DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1966 - 2025
2 toiletter. 80 pladser før moderniseringen i 1974/75.

Længde:
24,5 m.

Indretning:
Sidegang 

Pladser 1. kl.:

Taravægt:
37 tons

Bogietapafs.:
17,2 m.

Kupeer:
10 

Pladser 2. kl.:
60 

Antal:
229 stk.

Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
![]() | B 000 | Scandia | 1964 | Omlitreret 1967 fra B 2000. Moderniseret 1975 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1993 og overdraget til Jernbanemuseet som B 2000. |
![]() | B 001 | Scandia | 1964 | Omlitreret 1967 fra B 2001. Moderniseret 1975 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 002 | Scandia | 1964 | Omlitreret 1967 fra B 2002. Moderniseret 1975 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 003 | Scandia | 1964 | Omlitreret 1967 fra B 2003. Moderniseret 1974 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Omdannet 1993 til DSB Tjenestevogn 982 0 039. |
![]() | B 004 | Scandia | 1964 | Omlitreret 1967 fra B 2004. Moderniseret 1975 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1995. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 005 | Scandia | 1964 | Omlitreret 1967 fra B 2005. Moderniseret 1975 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1995. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 006 | Scandia | 1964 | Omlitreret 1967 fra B 2006. Moderniseret 1975 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1996. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 007 | Scandia | 1964 | Omlitreret 1967 fra B 2007. Moderniseret 1975 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 008 | Scandia | 1964 | Omlitreret 1967 fra B 2008. Moderniseret 1975 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1987 efter brand. |
![]() | B 009 | Scandia | 1964 | Omlitreret 1967 fra B 2009. Moderniseret 1975 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 010 | Scandia | 1965 | Omlitreret 1967 fra B 2010. Ombygget 1974 af Cvk Ar til BK 010. |
![]() | B 011 | Scandia | 1965 | Omlitreret 1967 fra B 2011. Ombygget 1974 af Cvk Ar til BK 011. |
![]() | B 012 | Scandia | 1965 | Omlitreret 1967 fra B 2012. Designmalet 1973 af Scandia. Ombygget 1973 af Cvk Ar til BK 012. |
![]() | B 013 | Scandia | 1965 | Omlitreret 1967 fra B 2013. Designmalet 1973 af Scandia. Ombygget 1973 af Cvk Ar til BK 013. |
![]() | B 014 | Scandia | 1965 | Omlitreret 1967 fra B 2014. Ombygget 1974 af Cvk Ar til BK 014. |
![]() | B 015 | Scandia | 1965 | Omlitreret 1967 fra B 2015. Ombygget 1973 af Cvk Ar til BK 015. |
![]() | B 016 | Scandia | 1965 | Omlitreret 1967 fra B 2016. Ombygget 1973 af Cvk Ar til BK 016. |
![]() | B 017 | Scandia | 1965 | Omlitreret 1967 fra B 2017. Ombygget 1973 af Cvk Ar til BK 017. |
![]() | B 018 | Scandia | 1965 | Omlitreret 1967 fra B 2018. Designmalet 1973 af Gardit, Viborg. Ombygget 1973 af Cvk Ar til BK 018. |
![]() | B 019 | Scandia | 1965 | Omlitreret 1967 fra B 2019. Ombygget 1973 af Cvk Ar til BK 019. |
![]() | B 020 | Scandia | 1965 | Omlitreret 1967 fra B 2020. Ombygget 1973 af Cvk Ar til BK 020. |
![]() | B 021 | Scandia | 1965 | Omlitreret 1967 fra B 2021. Ombygget 1973 af Cvk Ar til BK 021. |
![]() | B 022 | Scandia | 1965 | Omlitreret 1967 fra B 2022. Ombygget 1973 af Cvk Ar til BK 022. |
![]() | B 023 | Scandia | 1965 | Omlitreret 1967 fra B 2023. Ombygget 1973 af Cvk Ar til BK 023. Ombygget 1981 efter brand af Scandia retur til B 20-83 023. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 024 | Scandia | 1965 | Omlitreret 1967 fra B 2024. Designmalet 1973 af Scandia. Ombygget 1973 af Cvk Ar til BK 024. |
![]() | B 025 | Scandia | 1965 | Omlitreret 1967 fra B 2025. Ombygget 1973 af Cvk Ar til BK 025. |
![]() | B 026 | Scandia | 1965 | Omlitreret 1967 fra B 2026. Designmalet 1973 af Scandia. Ombygget 1973 af Cvk Ar til BK 026. |
![]() | B 027 | Scandia | 1965 | Omlitreret 1967 fra B 2027. Ombygget 1972 af Cvk Ar til BK 027. |
![]() | B 028 | Scandia | 1965 | Omlitreret 1967 fra B 2028. Designmalet 1973 af Gardit, Viborg. Ombygget 1973 af Cvk Ar til BK 028. |
![]() | B 029 | Scandia | 1965 | Omlitreret 1967 fra B 2029. Ombygget 1974 af Cvk Ar til BK 029. |
![]() | B 030 | Scandia | 1965 | Omlitreret 1967 fra B 2030. Ombygget 1973 af Cvk Ar til BK 030. |
![]() | B 031 | Scandia | 1965 | Omlitreret 1967 fra B 2031. Ombygget 1973 af Cvk Ar til BK 031. |
