DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
DJ 1496 | Scandia | 1908 | Dobbeltbatteri til togbelysning 1935-36. Indvendige skydedøre og højtryksvarmeapparater fra 1939. Omlitreret 1941 til DJ 5401. | |
DJ 1497 | Scandia | 1908 | Dobbeltbatteri til togbelysning 1935-36. Indvendige skydedøre og højtryksvarmeapparater fra 1938. Dynamoanlæg system Rosenberg 24 Volt til vognens egenbelysning fra 1940. Omlitreret 1941 til DJ 5402. | |
DJ 1498 | Scandia | 1908 | Dobbeltbatteri til togbelysning 1935-36. Indvendige skydedøre og højtryksvarmeapparater fra 1938. Omlitreret 1941 til DJ 5403. | |
DJ 1499 | Scandia | 1908 | Dobbeltbatteri til togbelysning 1935-36. Indvendige skydedøre og højtryksvarmeapparater fra 1938. Omlitreret 1941 til DJ 5404. | |
DJ 1500 | Scandia | 1908 | Indvendige skydedøre og højtryksvarmeapparater fra 1938. Omlitreret 1941 til DJ 5405. | |
DJ 1501 | Scandia | 1907 | Indvendige skydedøre og højtryksvarmeapparater fra 1940. Beskadiget ved brand 5/2-40 i tog 382 I Fredericia. Omlitreret 1941 til DJ 5406. | |
DJ 1502 | Scandia | 1907 | Indvendige skydedøre og højtryksvarmeapparater fra 1939. Omlitreret 1941 til DJ 5407. | |
DJ 1503 | Scandia | 1909 | Indvendige skydedøre og højtryksvarmeapparater fra 1938. Omlitreret 1941 til DJ 5408. | |
DJ 1504 | Scandia | 1909 | Indvendige skydedøre og højtryksvarmeapparater fra 1938. Omlitreret 1941 til DJ 5409. | |
DJ 1505 | Scandia | 1909 | Batteri 32 volt til vognens belysning fra 1934. Indvendige skydedøre og højtryksvarmeapparater fra 1938. Dynamoanlæg system Rosenberg 24 Volt til vognens egenbelysning fra 1940. Omlitreret 1941 til DJ 5410. | |
DJ 1506 | Scandia | 1909 | Fra 1923 trykluftbremse og tyske slutsignalholdere. Batteri 32 volt til vognens belysning fra 1934. Indvendige skydedøre og højtryksvarmeapparater fra 1939. Dynamoanlæg system Rosenberg 24 Volt til vognens egenbelysning fra 1940. Omlitreret 1941 til DJ 5411. | |
DJ 1507 | Scandia | 1909 | Fra 1923 trykluftbremse og tyske slutsignalholdere. Batteri 32 volt til vognens belysning fra 1934. Indvendige skydedøre og højtryksvarmeapparater fra 1940. Omlitreret 1941 til DJ 5412. | |
DJ 1508 | Scandia | 1912 | Dynamo fjernet 1928. Dynamo system Pintsch 18 volt til postrummets og jernbanerummets belysning 1930. Indvendige skydedøre og højtryksvarmeapparater fra 1938. Dynamoanlæg system Rosenberg 24 Volt til vognens egenbelysning fra 1940. Beskadiget ved brand 18/14-40 i tog 137 i Nykøbing Fl. Omlitreret 1941 til DJ 5413. | |
DJ 1509 | Scandia | 1912 | Dynamo fjernet 1928. Dynamo system Pintsch 18 volt til postrummets og jernbanerummets belysning 1930. Indvendige skydedøre og højtryksvarmeapparater fra 1939. Beskadiget ved brand 4/1-40 i Helsingør. Omlitreret 1941 til DJ 5414. | |
DJ 1510 | Scandia | 1912 | Dynamo fjernet 1928. Dynamo system Pintsch 18 volt til postrummets og jernbanerummets belysning 1930. Indvendige skydedøre og højtryksvarmeapparater fra 1937. Beskadiget ved brand 16/1-40 i Skjern. Omlitreret 1941 til DJ 5415. | |
DJ 1511 | Scandia | 1912 | Dynamo fjernet 1928. Dynamo system Pintsch 18 volt til postrummets og jernbanerummets belysning 1930. Indvendige skydedøre og højtryksvarmeapparater fra 1939. Omlitreret 1941 til DJ 5416. | |
DJ 1512 | Scandia | 1914 | Dynamo fjernet 1928. Dynamo system Pintsch 18 volt til postrummets og jernbanerummets belysning 1930. Indvendige skydedøre og højtryksvarmeapparater fra 1938. Omlitreret 1941 til DJ 5417. | |
DJ 1513 | Scandia | 1922 | Indvendige skydedøre og højtryksvarmeapparater fra 1940. Dynamoanlæg system Rosenberg 24 Volt til vognens egenbelysning fra 1940. Omlitreret 1941 til DJ 5418. | |
DJ 1514 | Scandia | 1922 | Indvendige skydedøre og højtryksvarmeapparater fra 1938. Dynamoanlæg system Rosenberg 24 Volt til vognens egenbelysning fra 1940. Ombygget 1940 af Cvk Kh til DSB DJ 5419. | |
DJ 1515 | Scandia | 1922 | Fra 1923 trykluftledning og tyske slutsignalholdere. Indvendige skydedøre og højtryksvarmeapparater fra 1940. Omlitreret 1941 til DJ 5420. |
Nymølle Skærvefabrik A/S
Læs historien om Europas største gravemaskine, 23 hjemmebyggede lokomotiver, 20 kilometer smalspor, en tunnel under Roskilde landevej, Rockwool fabrikken og meget andet godt i denne artikel om Nymølle Skærvefabrik A/S.
Læs mereIngeniøren
19.000 rejsekort-standere skrottes: Arvtager kan koste en kvart milliard
Den europæiske bilindustri er i krise: Sådan bliver danske virksomheder ramt
Direkte togrute truet af lukning: »Det vil hægte hele landsdelen af«
Uppercut til Vestjylland: DSB dumper direkte rute til København
Bezos jagter Musk i rummet med kæmpe-raket: Det handler om fremtidens internet
DSB trafikinformation
Færre tog og længere rejsetid mellem Ringsted og Næstved torsdag eftermiddag og aften
Sene aftener med ændringer for to regionaltog mellem Odense og Fredericia
Aftener og nætter med ændringer mellem København H og Ringsted/Næstved/Nykøbing F
Aftener og nætter med ændringer mellem Kalundborg, Holbæk og København H/Østerport