DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg, system Pintsch, spænding 24 volt, til vognens egenbelysning. Lavtryksvarmeapparater, system Pintsch. Toilet.

Længde:
18,12 m.

Indretning:
Midtgang 

Pladser 1. kl.:
49 

Taravægt:
32,7 tons

Bogietapafs.:
11,92 m.

Kupeer:
2 

Pladser 2. kl.:

Antal:
10 stk.

Akselafstand:
2,5 m.

Beklædning:
Træ 

Hastighed:


Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
![]() | AP 2931 | Scandia | 1922 | Omdannet 1942 fra CP 2931. Omdannet 1945 af Cvk Kh til CP 2931. |
![]() | AP 2932 | Scandia | 1922 | Omdannet 1942 fra CP 2932. Omdannet 1945 af Cvk Kh til CP 2932. |
![]() | AP 2933 | Scandia | 1922 | Omdannet 1942 fra CP 2933. Omdannet 1945 af Cvk Kh til CP 2933. |
![]() | AP 2934 | Scandia | 1922 | Omdannet 1942 fra CP 2934. Omdannet 1945 af Cvk Kh til CP 2934. |
![]() | AP 2935 | Scandia | 1922 | Omdannet 1942 fra CP 2935. Omdannet 1945 af Cvk Kh til CP 2935. |
![]() | AP 2936 | Scandia | 1922 | Omdannet 1942 fra CP 2936. Omdannet 1945 af Cvk Kh til CP 2936. |
![]() | AP 2937 | Scandia | 1922 | Omdannet 1942 fra CP 2937. Omdannet 1945 af Cvk Kh til CP 2937. |
![]() | AP 2938 | Scandia | 1922 | Omdannet 1942 fra CP 2938. Omdannet 1945 af Cvk Kh til CP 2938. |
![]() | AP 2939 | Scandia | 1922 | Omdannet 1942 fra CP 2939. Omdannet 1945 af Cvk Kh til CP 2939. |
![]() | AP 2940 | Scandia | 1922 | Omdannet 1942 fra CP 2940. Omdannet 1945 af Cvk Kh til CP 2940. |
Ingeniøren
Danske privatbaner
Læs historien om:
Balfour Beatty Rail Danmark A/S
Balfour Beatty Rail Danmark A/S
Lokomotivfabrikker
Læs historien om:
A/S Frichs Maskinfabrik og Kedelsmedie, Århus, Danmark
A/S Frichs Maskinfabrik og Kedelsmedie, Århus, Danmark