![]() | B 032 | Scandia | 1965 | Omlitreret 1967 fra B 2032. Ombygget 1973 af Cvk Ar til BK 032. |
![]() | B 033 | Scandia | 1965 | Omlitreret 1967 fra B 2033. Ombygget 1973 af Cvk Ar til BK 033. |
![]() | B 034 | Scandia | 1965 | Omlitreret 1967 fra B 2034. Ombygget 1973 af Cvk Ar til BK 034. |
![]() | B 035 | Scandia | 1965 | Omlitreret 1967 fra B 2035. Moderniseret 1974 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1995. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 036 | Scandia | 1965 | Omlitreret 1967 fra B 2036. Moderniseret før 1974. Udrangeret 1995. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 037 | Scandia | 1965 | Omlitreret 1967 fra B 2037. Moderniseret 1974 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 038 | Scandia | 1965 | Omlitreret 1967 fra B 2038. Moderniseret 1975 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1996. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 039 | Scandia | 1965 | Omlitreret 1967 fra B 2039. Moderniseret 1975 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 040 | Scandia | 1965 | Omlitreret 1967 fra B 2040. Moderniseret før 1974. Udrangeret 1995. |
![]() | B 041 | Scandia | 1965 | Omlitreret 1967 fra B 2041. Moderniseret 1975 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1995. Ophugget 2001? |
![]() | B 042 | Scandia | 1965 | Omlitreret 1967 fra B 2042. Moderniseret 1975 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1996. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 043 | Scandia | 1965 | Omlitreret 1967 fra B 2043. Moderniseret 1975 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 044 | Scandia | 1965 | Omlitreret 1967 fra B 2044. Moderniseret 1975 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 045 | Scandia | 1965 | Omlitreret 1967 fra B 2045. Moderniseret 1974 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1995. Anvendt ved byggeriet af Storebæltstunnelen. |
![]() | B 046 | Scandia | 1965 | Omlitreret 1967 fra B 2046. Moderniseret 1974 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1996. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 047 | Scandia | 1965 | Omlitreret 1967 fra B 2047. Moderniseret før 1974. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 048 | Scandia | 1965 | Omlitreret 1967 fra B 2048. Moderniseret før 1974. Udrangeret 1996. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 049 | Scandia | 1965 | Omlitreret 1967 fra B 2049. Moderniseret før 1974. Udrangeret 1994. |
![]() | B 050 | Scandia | 1965 | Omlitreret 1967 fra B 2050. Moderniseret 1975 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1994. |
![]() | B 051 | Scandia | 1965 | Omlitreret 1967 fra B 2051. Moderniseret før 1974. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 052 | Scandia | 1965 | Omlitreret 1967 fra B 2052. Moderniseret 1975 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1996. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 053 | Scandia | 1965 | Omlitreret 1967 fra B 2053. Moderniseret før 1974. Udrangeret 1995. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 054 | Scandia | 1965 | Omlitreret 1967 fra B 2054. Moderniseret 1974 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 055 | Scandia | 1965 | Omlitreret 1967 fra B 2055. Moderniseret før 1974. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 056 | Scandia | 1965 | Omlitreret 1967 fra B 2056. Moderniseret 1975 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1995. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 057 | Scandia | 1965 | Omlitreret 1967 fra B 2057. Moderniseret 1974 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 058 | Scandia | 1965 | Omlitreret 1967 fra B 2058. Moderniseret før 1974. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 059 | Scandia | 1965 | Omlitreret 1967 fra B 2059. Moderniseret 1974 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 060 | Scandia | 1965 | Omlitreret 1967 fra B 2060. Moderniseret 1974 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1995. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 061 | Scandia | 1965 | Omlitreret 1967 fra B 2061. Moderniseret 1974 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 062 | Scandia | 1965 | Omlitreret 1967 fra B 2062. Moderniseret før 1974. Udrangeret 1993. |
![]() | B 063 | Scandia | 1966 | Omlitreret 1967 fra B 2063. Moderniseret 1974 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1995. |
![]() | B 064 | Scandia | 1966 | Omlitreret 1967 fra B 2064. Moderniseret 1974 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1996. 1998 til Djursland Jernbanemuseum. Allingåbro 1998. Ryomgård 2001-04. 2003 til DJK (GM-gruppen). 2004 til Padborg. Hundested 2010-22. |
![]() | B 065 | Scandia | 1966 | Omlitreret 1967 fra B 2065. Moderniseret 1974 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1996. |
![]() | B 066 | Scandia | 1966 | Omlitreret 1967 fra B 2066. Moderniseret 1975 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1996. |
![]() | B 067 | Scandia | 1966 | Omlitreret 1967 fra B 2067. Moderniseret før 1974. Udrangeret 1995. Solgt 19xx til Angelner Dampfeisenbahn, Kappeln. Süderbrarup 2016-17. 2017 til Jernbanemuseet. Ophugget 2018 i Randers. |
![]() | B 068 | Scandia | 1966 | Omlitreret 1967 fra B 2068. Moderniseret 1974 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1995. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 069 | Scandia | 1966 | Omlitreret 1967 fra B 2069. Moderniseret 1974 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 070 | Scandia | 1966 | Omlitreret 1967 fra B 2070. Moderniseret 1974 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1996. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 071 | Scandia | 1966 | Omlitreret 1967 fra B 2071. Moderniseret 1974 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1996. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 072 | Scandia | 1966 | Omlitreret 1967 fra B 2072. Moderniseret før 1974. Udrangeret 1995. |
![]() | B 073 | Scandia | 1966 | Omlitreret 1967 fra B 2073. Moderniseret 1975 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Afsporet 25/4-88 i Sorø med ME 1535. Udrangeret 1988. |
![]() | B 074 | Scandia | 1966 | Omlitreret 1967 fra B 2074. Moderniseret 1974 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Brændt 23/7-79 ved Dybbølsbro af pyroman. Genopbygget 1980/81 af Scandia. Udrangeret 1994. |
![]() | B 075 | Scandia | 1966 | Omlitreret 1967 fra B 2075. Moderniseret 1974 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 076 | Scandia | 1966 | Omlitreret 1967 fra B 2076. Moderniseret 1975 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1995. |
![]() | B 077 | Scandia | 1966 | Omlitreret 1967 fra B 2077. Moderniseret 1974 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 078 | Scandia | 1966 | Omlitreret 1967 fra B 2078. Moderniseret 1975 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 079 | Scandia | 1966 | Omlitreret 1967 fra B 2079. Moderniseret før 1974. Udrangeret 1996. Gedser 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 080 | Scandia | 1966 | Omlitreret 1967 fra B 2080. Moderniseret 1974 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1994. |
![]() | B 081 | Scandia | 1966 | Omlitreret 1967 fra B 2081. Moderniseret 1974 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1994. |
![]() | B 082 | Scandia | 1966 | Omlitreret 1967 fra B 2082. Moderniseret 1974 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1994. |
![]() | B 083 | Scandia | 1966 | Omlitreret 1967 fra B 2083. Moderniseret 1974 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 084 | Scandia | 1966 | Omlitreret 1967 fra B 2084. Moderniseret 1974 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1996. Gedser 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 085 | Scandia | 1966 | Omlitreret 1967 fra B 2085. Moderniseret 1974 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1993. |
![]() | B 086 | Scandia | 1966 | Omlitreret 1967 fra B 2086. Moderniseret 1974 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1995. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 087 | Scandia | 1966 | Omlitreret 1967 fra B 2087. Moderniseret 1974 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1997 evt. før?. |
![]() | B 088 | Scandia | 1966 | Omlitreret 1967 fra B 2088. Moderniseret før 1974. Udrangeret 1995. |
![]() | B 089 | Scandia | 1966 | Omlitreret 1967 fra B 2089. Moderniseret 1976 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 090 | Scandia | 1966 | Omlitreret 1967 fra B 2090. Moderniseret 1974 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1995. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 091 | Scandia | 1966 | Omlitreret 1967 fra B 2091. IC-renoveret 1985/86. Udrangeret 1995. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 092 | Scandia | 1966 | Omlitreret 1967 fra B 2092. Moderniseret 1974 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. IC-renoveret 1985/86. Udrangeret 1995. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 093 | Scandia | 1966 | Omlitreret 1967 fra B 2093. Moderniseret 1974 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Brændt 28/9-79 i tog 131 nord for Hobro. Genopbygget 1980 af Scandia. IC-renoveret 1985/86. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 094 | Scandia | 1966 | Omlitreret 1967 fra B 2094. Moderniseret 1974 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. IC-renoveret 1985/86. Udrangeret 1996. Gedser 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 095 | Scandia | 1966 | Omlitreret 1967 fra B 2095. Moderniseret 1974 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. IC-renoveret 1985/86. Udrangeret 1995. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 096 | Scandia | 1966 | Omlitreret 1967 fra B 2096. Moderniseret 1974 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. IC-renoveret 1985/86. Udrangeret 1996. Gedser 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 097 | Scandia | 1966 | Omlitreret 1967 fra B 2097. Moderniseret 1974 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. IC-renoveret 1985/86. Udrangeret 1995. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 098 | Scandia | 1966 | Omlitreret 1967 fra B 2098. Moderniseret 1974 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. IC-renoveret 1985/86. Udrangeret 1996. Gedser 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 099 | Scandia | 1966 | Omlitreret 1967 fra B 2099. Moderniseret 1975 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. IC-renoveret 1985/86. Udrangeret 1995. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 100 | Scandia | 1966 | Omlitreret 1967 fra B 2100. Moderniseret 1975 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. IC-renoveret 1985/86. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 101 | Scandia | 1966 | Omlitreret 1967 fra B 2101. Moderniseret 1974 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. IC-renoveret 1985/86. Udrangeret 1994. |
![]() | B 102 | Scandia | 1966 | Omlitreret 1967 fra B 2102. Moderniseret 1976 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. IC-renoveret 1985/86. Udrangeret 1995. |
![]() | B 103 | Scandia | 1966 | Omlitreret 1967 fra B 2103. Moderniseret 1974 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. IC-renoveret 1985/86. Udrangeret 1993 efter uheld i Næstved 18/1-93. |
![]() | B 104 | Scandia | 1966 | Omlitreret 1967 fra B 2104. Moderniseret 1974 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. IC-renoveret 1985/86. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 105 | Scandia | 1966 | Omlitreret 1967 fra B 2105. Moderniseret 1975 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. IC-renoveret 1985/86. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 106 | Scandia | 1966 | Omlitreret 1967 fra B 2106. Moderniseret før 1974. IC-renoveret 1985/86. Udrangeret 1995. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 107 | Scandia | 1966 | Omlitreret 1967 fra B 2107. Omlitreret 1975 til B 507. |
![]() | B 108 | Scandia | 1966 | Omlitreret 1967 fra B 2108. Omlitreret 1975 til B 508. |
![]() | B 109 | Scandia | 1966 | Omlitreret 1967 fra B 2109. Moderniseret før 1974. IC-renoveret 1985/86. Udrangeret 1996. Reservedele til DJK 1999. |
![]() | B 110 | Scandia | 1966 | Omlitreret 1967 fra B 2110. Moderniseret 1974 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. IC-renoveret 1985/86. Afsporet 25/4-88 i Sorø med ME 1535. Udrangeret 1988. |
![]() | B 111 | Scandia | 1966 | Omlitreret 1967 fra B 2111. Moderniseret 1974 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. IC-renoveret 1985/86. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 112 | Scandia | 1966 | Omlitreret 1967 fra B 2112. Moderniseret før 1974. IC-renoveret 1985/86. Udrangeret 1996. Gedser 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 113 | Scandia | 1966 | Omlitreret 1967 fra B 2113. Moderniseret 1974 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. IC-renoveret 1985/86. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 114 | Scandia | 1966 | Omlitreret 1967 fra B 2114. Omlitreret 1975 til B 514. |
![]() | B 115 | Scandia | 1967 | Moderniseret før 1974. IC-renoveret 1985/86. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 116 | Scandia | 1967 | Omlitreret 1975 til B 516. |
![]() | B 117 | Scandia | 1967 | Omlitreret 1975 til B 517. |
![]() | B 118 | Scandia | 1967 | Omlitreret 1975 til B 518. |
![]() | B 119 | Scandia | 1967 | Moderniseret 1974 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. IC-renoveret 1985/86. Udrangeret 1995. |
![]() | B 120 | Scandia | 1967 | Omlitreret 1975 til B 520. |
![]() | B 121 | Scandia | 1967 | Omlitreret 1975 til B 521. |
![]() | B 122 | Scandia | 1968 | Omlitreret 1975 til B 522. |
![]() | B 123 | Scandia | 1968 | Omlitreret 1975 til B 523. |
![]() | B 124 | Scandia | 1968 | Omlitreret 1975 til B 524. |
![]() | B 125 | Scandia | 1968 | Omlitreret 1975 til B 525. |
![]() | B 126 | Scandia | 1968 | Moderniseret 1974 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. IC-renoveret 1985/86. Udrangeret 1989 efter brand. |
![]() | B 127 | Scandia | 1968 | Moderniseret 1974 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. IC-renoveret 1985/86. Udrangeret 1995. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 128 | Scandia | 1968 | Omlitreret 1975 til B 528. 1981 retur til B 128. IC-renoveret 1985/86. Udrangeret 1996. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 129 | Scandia | 1968 | Moderniseret før 1974. Ødelagt 20/2-80 på Kh efter sammenstød med Bns 515. Ny vognkasse fra Scandia 1982. Omlitreret 1984 til B 189. |
![]() | B 130 | Scandia | 1968 | Moderniseret før 1974. IC-renoveret 1985/86. Afsporet 25/4-88 i Sorø med ME 1535. Udrangeret 1994. |
![]() | B 131 | Scandia | 1968 | Moderniseret før 1974. IC-renoveret 1985/86. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 132 | Scandia | 1968 | Designlakeret 1973? Moderniseret 1974 af Cvk Ar med 60 pl. IC-renoveret 1985/86. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 133 | Scandia | 1968 | Omlitreret 1975 til B 533. 1981 retur til B 133. IC-renoveret 1985/86. Udrangeret 1996. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 134 | Scandia | 1968 | Omlitreret 1975 til B 534. |
![]() | B 135 | Scandia | 1969 | Omlitreret 1975 til B 535. |
![]() | B 136 | Scandia | 1969 | Moderniseret før 1974. IC-renoveret 1985/86. Udrangeret 1995. Århus 1996 (hensat). Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 137 | Scandia | 1969 | Omlitreret 1975 til B 537. |
![]() | B 138 | Scandia | 1969 | Moderniseret før 1974. IC-renoveret 1985/86. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 139 | Scandia | 1969 | Omlitreret 1975 til B 539. |
![]() | B 140 | Scandia | 1969 | Moderniseret før 1974. IC-renoveret 1985/86. Udrangeret 1993 efter uheld i Næstved 18/1-93. |
![]() | B 141 | Scandia | 1969 | Omlitreret 1975 til B 541. |
![]() | B 142 | Scandia | 1969 | Moderniseret før 1974. IC-renoveret 1985/86. Udrangeret 1996. Gedser 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 143 | Scandia | 1969 | Omlitreret 1975 til B 543. |
![]() | B 144 | Scandia | 1969 | Ombygget 1972 med el-varme til B 320. |
![]() | B 145 | Scandia | 1971 | Moderniseret før 1974. IC-renoveret 1985/86. Udrangeret 1995. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 146 | Scandia | 1971 | Moderniseret før 1974. IC-renoveret 1985/86. Udrangeret 1996. Gedser 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 147 | Scandia | 1971 | Moderniseret før 1974. IC-renoveret 1985/86. Afsporet 25/4-88 i Sorø med ME 1535. Udrangeret 1996. Gedser 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 148 | Scandia | 1971 | Moderniseret før 1974. IC-renoveret 1985/86. Udrangeret 1994. |
![]() | B 149 | Scandia | 1971 | Moderniseret før 1974. IC-renoveret 1985/86. Udrangeret 1996. |
![]() | B 150 | Scandia | 1971 | Moderniseret før 1974. IC-renoveret 1985/86. Udrangeret 1995. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 151 | Scandia | 1971 | Moderniseret før 1974. IC-renoveret 1985/86. Udrangeret 1995. |
![]() | B 152 | Scandia | 1971 | Moderniseret før 1974. Ude af drift 1979-80. IC-renoveret 1985/86. Udrangeret 1995. |
![]() | B 153 | Scandia | 1971 | Moderniseret før 1974. IC-renoveret 1985/86. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 154 | Scandia | 1971 | Moderniseret før 1974. IC-renoveret 1985/86. Udrangeret 1995 |
![]() | B 155 | Scandia | 1981 | IC-renoveret 1985/86. Omlitreret 1995 til B-t 155. |
![]() | B 156 | Scandia | 1981 | IC-renoveret 1985/86. Omlitreret 1995 til B-t 156. |
![]() | B 157 | Scandia | 1981 | IC-renoveret 1985/86. Omlitreret 1995 til B-t 157. |
![]() | B 158 | Scandia | 1981 | IC-renoveret 1985/86. Omlitreret 1995 til B-t 158. |
![]() | B 159 | Scandia | 1981 | IC-renoveret 1985/86. Udrangeret 1993 efter uheld i Næstved 18/1-93. |
![]() | B 160 | Scandia | 1981 | IC-renoveret 1985/86. Udrangeret 1993. |
![]() | B 161 | Scandia | 1981 | IC-renoveret 1985/86. Omlitreret 1995 til B-t 161. |
![]() | B 162 | Scandia | 1981 | IC-renoveret 1985/86. Omlitreret 1995 til B-t 162. |
![]() | B 163 | Scandia | 1981 | IC-renoveret 1985/86. Omlitreret 1995 til B-t 163. |
![]() | B 164 | Scandia | 1981 | IC-renoveret 1985/86. Omlitreret 1993 til B-t 164. |
![]() | B 165 | Scandia | 1981 | IC-renoveret 1985/86. Omlitreret 1993 til B-t 165. |
![]() | B 166 | Scandia | 1981 | IC-renoveret 1985/86. Udrangeret 1993 efter uheld i Næstved 18/1-93. |
![]() | B 167 | Scandia | 1981 | IC-renoveret 1985/86. Omlitreret 1993 til B-t 167. Solgt 2000 til Iran. |
![]() | B 168 | Scandia | 1981 | IC-renoveret 1985/86. Omlitreret 1993 til B-t 168. |
![]() | B 169 | Scandia | 1981 | IC-renoveret 1985/86. Omlitreret 1993 til B-t 169. |
![]() | B 170 | Scandia | 1981 | IC-renoveret 1985/86. Omlitreret 1993 til B-t 170. |
![]() | B 171 | Scandia | 1982 | IC-renoveret 1985/86. Omlitreret 1993 til B-t 171. Solgt 2000 til Iran. |
![]() | B 172 | Scandia | 1982 | IC-renoveret 1985/86. Omlitreret 1993 til B-t 172. |
![]() | B 173 | Scandia | 1982 | IC-renoveret 1985/86. Omlitreret 1993 til B-t 173. |
![]() | B 174 | Scandia | 1982 | IC-renoveret 1985/86. Omlitreret 1993 til B-t 174. |
![]() | B 175 | Scandia | 1982 | IC-renoveret 1985/86. Omlitreret 1993 til B-t 175. |
![]() | B 176 | Scandia | 1982 | IC-renoveret 1985/86. Omlitreret 1993 til B-t 176. |
![]() | B 177 | Scandia | 1982 | IC-renoveret 1985/86. Omlitreret 1993 til B-t 177. |
![]() | B 178 | Scandia | 1982 | IC-renoveret 1985/86. Omlitreret 1993 til B-t 178. |
![]() | B 179 | Scandia | 1982 | IC-renoveret 1985/86. Omlitreret 1993 til B-t 179. |
![]() | B 180 | Scandia | 1982 | IC-renoveret 1985/86. Omlitreret 1993 til B-t 180. |
![]() | B 181 | Scandia | 1982 | IC-renoveret 1985/86. Omlitreret 1993 til B-t 181. |
![]() | B 182 | Scandia | 1982 | IC-renoveret 1985/86. Omlitreret 1993 til B-t 182. |
![]() | B 183 | Scandia | 1982 | IC-renoveret 1985/86. Omlitreret 1993 til B-t 183. |
![]() | B 184 | Scandia | 1982 | IC-renoveret 1985/86. Omlitreret 1993 til B-t 184. |
![]() | B 185 | Scandia | 1982 | IC-renoveret 1985/86. Udrangeret 1993. |
![]() | B 186 | Scandia | 1982 | IC-renoveret 1985/86. Omlitreret 1993 til B-t 186. |
![]() | B 187 | Scandia | 1982 | IC-renoveret 1985/86. Omlitreret 1993 til B-t 187. |
![]() | B 188 | Scandia | 1983 | Skulle have været ny Kongevogn. IC-renoveret 1985/86. Omlitreret 1993 til B-t 188. 1997 til Jernbanemuseet. Randers 1999-2011. Cvk Kh 2013-16. Randers 2016-17. Padborg 2017-19. Randers 2019-24. Marslev 2024. |
![]() | B 189 | Scandia | 1982 | Omlitreret 1984 fra B 129. Omlitreret 1993 til B-t 189. |
![]() | B 300 | Scandia | 1964 | Omlitreret 1967 fra B 2300. El-varme. Moderniseret 1976 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Ombygget 1993 til Bc 300. |
![]() | B 301 | Scandia | 1964 | Omlitreret 1967 fra B 2301. El-varme. Moderniseret 1977 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Ombygget 1993 til Bc 301. |
![]() | B 302 | Scandia | 1964 | Omlitreret 1967 fra B 2302. El-varme. Moderniseret 1976 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Ombygget 1993 til Bc 302. |
![]() | B 303 | Scandia | 1964 | Omlitreret 1967 fra B 2303. El-varme. Moderniseret 1977 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Ombygget 1993 til Bc 303. |
![]() | B 304 | Scandia | 1964 | Omlitreret 1967 fra B 2304. El-varme. Moderniseret 1976 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Ombygget 1993 til Bc 304. |
![]() | B 305 | Scandia | 1964 | Omlitreret 1967 fra B 2305. El-varme. Moderniseret 1977 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Ombygget 1993 til Bc 305. |
