-805. Omlitreret 1941 til AT 221. |
Lyntogenes triumftog mod Lillebælt
Lars Christensen har været i avisarkivet og fundet tre reportager fra indvielsen af Lillebæltsbroen og indsættelsen af de nye lyntog i 1935. Artiklerne blev bragt i Berlingske Tidende og Randers Amtsavis.
Læs mereIngeniøren
19.000 rejsekort-standere skrottes: Arvtager kan koste en kvart milliard
Den europæiske bilindustri er i krise: Sådan bliver danske virksomheder ramt
Direkte togrute truet af lukning: »Det vil hægte hele landsdelen af«
Uppercut til Vestjylland: DSB dumper direkte rute til København
Bezos jagter Musk i rummet med kæmpe-raket: Det handler om fremtidens internet