DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
Styrevogn fast sammenkoblet med litra MK. Se også artiklen MK-FK Statsbanernes nyeste motorvognstype.
Længde:
21,03 m.
Indretning:
Midtgang
Pladser 1. kl.:
Taravægt:
46,8 tons
Bogietapafs.:
14,03 m.
Kupeer:
2
Pladser 2. kl.:
82
Antal:
5 stk.
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
FK 676 | Scandia | 1943 | Styrevogn til motorvogn MK 675. Prototype med bogieakselafstand 3,2 m. Udrangeret 1971. | |
FK 678 | Scandia | 1951 | Styrevogn til motorvogn MK 677. Udrangeret 1971. | |
FK 680 | Scandia | 1951 | Styrevogn til motorvogn MK 679. Udrangeret 1971. | |
FK 682 | Scandia | 1951 | Styrevogn til motorvogn MK 681. Udrangeret 1971. | |
FK 684 | Scandia | 1951 | Styrevogn til motorvogn MK 683. Udrangeret 1971. |
Ingeniøren
19.000 rejsekort-standere skrottes: Arvtager kan koste en kvart milliard
Den europæiske bilindustri er i krise: Sådan bliver danske virksomheder ramt
Direkte togrute truet af lukning: »Det vil hægte hele landsdelen af«
Uppercut til Vestjylland: DSB dumper direkte rute til København
Bezos jagter Musk i rummet med kæmpe-raket: Det handler om fremtidens internet
Sønderjyske jernbaneminder
Uwe Hänel fortæller her om sin barndom i Sønderjylland i 1940erne og sin interesse for jernbaner. Hukommelsen fejler ikke noget, når Uwe fortæller om de forskellige lokomotivtyper, tog gennem Jernbanegade i Sønderborg, gasværket osv.
Læs mere