![]() | B 306 | Scandia | 1964 | Omlitreret 1967 fra B 2306. El-varme. Moderniseret 1976 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Ombygget 1996 til Bc 306. |
![]() | B 307 | Scandia | 1964 | Omlitreret 1967 fra B 2307. El-varme. Moderniseret 1977 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 308 | Scandia | 1964 | Omlitreret 1967 fra B 2308. El-varme. Moderniseret 1977 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1996. Ombygget 1998 til Bc-t 317. |
![]() | B 309 | Scandia | 1964 | Omlitreret 1967 fra B 2309. El-varme. Moderniseret 1976 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 310 | Scandia | 1967 | El-varme. Moderniseret 1975 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1996. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 311 | Scandia | 1967 | El-varme. Moderniseret 1975 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1995. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 312 | Scandia | 1967 | El-varme. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 313 | Scandia | 1967 | El-varme. Moderniseret 1975 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1995. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 314 | Scandia | 1967 | El-varme. Moderniseret 1975 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1995. 1995 til CF-gården Langvang i Randers. Randers 1995-2016. Byttet 2016 med DSB MR 4088 til Danmarks Jernbanemuseum. Odense 2016-24. |
![]() | B 315 | Scandia | 1967 | El-varme. Moderniseret 1975 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1993. |
![]() | B 316 | Scandia | 1967 | El-varme. Moderniseret 1975 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 317 | Scandia | 1967 | El-varme. Moderniseret 1975 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Brendt 27/4-80 i Århus. Ny vognkasse fra Scandia 1982. Omlitreret 1983 til B 340. |
![]() | B 318 | Scandia | 1967 | El-varme. Moderniseret 1975 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1997. Reservedele til DJK 1999. Ophugget 2001. |
![]() | B 319 | Scandia | 1967 | El-varme. Moderniseret 1976 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Dampvarme afmonteret 1986 efter havari af Scandia. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 320 | Scandia | 1970 | El-varme. Omlitreret 1972 til B 328. |
![]() | B 320 | Scandia | 1969 | Ombygget 1972 fra B 144. El-varme. Moderniseret 1974 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 321 | Scandia | 1970 | Moderniseret 1975 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1996. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 322 | Scandia | 1970 | El-varme. Moderniseret 1975 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 323 | Scandia | 1970 | El-varme. Moderniseret 1974 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 324 | Scandia | 1970 | El-varme. Moderniseret 1974 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Genopbygget 1984 efter havari i 1980. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 325 | Scandia | 1970 | El-varme. Moderniseret 1974 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 326 | Scandia | 1970 | Scandia 1970. El-varme. Moderniseret 1974 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 327 | Scandia | 1970 | El-varme. Moderniseret 1975 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1996. Gedser 1997. Ombygget 1998 til Bc-t 318. |
![]() | B 328 | Scandia | 1970 | El-varme. Afsporet 22/7-71 i tog 370 (Schweiz-Express) ved Rheinweiler. Udrangeret 1971. |
![]() | B 328 | Scandia | 1970 | Omlitreret 1972 fra B 320. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 329 | Scandia | 1970 | El-varme. Moderniseret 1974 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Beskadiget 18/1-93 ved uheld i Næstved. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 330 | Scandia | 1970 | El-varme. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 331 | Scandia | 1970 | El-varme. Moderniseret 1975 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1993. |
![]() | B 332 | Scandia | 1970 | El-varme. Moderniseret 1975 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1997. Solgt 19xx til Skinnebusgruppen Himmerland. 1998 til DJK (GM-gruppen). Marslev 2004. Hundested 2010-17. I drift 2011-17. Marslev 2022. |
