DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg, system Pintsch, spænding 24 volt, til vognens egenbelysning. Varmtvandsvarmeanlæg (Kakkelovn). 2 toiletter.
Længde:
19,8 m.

Indretning:
Sidegang 

Pladser 1. kl.:
18 

Taravægt:
36,8 tons

Bogietapafs.:
13,6 m.

Kupeer:
8 

Pladser 2. kl.:
39 

Antal:
3 stk.

Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
![]() | ARM 155 | Scandia | 1928 | Oml. 1941 fra ARM 658. Trykluftbremse fra 1943. Ombygget 1948 med A+B styreledning mv. til reservevogn for Englænderen. Omlitreret 1963 til CML 2261. |
![]() | ARM 156 | Scandia | 1928 | Oml. 1941 fra ARM 659. Trykluftbremse fra 1943. Ombygget 1948 med A+B styreledning mv. til reservevogn for Englænderen. Brummerledning fra 1948-52. Omlitreret 1963 til CMZ 2262. |
![]() | ARM 157 | Scandia | 1928 | Oml. 1941 fra ARM 660. Ombygget 1948 med A+B styreledning mv. til reservevogn for Englænderen. Brummerledning 1948-52. Omlitreret 1964 til CMZ 2263. |


Højbygaard Sukkerfabrik
Sukkerfabrikken Lolland blev opført i Holeby i 1872. På grund af uheld og en ringe økonomi, gik fabrikken konkurs i 1877 og genopstod med nye ejere som Højbygaard Sukkerfabrik. Her er historien og billederne fra fabrikken med de mange smalsporslokomotiver.
Læs mere
Danske privatbaner
Læs historien om:
Arriva Tog
Arriva Tog