DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966

DSB litra CO

DSB litra CO (IX)
(Retur til oversigt)
Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg, system Pintsch, spænding 24 volt, til vognens egenbelysning. Lavtryksvarmeapparater system Pintsch. 2 toiletter. 2552: Højtryksvarmeapparater.

Længde:
20 m.
Indretning:
Midtgang
Pladser 1. kl.:
 
Taravægt:
34,5 tons
Bogietapafs.:
13,8 m.
Kupeer:
2
Pladser 2. kl.:
85
Antal:
4 stk.
Akselafstand:
2,5 m.
Beklædning:
Plade
Hastighed:
100 km/h

Tegning Litra Fabrikat År Noter
DSB CO 2552CO 2552Scandia1912Oml. 1941 fra CX 10417. Trykluftbremse fra 1942. Lavtryksvarmeapparater system Weilbach & Cohn fra 1951. Højtryksvarmeapparater fjernet 1951. Udrangeret 1/9-67. Solgt 1967 til HFHJ CO 2552.
DSB CO 2553CO 2553Scandia1912Oml. 1941 fra CX 10418. Trykluftbremse fra 1942. Udrangeret 1/9-67. Solgt 1967 til HFHJ CO 2553.
DSB CO 2554CO 2554Scandia1911Oml. 1941 fra CX 10419. Trykluftbremse fra 1942. Udrangeret 1/9-67. Solgt 1967 til HFHJ CO 2554.
DSB CO 2799CO 2799Scandia1909Ombygget 1952 fra COM 2799. Udrangeret 18/9-67.
Billige jernbane T-shirts

Det Lolland-Falsterske Jernbane-Selskab 1874 - 1924
Det Lolland-Falsterske Jernbane-Selskab 1874 - 1924

Ved Lollandsbanens 50 års jubilæum i 1924 udgav banen denne bog på 110 sider, der fortæller om banens forhistorie, bygning og drift fra åbningen i 1874 til 1924. Teksten er konverteret til HTML.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak