DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941

DSB litra EE

DSB litra EE (II)
(Retur til oversigt)
Rejsegodsvogn med jernbanegodsrum og bremserum med skruebremse. Vakuumbremse. Elektrisk lysledning (1910). Olielamper. Dampvarmeapparat i bremsekupe.

Længde:
8,12 m.
Akselafstand:
4,2 m.
Last:
6 tons
Taravægt:
9,7 tons
 
   
Beklædning:
 
Antal:
13 stk.

Tegning Litra Fabrikat År Noter
DSB EE 1688EE 1688Scandia1888Oml. 1893 fra DSB/S Fd 438. Elektriske lamper fra 1913. Omlitreret 1941 til EJ 6903.
DSB EE 1689EE 1689Scandia1888Oml. 1893 fra DSB/S Fd 439. Elektriske lamper fra 1913. Udrangeret 1939.
DSB EE 1690EE 1690Scandia1888Oml. 1893 fra DSB/S Fd 440. Elektriske lamper fra 1913. Omlitreret 1941 til EJ 6904.
DSB EE 1691EE 1691Scandia1888Oml. 1893 fra DSB/S Fd 441. Elektriske lamper fra 1913. Udrangeret 1939.
DSB EE 1692EE 1692Scandia1888Oml. 1893 fra DSB/S Fd 442. Elektriske lamper fra 1913. Udrangeret 1935.
DSB EE 1693EE 1693Scandia1888Oml. 1893 fra DSB/S Fd 443. Elektriske lamper fra 1913. Udrangeret 1935.
DSB EE 1694EE 1694Scandia1888Oml. 1893 fra DSB/S Fd 444. Elektriske lamper fra 1913. Udrangeret 1938.
DSB EE 1695EE 1695Scandia1888Oml. 1893 fra DSB/S Fd 445. Elektriske lamper fra 1913. Udrangeret 1935.
DSB EE 1696EE 1696Scandia1888Oml. 1893 fra DSB/S Fd 446. Elektriske lamper fra 1913. Udrangeret 1935.
DSB EE 1697EE 1697Scandia1888Oml. 1893 fra DSB/S Fd 447. Elektriske lamper fra 1913. Udrangeret 1936.
DSB EE 1698EE 1698Scandia1888Oml. 1893 fra DSB/S Fd 448. Elektriske lamper fra 1913. Udrangeret 1938.
DSB EE 1699EE 1699Scandia1888Oml. 1893 fra DSB/S Fd 449. Elektriske lamper fra 1913. Omlitreret 1941 til EJ 6905.
DSB EE 1700EE 1700Scandia1888Oml. 1893 fra DSB/S Fd 450. Elektriske lamper fra 1913. Omlitreret 1941 til EJ 6906.
DSB MX 1006 Billige jernbane T-shirts

Hvad er det?
Hvad er det?

Her er en lille samling på 28 jernbanebilleder optaget gennem de seneste 30 år og spørgsmålet er nu, hvad de forestiller? Forhåbentlig kan nogle af Jernbanen.dk´s jernbanekyndige læsere identificere nogle af motiverne.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak