DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg system Pintsch 24 Volt til vognens egenbelysning. Lavtryksvarmeapparater system Weilbach & Cohn. Toilet. Stor varmekedel. Styre- og brummerledning samt brummertryk. Anvendtes i Englænderen 1949-51.
Længde:
18,73 m.
Indretning:
Sidegang
Pladser 1. kl.:
Taravægt:
37 tons
Bogietapafs.:
12,5 m.
Kupeer:
6
Pladser 2. kl.:
48
Antal:
4 stk.
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
CMK 2475 | Scandia | 1912 | Ombygget 1949 af Cvk Kh fra CMK 2480. Brummerledning fra 1950. A+B styreledning 1950-56. Udrangeret 22/10-62. | |
CMK 2476 | Scandia | 1911 | Ombygget 1949af Cvk Kh fra CMK 2476. A+B styreledninger, brummerledning 1950-57. Ombygget 1960 til CMT 2466. Udrangeret 1962. | |
CMK 2477 | Scandia | 1912 | Ombygget 1949 af Cvk Kh fra CMK 2484. A+B styreledninger, brummerledning fra 1950. Udrangeret 6/3-62. | |
CMK 2478 | Scandia | 1912 | Ombygget 1949 af Cvk Kh fra CMK 2485. A+B styreledninger, brummerledning fra 1950. Udrangeret 1962. |
DSB trafikinformation
Sene aftener med ændringer for to regionaltog mellem Odense og Fredericia
Aftener og nætter med ændringer mellem København H og Ringsted/Næstved/Nykøbing F
Aftener og nætter med ændringer mellem Kalundborg, Holbæk og København H/Østerport
Aftener med Togbus mellem Køge og Næstved, samt S-tog mellem København H og Køge