DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1966 - 2024

DSB litra Pk

DSB litra Pk
(Retur til oversigt)
Postpakvogn. Pladebeklædt vognkasse af træ.

Længde:
18 m.
Bogietapafstand:
11 m.
Last:
15 tons
Taravægt:
37 tons
Bogieakselafstand:
2,5 m.
Beklædning:
Stål
Antal:
15 stk.

Tegning Litra Fabrikat År Noter
DSB Pk 5906Pk 5906Scandia1909Omlitreret 1969 fra DK 5906. Udrangeret 1977. Fårup 1977-79. Ophugget 1981 i Århus.
DSB Pk 5907Pk 5907Scandia1926Omlitreret 1969 fra DK 5907. Udrangeret 1970. Fasterholt/Århus 1971 (hensat). Solgt 1971 til oph.
DSB Pk 5908Pk 5908Scandia1909Omlitreret 1969 fra DK 5908. Udrangeret 1975. Tønder 1976. Ophugget 1976 i Bjerringbro.
DSB Pk 5910Pk 5910Scandia1931Omlitreret 1969 fra DK 5910. Udrangeret 1973. Stod august 1973 på Cvk Kh. Ophugget 19xx på Cvk Kh.
DSB Pk 5911Pk 5911Scandia1909Omlitreret 1969 fra DK 5911. Udrangeret 1975. Tønder 1976. Ophugget 1976 i Bjerringbro.
DSB Pk 5912Pk 5912Scandia1913Omlitreret 1969 fra DK 5912. Udrangeret 1974. Ophugget 1976 i Bjerringbro.
DSB Pk 5913Pk 5913Scandia1926Omlitreret 1969 fra DK 5913. Hensat 1977. Udrangeret 1979. Hensat 1979-80. Ophugget 1980 i Århus.
DSB Pk 5914Pk 5914Scandia1913Omlitreret 1969 fra DK 5914. Udrangeret 1975. Vognkasse opsat i Øk.
DSB Pk 5915Pk 5915Scandia1925Omlitreret 1969 fra DK 5915. Udrangeret 1975. Tønder 1976. Ophugget 1976 i Bjerringbro.
DSB Pk 5916Pk 5916Scandia1909Omlitreret 1969 fra DK 5916. Udrangeret 1975.
DSB Pk 5917Pk 5917Scandia1909Omlitreret 1969 fra DK 5917. Udrangeret 1977. Ombygget 1979 til Tjenestevogn 469.
DSB Pk 5918Pk 5918Scandia1909Omlitreret 1969 fra DK 5918. Udrangeret 1975. Tønder 1976.
DSB Pk 5919Pk 5919Scandia1931Omlitreret 1969 fra DK 5919. Udrangeret 1971.
DSB Pk 5920Pk 5920Scandia1931Omlitreret 1969 fra DK 5920. Udrangeret 1975. Tønder 1976. Ophugget 1976 i Bjerringbro.
DSB Pk 5921Pk 5921Scandia1914Omlitreret 1969 fra DK 5921. Udrangeret 1975.

Veterantog kalender

Jernbanebøger

Dsb godsvogne 1965-2001 - Litra E til U

Dsb godsvogne 1965-2001 - Litra E til U. Pris 460 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak