DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1966 - 2024
2 toiletter. A+B+C styreledninger.
Længde:
21,7 m.
Indretning:
Sidegang
Pladser 1. kl.:
18
Taravægt:
31 tons
Bogietapafs.:
14,4 m.
Kupeer:
8
Pladser 2. kl.:
40
Antal:
19 stk.
Akselafstand:
3 m.
Beklædning:
Stål
Hastighed:
140 km/h
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
Avl 241 | Scandia | 1962 | Omlitreret 1967 fra AVL 241. Omlitreret 1969 til ABhl 241. | |
Avl 242 | Scandia | 1962 | Omlitreret 1967 fra AVL 242. Omlitreret 1969 til ABhl 242. | |
Avl 243 | Scandia | 1962 | Omlitreret 1967 fra AVL 243. Omlitreret 1969 til ABhl 243. | |
Avl 244 | Scandia | 1962 | Omlitreret 1967 fra AVL 244. Omlitreret 1969 til ABhl 244. | |
Avl 245 | Scandia | 1962 | Omlitreret 1967 fra AVL 245. Omlitreret 1969 til ABhl 245. | |
Avl 246 | Scandia | 1963 | Omlitreret 1967 fra AVL 246. Omlitreret 1969 til ABhl 246. | |
Avl 247 | Scandia | 1963 | Omlitreret 1967 fra AVL 247. Omlitreret 1969 til ABhl 247. | |
Avl 248 | Scandia | 1962 | Omlitreret 1967 fra AVL 248. Omlitreret 1969 til ABhl 248. | |
Avl 249 | Scandia | 1962 | Omlitreret 1967 fra AVL 249. Omlitreret 1969 til ABhl 249. | |
Avl 250 | Scandia | 1963 | Omlitreret 1967 fra AVL 250. Omlitreret 1969 til ABhl 250. | |
Avl 251 | Scandia | 1963 | Omlitreret 1967 fra AVL 251. Omlitreret 1969 til ABhl 251. | |
Avl 252 | Scandia | 1963 | Omlitreret 1967 fra AVL 252. Omlitreret 1969 til ABhl 252. | |
Avl 253 | Scandia | 1963 | Omlitreret 1967 fra AVL 253. Omlitreret 1969 til ABh 253. | |
Avl 254 | Scandia | 1963 | Omlitreret 1967 fra AVL 254. Omlitreret 1969 til ABhl 254. | |
Avl 255 | Scandia | 1963 | Omlitreret 1967 fra AVL 255. Omlitreret 1969 til ABh 255. | |
Avl 261 | Scandia | 1940 | Omlitreret 1967 fra AVL 261. Omlitreret 1969 til ABh 261. Ejes af Nene Valley Railway, UK. | |
Avl 262 | Scandia | 1940 | Omlitreret 1967 fra AVL 262. Omlitreret 1969 til ABh 262. | |
Avl 263 | Scandia | 1939 | Omlitreret 1967 fra AVL 263. Omlitreret 1969 til ABh 263. | |
Avl 302 | Scandia | 1961 | Omlitreret 1967 fra AVL 302. Omlitreret 1969 til ABhl 302. |