![]() | B 333 | Scandia | 1970 | El-varme. Moderniseret 1974 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 334 | Scandia | 1970 | El-varme. Moderniseret 1975 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 335 | Scandia | 1970 | El-varme. Moderniseret 1975 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 336 | Scandia | 1970 | El-varme. Moderniseret 1975 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1996. Gedser 1997. Ombygget 1998 til Bc-t 319. |
![]() | B 337 | Scandia | 1970 | El-varme. Moderniseret 1974 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 338 | Scandia | 1970 | El-varme. Moderniseret 1974 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 339 | Scandia | 1970 | El-varme. Moderniseret 1975 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 340 | Scandia | 1967 | Omlitreret 1983 fra B 317. Omlitreret 1995 til B-t 190. |
![]() | B 507 | Scandia | 1966 | Omlitreret 1975 fra B 107. El-varme. Moderniseret 1976 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1995. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 508 | Scandia | 1966 | Omlitreret 1975 fra B 108. El-varme. Moderniseret 1976 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1995. |
![]() | B 514 | Scandia | 1966 | Omlitreret 1975 fra B 114. El-varme. Moderniseret 1976 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 516 | Scandia | 1967 | Omlitreret 1975 fra B 116. El-varme. Moderniseret 1976 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1994. |
![]() | B 517 | Scandia | 1967 | Omlitreret 1975 fra B 117. El-varme. Moderniseret 1976 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1996. Gedser 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 518 | Scandia | 1967 | Omlitreret 1975 fra B 118. El-varme. Moderniseret 1976 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1995. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 520 | Scandia | 1967 | Omlitreret 1975 fra B 120. El-varme. Moderniseret 1976 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1996. Solgt 19xx til DJK (GM gruppen). Bramming 2000. Padborg 2008. Hundested 2010-22. I drift 2008-17. |
![]() | B 521 | Scandia | 1967 | Omlitreret 1975 fra B 121. El-varme. Moderniseret 1976 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 522 | Scandia | 1968 | Omlitreret 1975 fra B 122. El-varme. Moderniseret 1976 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1995. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 523 | Scandia | 1968 | Omlitreret 1975 fra B 123. El-varme. Udrangeret 1993. |
![]() | B 524 | Scandia | 1968 | Omlitreret 1975 fra B 124. El-varme. Moderniseret 1976 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 525 | Scandia | 1968 | Omlitreret 1975 fra B 125. El-varme. Moderniseret 1976 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1997. |
![]() | B 528 | Scandia | 1968 | Omlitreret 1975 fra B 128. El-varme. Moderniseret 1976 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. 1981 retur til B 128. |
![]() | B 533 | Scandia | 1968 | Omlitreret 1975 fra B 133. El-varme. Moderniseret 1976 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. 1981 retur til B 133. |
![]() | B 534 | Scandia | 1968 | Omlitreret 1975 fra B 134. El-varme. Moderniseret 1976 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Afsporet 25/4-88 i Sorø med ME 1535. Udrangeret 1988. Odense 1988/89. Ophugget 1988/89 i Odense. |
![]() | B 535 | Scandia | 1969 | Omlitreret 1975 fra B 135. El-varme. Moderniseret 1976 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 537 | Scandia | 1969 | Omlitreret 1975 fra B 137. El-varme. Moderniseret 1976 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 539 | Scandia | 1969 | Omlitreret 1975 fra B 139. El-varme. Moderniseret 1976 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 541 | Scandia | 1969 | Omlitreret 1975 fra B 141. El-varme. Moderniseret 1976 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1996. Gedser 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | B 543 | Scandia | 1969 | Omlitreret 1975 fra B 143. El-varme. Moderniseret 1976 af Cvk Ar med 60 pl. og designlak. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |

Danske privatbaner
Læs historien om:
Amagerbanen
Amagerbanen
DSB trafikinformation
Lokomotivfabrikker
Læs historien om:
Ardelt-Werke, Krupp-Ardelt GmbH, Wilhelmshaven, Tyskland
Ardelt-Werke, Krupp-Ardelt GmbH, Wilhelmshaven, Tyskland