DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966

DSB litra CP

DSB litra CP (VII)
(Retur til oversigt)
Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg, system Pintsch, spænding 24 volt, til vognens egenbelysning. Lavtryksvarmeapparater system Pintsch. Toilet. Togførerkupé.

Længde:
17,11 m.
Indretning:
Midtgang
Pladser 1. kl.:
 
Taravægt:
29,8 tons
Bogietapafs.:
11,3 m.
Kupeer:
2
Pladser 2. kl.:
70
Antal:
11 stk.
Akselafstand:
2,1 m.
Beklædning:
Plade
Hastighed:
100 km/h

Tegning Litra Fabrikat År Noter
DSB CP 2921CP 2921Scandia1900Oml. 1941 fra CX 10471. Trykluftbremse fra 1941. Svært beskadiget 28/4-45 ved uheld syd for Næstved. Udrangeret 12/11-71.
DSB CP 2922CP 2922Scandia1900Oml. 1941 fra CX 10472. Trykluftbremse fra 1941. Udrangeret 24/3-71. Ophugget 1972 af ophuggeren på Hobro station.
DSB CP 2923CP 2923Scandia1900Oml. 1941 fra CX 10473. Trykluftbremse fra 1941. Udrangeret 14/3-69.
DSB CP 2924CP 2924Scandia1905Oml. 1941 fra CX 10474. Trykluftbremse fra 1943. Udrangeret 9/3-66. Skanderborg 1966.
DSB CP 2925CP 2925Scandia1905Oml. 1941 fra CX 10475. Trykluftbremse fra 1943. Udrangeret 14/3-69.
DSB CP 2926CP 2926Scandia1905Oml. 1941 fra CX 10476. Trykluftbremse fra 1943. Udrangeret 9/3-66. Skanderborg 1966.
DSB CP 2927CP 2927Scandia1910Oml. 1941 fra CX 10477. Trykluftbremse fra 1943. Lop 17,2 m. Bogietapafstand 11,22 m. 69 pladser. Udrangeret 5/5-72.
DSB CP 2928CP 2928Scandia1910Oml. 1941 fra CX 10478. Trykluftbremse fra 1943. Lop 17,2 m. Bogietapafstand 11,22 m. 69 pladser. Svært beskadiget 28/4-45 ved uheld syd for Næstved. Udrangeret 15/7-45.
DSB CP 2929CP 2929Scandia1910Oml. 1941 fra CX 10479. Trykluftbremse fra 1943. Lop 17,2 m. Bogietapafstand 11,22 m. 69 pladser. Udrangeret 1969.
DSB CP 2930CP 2930Scandia1905Oml. 1941 fra CX 10480. Trykluftbremse fra 1943. 68 pladser. Udrangeret 1969.
DSB CP 2971CP 2971Scandia1894Ombygget 1944 af Cvk Ar fra CO 2520. I drift 31/8-44. Udrangeret 6/12-68.
ContecRailSvenska-lok

Jernbanebøger

På Sporet af 2018

På Sporet af 2018. Pris 240 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak