DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1966 - 2024

DSB litra Dah

DSB litra Dah
(Retur til oversigt)
Rejsegodsvogn. Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg system Rosenberg 24 Volt til vognens egenbelysning. Lavtryksvarmeapparater system Pintsch. Kakkelovn. Toilet.

Længde:
11,5 m.
Bogietapafstand:
5,9 m.
Last:
6 tons
Taravægt:
27 tons
Bogieakselafstand:
2 m.
Beklædning:
Stål
Antal:
13 stk.

Tegning Litra Fabrikat År Noter
DSB Dah 100Dah 100Scandia1939Ombygget 1969 af Cvk Kh fra Da 018. Udrangeret 1976. Ombygget 1976 til Specialvogn 484.
DSB Dah 101Dah 101Scandia1940Ombygget 1969 af Cvk Kh fra Da 019. Udrangeret 1974.
DSB Dah 102Dah 102Scandia1940Ombygget 1969 af Cvk Kh fra Da 020. Ombygget 1976 til Specialvogn 485.
DSB Dah 103Dah 103Scandia1940Ombygget 1969 af Cvk Kh fra Da 021. Ombygget 1976 til Specialvogn 486.
DSB Dah 104Dah 104Scandia1940Ombygget 1969 af Cvk Kh fra Da 022. Udrangeret 1975. Ombygget 1977 til Specialvogn 488.
DSB Dah 105Dah 105Scandia1940Ombygget 1969 af Cvk Kh fra Da 023. Udrangeret 1971.
DSB Dah 106Dah 106Scandia1940Ombygget 1969 af Cvk Kh fra Da 024. Udrangeret 1976. Solgt 1976 til Langå kommune og opsat som klubhus på Værum stadion. Solgt 1978 til Orlas Produktforretning, Bjerringbro.
DSB Dah 107Dah 107Scandia1939Ombygget 1970 af Cvk Kh fra Da 016. Hensat 1976. Ombygget 1977 til Specialvogn 718.
DSB Dah 108Dah 108Scandia1939Ombygget 1970 af Cvk Kh fra Da 017. Solgt 1976 til HFHJ DK 76.
DSB Dah 109Dah 109Scandia1939Ombygget 1971 af Cvk Ar fra Pa 004. Ombygget 1976 til Specialvogn 487.
DSB Dah 110Dah 110Scandia1939Ombygget 1971 af Cvk Ar fra Pa 005. Solgt 1976 til HFHJ DK 78. 1989 til Jernbanemuseet som DA 5005.
DSB Dah 111Dah 111Scandia1939Ombygget 1971 af Cvk Ar fra Pa 013. Solgt 1975 til LJ Ev 93.
DSB Dah 112Dah 112Scandia1939Ombygget 1972 af Cvk Ar fra Pa 001. Solgt 1975 til LJ Ev 92.
Indsend billederDSB MY 1146

Jernbanebøger

DSB Rutebiler - Fra Statsbanerne til Combus

DSB Rutebiler - Fra Statsbanerne til Combus. Pris 380 kr.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak