DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg system Rosenberg 24 Volt til vognens egenbelysning. Lavtryksvarmeapparater system Westinghouse. Toilet. Lille varmekedel. 3-akslet. Akselafstand:4,7+4,7 m.
Længde:
15,13 m.
Indretning:
Sidegang
Pladser 1. kl.:
Taravægt:
28 tons
Akselafstand:
9,4 m.
Kupeer:
4
Pladser 2. kl.:
32
Antal:
52 stk.
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
CUK 4201 | Scandia | 1916 | Omlitreret 1941 fra DSB CD 11201. Trykluftbremse fra 1943. Var pladebeklædt. Ombygget 1956 til CU 4201. | |
CUK 4202 | Scandia | 1916 | Omlitreret 1941 fra DSB CD 11202. Trykluftbremse fra 1943. Var pladebeklædt. Udrangeret 1957. | |
CUK 4203 | Scandia | 1916 | Omlitreret 1941 fra DSB CD 11203. Trykluftbremse fra 1942. Var pladebeklædt. Udrangeret 1956. | |
CUK 4204 | Scandia | 1916 | Omlitreret 1941 fra DSB CD 11204. Trykluftbremse fra 1943. Var pladebeklædt. Ombygget 1952 med togførerkupe med brendeovn og 32 pl. Ombygget 1954 til CU 4204. | |
CUK 4205 | Scandia | 1916 | Omlitreret 1941 fra DSB CD 11205. Trykluftbremse fra 1943. Var pladebeklædt. Ombygget 1952 med togførerkupe med brendeovn og 32 pl. Ombygget 1955 til CU 4205. | |
CUK 4206 | Scandia | 1916 | Omlitreret 1941 fra DSB CD 11206. Trykluftbremse fra 1943. Var pladebeklædt. Ombygget 1952 med togførerkupe og 32 pl. Ombygget 1955 til CU 4206. | |
CUK 4207 | Scandia | 1916 | Omlitreret 1941 fra DSB CD 11207. Trykluftbremse fra 1943. Var pladebeklædt. Ombygget 1952 med togførerkupe med brendeovn og 32 pl. Ombygget 1955 til CU 4207. | |
CUK 4208 | Scandia | 1916 | Omlitreret 1941 fra DSB CD 11208. Trykluftbremse fra 1943. Var pladebeklædt. Ombygget 1952 med togførerkupe med brendeovn og 32 pl. Ombygget 1955 til CU 4208. | |
CUK 4209 | Scandia | 1916 | Omlitreret 1941 fra DSB CD 11209. Trykluftbremse fra 1943. Var pladebeklædt. Ombygget 1952 med togførerkupe med brendeovn og 32 pl. Ombygget 1955 til CU 4209. | |
CUK 4210 | Scandia | 1916 | Omlitreret 1941 fra DSB CD 11210. Trykluftbremse fra 1943. Var pladebeklædt. Ombygget 1952 med togførerkupe og 32 pl. Ombygget 1954 til CU 4210. | |
CUK 4211 | Scandia | 1916 | Omlitreret 1941 fra DSB CD 11211. Trykluftbremse fra 1944. Var pladebeklædt. Ombygget 1952 med togførerkupe og 32 pl. Ombygget 1954 til CU 4211. | |
CUK 4212 | Scandia | 1916 | Omlitreret 1941 fra DSB CD 11212. Trykluftbremse fra 1943. Var pladebeklædt. Ombygget 1952 med togførerkupe med brendeovn og 32 pl. Ombygget 1955 til CU 4212. | |
CUK 4213 | Scandia | 1916 | Omlitreret 1941 fra DSB CD 11213. Trykluftbremse fra 1943. Var pladebeklædt. Ombygget 1952 med togførerkupe og 32 pl. Ombygget 1955 til CU 4213. | |
CUK 4214 | Scandia | 1916 | Omlitreret 1941 fra DSB CD 11214. Trykluftbremse fra 1943. Var pladebeklædt. Ombygget 1952 med togførerkupe og 32 pl. Ombygget 1955 til CU 4214. | |
CUK 4215 | Scandia | 1916 | Omlitreret 1941 fra DSB CD 11215. Trykluftbremse fra 1943. Var pladebeklædt. Ombygget 1952 med togførerkupe med brendeovn og 32 pl. Ombygget 1954 til CU 4215. | |
CUK 4216 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1941 fra DSB CD 11216. Trykluftbremse fra 1943. Ombygget 1952 med togførerkupe med brendeovn og 32 pl. Ombygget 1954 til CU 4216. | |
