DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
Rejsegodsvogn med jernbanegodsrum, kedelrum. Bremserum med skruebremse. Varmekedel til togopvarmning (fjernet før 1913). Vakuumbremse. Olielamper. Dampvarmeapparat i bremsekupe.
Længde:
8,49 m.
Akselafstand:
4,27 m.
Last:
6 tons
Taravægt:
9,6 tons
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
EG 1564 | Wagenbau | 1874 | Omlitreret 1931 fra EG 1726. Udrangeret 1935. | |
EG 1721 | Lauenstein | 1870 | Oml. 1893 fra DSB/S Fb 453. Elektriske lamper fra 1913. Kedel fjernet 1914. Ombygget 1925 af Cvk Kh til Hjælpevogn B 1. | |
EG 1722 | Lauenstein | 1870 | Oml. 1893 fra DSB/S Fb 454. Elektriske lamper fra 1913. Kedel fjernet 1914. Ombygget 1925 af Cvk Kh til Hjælpevogn B 4. | |
EG 1723 | Lauenstein | 1870 | Oml. 1893 fra DSB/S Fb 455. Elektriske lamper fra 1913. Kedel fjernet 1914. Ombygget 1925 af Cvk Kh til Hjælpevogn B 5. | |
EG 1724 | Lauenstein | 1870 | Oml. 1893 fra DSB/S Fb 456. Elektriske lamper fra 1913. Kedel fjernet 1914. Ombygget 1925 af Cvk Kh til Hjælpevogn B 6. | |
EG 1725 | Wagenbau | 1874 | Oml. 1893 fra DSB/S Fb 457. Elektriske lamper fra 1913. Kedel fjernet 1914. Ombygget 1925 af Cvk Kh til Hjælpevogn B 10. | |
EG 1726 | Wagenbau | 1874 | Oml. 1893 fra DSB/S Fb 458. Elektriske lamper fra 1913. Kedel fjernet før 1914. Omlitreret 1931 til EG 1564. | |
EG 1727 | Wagenbau | 1874 | Oml. 1893 fra DSB/S Fb 459. Elektriske lamper fra 1913. Kedel fjernet før 1914. Ombygget 1928 til Hjælpevogn B 9. |