DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg system Pintsch 24 Volt til vognens egenbelysning. Lavtryksvarmeapparater system Weilbach & Cohn. Toilet. Stor varmekedel. Styre- og brummerledning samt brummertryk. Anvendtes i Englænderen 1949-51.

Længde:
18,73 m.

Indretning:
Sidegang 

Pladser 1. kl.:

Taravægt:
37 tons

Bogietapafs.:
12,5 m.

Kupeer:
6 

Pladser 2. kl.:
48 

Antal:
4 stk.

Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
![]() | CMK 2475 | Scandia | 1912 | Ombygget 1949 af Cvk Kh fra CMK 2480. Brummerledning fra 1950. A+B styreledning 1950-56. Udrangeret 22/10-62. |
![]() | CMK 2476 | Scandia | 1911 | Ombygget 1949af Cvk Kh fra CMK 2476. A+B styreledninger, brummerledning 1950-57. Ombygget 1960 til CMT 2466. Udrangeret 1962. |
![]() | CMK 2477 | Scandia | 1912 | Ombygget 1949 af Cvk Kh fra CMK 2484. A+B styreledninger, brummerledning fra 1950. Udrangeret 6/3-62. |
![]() | CMK 2478 | Scandia | 1912 | Ombygget 1949 af Cvk Kh fra CMK 2485. A+B styreledninger, brummerledning fra 1950. Udrangeret 1962. |
Ingeniøren
Synspunkt: Danske Regioner: Den kollektive trafik skal ikke siloopdeles
Banal fejl sendte tog på kollisionskurs: Spøgelsestog plager lokal jernbane
Kun råd til trafikale discountløsninger på Lynetteholm: »Det hænger ikke sammen«
Om 20 år kan du køre Metro til Lynetteholm: Her er Københavns nye linje
Fejlene er fundet: Derfor lammede it-opdatering Sjællands togtrafik


