DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
32 m² postvogn. Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg system Rosenberg 24 Volt til vognens egenbelysning. Lavtryksvarmeapparater system Pintsch. Kakkelovn. Toilet.
Længde:
13,365 m.
Bogietapafstand:
7,2 m.
Last:
6 tons
Taravægt:
25,5 tons
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
DH 5301 | Scandia | 1922 | Oml. 1941 fra DK 1984. Trykluftbremse og dynamoanlæg system Rosenberg 24 Volt fra 1941. Ombygget 1952 af Cvk Kh med hvælvet tag. Udrangeret 1967. | |
DH 5302 | Scandia | 1922 | Oml. 1941 fra DK 1985. Trykluftbremse og dynamoanlæg system Rosenberg 24 Volt fra 1941. Beskadiget februar 1944 ved bombeeksplosion i Berlin. Ombygget 1944 af Cvk Kh med hvælvet tag. Ombygget 1958 af Cvk Kh. Udrangeret 27/1-70. | |
DH 5303 | Scandia | 1922 | Oml. 1941 fra DK 1986. Trykluftbremse og dynamoanlæg system Rosenberg 24 Volt fra 1941. Beskadiget ved allieret luftangreb i Hee 27/8-44. Ombygget 1945 af Cvk Kh med hvælvet tag. Udrangeret 29/1-69. | |
DH 5304 | Scandia | 1922 | Oml. 1941 fra DK 1987. Trykluftbremse og dynamoanlæg system Rosenberg 24 Volt fra 1941. Ombygget 1946 af Cvk Kh med hvælvet tag. Udrangeret 16/12-64. | |
DH 5305 | Scandia | 1922 | Oml. 1941 fra DK 1988. Ombygget 1948 af Cvk Kh med hvælvet tag. Udrangeret 1959. | |
DH 5306 | Scandia | 1922 | Oml. 1941 fra DK 1989. Ombygget 1952 af Cvk Kh med hvælvet tag. Udrangeret 1967. | |
DH 5307 | Scandia | 1915 | Oml. 1941 fra DK 1990. Ombygget 1953 af Cvk Kh med hvælvet tag. Udrangeret 16/7-69. | |
DH 5308 | Scandia | 1915 | Oml. 1941 fra DK 1991. Ombygget 1946 af Cvk Kh med hvælvet tag. Lysstofrør fra 1960. Udrangeret 17/7-69. | |
DH 5309 | Scandia | 1915 | Oml. 1941 fra DK 1992. Ombygget 1953 af Cvk Kh med hvælvet tag. Udrangeret 31/8-66. | |
DH 5310 | Scandia | 1915 | Oml. 1941 fra DK 1993. Ombygget 1950 af Cvk Kh med hvælvet tag. Udrangeret 8/6-66. Ophugget i Cvk Kh. | |
DH 5311 | Scandia | 1915 | Oml. 1941 fra DK 1994. Ombygget 1950 af Cvk Kh med hvælvet tag. Udrangeret 13/4-66. | |
DH 5312 | Scandia | 1915 | Oml. 1941 fra DK 1995. Ombygget 1954 af Cvk Kh med hvælvet tag. Udrangeret januar 1969. | |
DH 5313 | Scandia | 1915 | Oml. 1941 fra DK 1996. Ombygget 1955 af Cvk Kh med hvælvet tag. Udrangeret 1968. | |
DH 5314 | Scandia | 1915 | Oml. 1941 fra DK 1997. Ombygget 1956 af Cvk Kh med hvælvet tag samt dynamoanlæg system GEZ 24 Volt og lysstofrør. Udrangeret januar 1969. | |
DH 5315 | Scandia | 1915 | Oml. 1941 fra DK 1998. Trykluftbremse og dynamoanlæg system Rosenberg 24 Volt fra 1941. Ombygget 1952 af Cvk Kh med hvælvet tag. Udrangeret januar 1969. | |
DH 5316 | Scandia | 1915 | Oml. 1941 fra DK 1999. Ombygget 1954 af Cvk Ar med hvælvet tag. Udrangeret 27/1-70. | |
DH 5317 | Scandia | 1915 | Oml. 1941 fra DK 2000. Trykluftbremse og dynamoanlæg system Rosenberg 24 Volt fra 1941. Ombygget 1960 med hvælvet tag. Udrangeret 16/7-69. |
Jernbanen.dk forum
Ingeniøren
19.000 rejsekort-standere skrottes: Arvtager kan koste en kvart milliard
Den europæiske bilindustri er i krise: Sådan bliver danske virksomheder ramt
Direkte togrute truet af lukning: »Det vil hægte hele landsdelen af«
Uppercut til Vestjylland: DSB dumper direkte rute til København
Bezos jagter Musk i rummet med kæmpe-raket: Det handler om fremtidens internet
DSB trafikinformation
Sene aftener med ændringer for to regionaltog mellem Odense og Fredericia
Aftener og nætter med ændringer mellem København H og Ringsted/Næstved/Nykøbing F
Aftener og nætter med ændringer mellem Kalundborg, Holbæk og København H/Østerport
Aftener med Togbus mellem Køge og Næstved, samt S-tog mellem København H og Køge