CUK 4217 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1941 fra DSB CD 11217. Trykluftbremse fra 1943. Ombygget 1952 med togførerkupe og 32 pl og 32 pl. Ombygget 1954 til CU 4217. | |
CUK 4218 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1941 fra DSB CD 11218. Trykluftbremse fra 1943. Ombygget 1952 med togførerkupe med brendeovn. Ombygget 1954 til CU 4218. | |
CUK 4219 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1941 fra DSB CD 11219. Trykluftbremse fra 1943. Ombygget 1956 til CU 4219. | |
CUK 4220 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1941 fra DSB CD 11220. Trykluftbremse fra 1943. Fangevogn under 2. Verdenskrig. Ødelagt af sabotører 23/12-44. Udrangeret 1945. | |
CUK 4221 | Scandia | 1921 | Omlitreret 1941 fra DSB CD 11221. Trykluftbremse fra 1943. Ombygget 1956 til CU 4221. | |
CUK 4222 | Scandia | 1921 | Omlitreret 1941 fra DSB CD 11222. Trykluftbremse fra 1943. Udrangeret 1955. Ombygget 1956 til Skinneslibevogn 2. | |
CUK 4223 | Scandia | 1921 | Omlitreret 1941 fra DSB CD 11223. Trykluftbremse fra 1943. Ombygget 1956 til CU 4223. | |
CUK 4224 | Scandia | 1921 | Omlitreret 1941 fra DSB CD 11224. Trykluftbremse fra 1943. Fangevogn under 2. Verdenskrig. Ombygget 1952 med togførerkupe og 32 pl. Ombygget 1954 til CU 4224. | |
CUK 4225 | Scandia | 1921 | Omlitreret 1941 fra DSB CD 11225. Trykluftbremse fra 1943. Fangevogn under 2. Verdenskrig. Ombygget 1955 til CU 4225. | |
CUK 4226 | Scandia | 1921 | Omlitreret 1941 fra DSB CD 11226. Trykluftbremse fra 1943. Ombygget 1955 til CU 4226. | |
CUK 4227 | Scandia | 1921 | Omlitreret 1941 fra DSB CD 11227. Trykluftbremse fra 1943. Ombygget 1952 med togførerkupe og 32 pl. Ombygget 1955 til CU 4227. | |
CUK 4228 | Scandia | 1921 | Omlitreret 1941 fra DSB CD 11228. Trykluftbremse fra 1944. Beskadiget 7/4-45 ved sabotage i Tønder. Ombygget 1952 med togførerkupe og 32 pl. Ombygget 1955 til CU 4228. | |
CUK 4229 | Scandia | 1921 | Omlitreret 1941 fra DSB CD 11229. Trykluftbremse fra 1943. Ombygget 1952 med togførerkupe og 32 pl. Ombygget 1955 til CU 4229. | |
CUK 4230 | Scandia | 1921 | Omlitreret 1941 fra DSB CD 11230. Trykluftbremse fra 1943. Ombygget 1952 med togførerkupe og 32 pl. Ombygget 1954 til CU 4230. | |
CUK 4231 | Scandia | 1921 | Omlitreret 1941 fra DSB CD 11231. Trykluftbremse fra 1943. Ombygget 1952 med togførerkupe og 32 pl. Ombygget 1954 til CU 4231. | |
CUK 4232 | Scandia | 1921 | Omlitreret 1941 fra DSB CD 11232. Trykluftbremse fra 1943. Ombygget 1952 med togførerkupe og 32 pl. Ombygget 1955 til CU 4232. | |
CUK 4233 | Scandia | 1921 | Omlitreret 1941 fra DSB CD 11233. Trykluftbremse fra 1943. Beskadiget ved allieret luftangreb 31/10-44 ved Hampen. Ombygget 1952 med togførerkupe og 32 pl. Ombygget 1954 til CU 4233. | |
CUK 4234 | Scandia | 1921 | Omlitreret 1941 fra DSB CD 11234. Trykluftbremse fra 1943. Ombygget 1950 med togførerkupe og 32 pl. Ombygget 1955 til CU 4234. | |
CUK 4235 | Scandia | 1921 | Omlitreret 1941 fra DSB CD 11235. Trykluftbremse fra 1943. Ombygget 1950 med togførerkupe og 32 pl. Ombygget 1955 til CU 4235. | |
CUK 4236 | Scandia | 1922 | Omlitreret 1941 fra DSB CD 11236. Trykluftbremse fra 1943. Ombygget 1952 med togførerkupe og 32 pl. Ombygget 1955 til CU 4236. | |
CUK 4237 | Scandia | 1922 | Omlitreret 1941 fra DSB CD 11237. Trykluftbremse fra 1943. Ombygget 1952 med togførerkupe og 32 pl. Ombygget 1954 til CU 4237. | |
CUK 4238 | Scandia | 1922 | Omlitreret 1941 fra DSB CD 11238. Trykluftbremse fra 1944. Ombygget 1952 med togførerkupe og 32 pl. Ombygget 1955 til CU 4238. | |
CUK 4239 | Scandia | 1922 | Omlitreret 1941 fra DSB CD 11239. Trykluftbremse fra 1943. Ombygget 1952 med togførerkupe med brændeovn og 32 pl. Ombygget 1955 til CU 4239. | |
CUK 4240 | Scandia | 1922 | Omlitreret 1941 fra DSB CD 11240. Trykluftbremse fra 1943. Ombygget 1952 med togførerkupe og 32 pl. Ombygget 1955 til CU 4240. | |
CUK 4241 | Scandia | 1922 | Omlitreret 1941 fra DSB CD 11241. Trykluftbremse fra 1943. Ombygget 1955 til CU 4241. | |
CUK 4242 | Scandia | 1922 | Omlitreret 1941 fra DSB CD 11242. Trykluftbremse fra 1944. Ombygget 1952 med togførerkupe og 32 pl. Ombygget 1960 til CU 4242. | |
CUK 4243 | Scandia | 1922 | Omlitreret 1941 fra DSB CD 11243. Trykluftbremse fra 1943. Ombygget 1952 med togførerkupe og 32 pl. Ombygget 1959 til CU 4243. | |
CUK 4244 | Scandia | 1923 | Omlitreret 1941 fra DSB CD 11244. Trykluftbremse fra 1943. Ombygget 1952 med togførerkupe med brændeovn og 32 pl. Ombygget 1960 til CU 4244. | |
CUK 4245 | Scandia | 1923 | Omlitreret 1941 fra DSB CD 11245. Trykluftbremse fra 1944. Ombygget 1952 med togførerkupe og 32 pl. Ombygget 1959 til CU 4245. | |
CUK 4246 | Scandia | 1923 | Omlitreret 1941 fra DSB CD 11246. Trykluftbremse fra 1943. Ombygget 1952 med togførerkupe og 32 pl. Udrangeret 1959. | |
CUK 4247 | Scandia | 1923 | Omlitreret 1941 fra DSB CD 11247. Trykluftbremse fra 1944. Ombygget 1952 med togførerkupe og 32 pl. Ombygget 1960 til CU 4247. | |
CUK 4248 | Scandia | 1923 | Omlitreret 1941 fra DSB CD 11248. Trykluftbremse fra 1944. Ombygget 1952 med togførerkupe med brændeovn og 32 pl. Ombygget 1960 til CU 4248. | |
CUK 4249 | Scandia | 1923 | Omlitreret 1941 fra DSB CD 11249. Trykluftbremse fra 1944. Ombygget 1952 med togførerkupe og 32 pl. Ejes af DJK. Ombygget 1959 til CU 4249. | |
CUK 4250 | Scandia | 1923 | Omlitreret 1941 fra DSB CD 11250. Trykluftbremse fra 1944. Ombygget 1952 med togførerkupe og 32 pl. Ombygget 1959 til CU 4250. | |
CUK 4251 | Scandia | 1923 | Omlitreret 1941 fra DSB CD 11251. Trykluftbremse fra 1943. Ombygget 1952 med togførerkupe og 32 pl. Ombygget 1959 til CU 4251. | |
CUK 4252 | Scandia | 1923 | Omlitreret 1941 fra DSB CD 11252. Trykluftbremse fra 1943. Ombygget 1952 med togførerkupe og 32 pl. Ombygget 1959 til CU 4252. |
Jernbanebøger
IC4 - Et studie i en skandale. Pris 290 kr.
Læs mereIngeniøren
19.000 rejsekort-standere skrottes: Arvtager kan koste en kvart milliard
Den europæiske bilindustri er i krise: Sådan bliver danske virksomheder ramt
Direkte togrute truet af lukning: »Det vil hægte hele landsdelen af«
Uppercut til Vestjylland: DSB dumper direkte rute til København
Bezos jagter Musk i rummet med kæmpe-raket: Det handler om fremtidens internet