DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
Vakuumbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg system Pintsch 24 Volt til vognens egenbelysning. 2 toiletter.

Længde:
19,33 m.

Indretning:
Sidegang 

Pladser 1. kl.:

Taravægt:
35,8 tons

Bogietapafs.:
13 m.

Kupeer:
8 

Pladser 2. kl.:
64 

Antal:
4 stk.

Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
![]() | CM 2234 | Scandia | 1912 | Omdannet 1942 fra BP 358. Tjenestekupe, fjernet 1947. Trykluftbremse fra 1944. Højtryksvarmeapparater. Udrangeret 4/1-65. |
![]() | CM 2235 | Scandia | 1911 | Omdannet 1942 fra BP 355. Trykluftbremse fra 1943. Lavtryksvarmeapparater system Westinghouse. Udrangeret 20/2-64. |
![]() | CM 2236 | Scandia | 1911 | Omdannet 1942 fra BP 356. Trykluftbremse fra 1942. Lavtryksvarmeapparater system Westinghouse. Udrangeret 23/7-68. Solgt 1969 til DJK. Fredensborg 1969-70. Ophugget ca. 1972 i Bjerringbro. |
![]() | CM 2237 | Scandia | 1914 | Omdannet 1942 fra BP 359. Trykluftbremse fra 1942. Lavtryksvarmeapparater system Westinghouse. Udrangeret 17/9-62. |
Jernbanen.dk forum
Ingeniøren
Synspunkt: Danske Regioner: Den kollektive trafik skal ikke siloopdeles
Banal fejl sendte tog på kollisionskurs: Spøgelsestog plager lokal jernbane
Kun råd til trafikale discountløsninger på Lynetteholm: »Det hænger ikke sammen«
Om 20 år kan du køre Metro til Lynetteholm: Her er Københavns nye linje
Fejlene er fundet: Derfor lammede it-opdatering Sjællands togtrafik
