DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966

DSB litra BL

DSB litra BL
(Retur til oversigt)
Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg, system Stone, spænding 24 volt, til vognens egenbelysning (lysrør). Lavtryksvarmeapparater system Weilbach & Cohn. RIC varmekobling. 2 toiletter. Højttalere. Flyvesofaer. Minden-Deutz bogier.

Længde:
21,72 m.
Indretning:
Midtgang
Pladser 1. kl.:
 
Taravægt:
34 tons
Bogietapafs.:
14,4 m.
Kupeer:
2
Pladser 2. kl.:
60
Antal:
20 stk.
Akselafstand:
2,5 m.
Beklædning:
Stål
Hastighed:
140 km/h

Tegning Litra Fabrikat År Noter
DSB BL 1321BL 1321Scandia1959A+B styreledninger. Brummerledning og -tryk. Omlitreret 1967 til Bl 321.
DSB BL 1322BL 1322Scandia1959A+B styreledninger. Brummerledning og -tryk. Omlitreret 1967 til Bl 322.
DSB BL 1323BL 1323Scandia1959A+B styreledninger. Brummerledning og -tryk. Omlitreret 1967 til Bl 323.
DSB BL 1324BL 1324Scandia1959A+B styreledninger. Brummerledning og -tryk. Omlitreret 1967 til Bl 324. Ejes af Jernbanemuseet. Randers 1993-2017. I drift 2000-11. Padborg 2017.
DSB BL 1325BL 1325Scandia1959A+B styreledninger. Brummerledning og -tryk. Omlitreret 1967 til Bl 325.
DSB BL 1326BL 1326Scandia1959Omlitreret 1967 til Bl 326.
DSB BL 1327BL 1327Scandia1959Omlitreret 1967 til Bl 327.
DSB BL 1328BL 1328Scandia1959Omlitreret 1967 til Bl 328.
DSB BL 1329BL 1329Scandia1959Omlitreret 1967 til Bl 329.
DSB BL 1330BL 1330Scandia1959Omlitreret 1967 til Bl 330.
DSB BL 1331BL 1331Scandia1964Omlitreret 1967 til Bl 331.
DSB BL 1332BL 1332Scandia1964Omlitreret 1967 til Bl 332.
DSB BL 1333BL 1333Scandia1964Omlitreret 1967 til Bl 333.
DSB BL 1334BL 1334Scandia1964Omlitreret 1967 til Bl 334.
DSB BL 1335BL 1335Scandia1964Omlitreret 1967 til Bl 335.
DSB BL 1336BL 1336Scandia1964Omlitreret 1967 til Bl 336.
DSB BL 1337BL 1337Scandia1964Omlitreret 1967 til Bl 337.
DSB BL 1338BL 1338Scandia1964Omlitreret 1967 til Bl 338.
DSB BL 1339BL 1339Scandia1964Omlitreret 1967 til Bl 339. Ejes af Struer Jernbaneklub.
DSB BL 1340BL 1340Scandia1964Omlitreret 1967 til Bl 340.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak