DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
Rejsegodsvogn med toldgodsrum og jernbanegodsrum. Trykluftbremse. Vakuumbremse. Skruebremse. Elektrisk belysning. Dampvarmeapparat i bremsekupe. Toilet. Kan løbe i tyske iltog.
Længde:
15,19 m.
Bogietapafstand:
9 m.
Last:
9 tons
Taravægt:
26,5 tons
Bogieakselafstand:
2,5 m.
Beklædning:
Antal:
10 stk.
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
El 2001 | Scandia | 1907 | Kan indlemmes i de prøjsiske Statsbaners Iltog (1916). Ombygget 1936 af Cvk Ar med hvælvet tag. Omlitreret 1941 til EE 6451. | |
El 2002 | Scandia | 1907 | Kan indlemmes i de prøjsiske Statsbaners Iltog (1916). Højtryksvarmeapparater fra 1939. Omlitreret 1941 til EE 6452. | |
El 2003 | Scandia | 1907 | Trykluftbremse og tyske slutsignalholdere fra 1914. Kan indlemmes i de prøjsiske Statsbaners Iltog (1916). Batteri samt rækværk over overgangsbroer fjernet 1933. Dynamoanlæg system Rosenberg 24 Volt til vognens egenbelysning fra 1940. Omlitreret 1941 til EE 6453. | |
El 2004 | Scandia | 1907 | Trykluftbremse og tyske slutsignalholdere fra 1914. Kan indlemmes i de prøjsiske Statsbaners Iltog (1916). Batteri samt rækværk over overgangsbroer fjernet 1933. Ombygget 1939 af Cvk Kh med hvælvet tag. Omlitreret 1941 til EE 6454. | |
El 2005 | Scandia | 1907 | Ombygget 1940 med hvælvet tag samt dynamoanlæg system Rosenberg 24 Volt til vognens egenbelysning samt højtryksvarmeapparat i bremsekupe fra 1940. Omlitreret 1941 til EE 6455. | |
El 2006 | Scandia | 1907 | Ombygget 1940 med hvælvet tag. Dynamoanlæg system Rosenberg 24 Volt til vognens egenbelysning fra 1940. Omlitreret 1941 til EE 6456. | |
El 2007 | Scandia | 1907 | Ombygget 1936 af Cvk Kh med hvælvet tag. Dynamoanlæg system Rosenberg 24 Volt til vognens egenbelysning fra 1940. Omlitreret 1941 til EE 6457. | |
El 2008 | Scandia | 1907 | Trykluftbremse og tyske slutsignalholdere fra 1915. Kan indlemmes i de prøjsiske Statsbaners Iltog (1916). Ombygget 1935 af Cvk Ar med hvælvet tag. Omlitreret 1941 til EE 6458. | |
El 2009 | Scandia | 1907 | Trykluftbremse og tyske slutsignalholdere fra 1915. Kan indlemmes i de prøjsiske Statsbaners Iltog (1916). Ombygget 1934 af Cvk Ar med hvælvet tag. Dynamoanlæg system Rosenberg 24 Volt til vognens egenbelysning fra 1939. Omlitreret 1941 til EE 6459. | |
El 2010 | Scandia | 1907 | Trykluftbremse og tyske slutsignalholdere fra 1915. Kan indlemmes i de prøjsiske Statsbaners Iltog (1916). Ombygget 1939 af Cvk Ar med hvælvet tag samt dynamo system Pintsch 24 Volt. Højtryksvarmeapparater fra 1940. Omlitreret 1941 til EE 6460. |
Ingeniøren
19.000 rejsekort-standere skrottes: Arvtager kan koste en kvart milliard
Den europæiske bilindustri er i krise: Sådan bliver danske virksomheder ramt
Direkte togrute truet af lukning: »Det vil hægte hele landsdelen af«
Uppercut til Vestjylland: DSB dumper direkte rute til København
Bezos jagter Musk i rummet med kæmpe-raket: Det handler om fremtidens internet
Jernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest