DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
12 fods postvogn. Gavldør og overgangsbro i ene ende. Kan sammenkobles med litra DG til dobbeltpostvogne. Batteri 32 volt til postrummets belysning. Elektriske lamper. Dampvarme. Kakkelovn. Toilet.
Længde:
9 m.
Akselafstand:
5 m.
Last:
Taravægt:
11,3 tons
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
DD 1429 | Scandia | 1917 | Elektrisk belysning 65 volt i bremsekupe og batteri 32 volt til postrummets egenbelysning 1929. Ombygget 1939 til DE 1452. | |
DD 1430 | Scandia | 1917 | Elektrisk belysning 65 volt i bremsekupe og batteri 32 volt til postrummets egenbelysning 1929. Ombygget 1939 til DE 1453. | |
DD 1431 | Scandia | 1917 | Elektrisk belysning 65 volt i bremsekupe og batteri 32 volt til postrummets egenbelysning 1929. Ombygget 1939 til DE 1454. | |
DD 1432 | Scandia | 1917 | Elektrisk belysning 65 volt i bremsekupe og batteri 32 volt til postrummets egenbelysning 1929. Trykluftbremse fra 1940. Omlitreret 1941 til DO 5601. | |
DD 1433 | Scandia | 1917 | Elektrisk belysning 65 volt i bremsekupe og batteri 32 volt til postrummets egenbelysning 1929. Trykluftbremse fra 1940. Omlitreret 1941 til DO 5602. | |
DD 1434 | Scandia | 1917 | Elektrisk belysning 65 volt i bremsekupe og batteri 32 volt til postrummets egenbelysning 1929. Trykluftbremse fra 1940. Omlitreret 1941 til DO 5603. | |
DD 1701 | Scandia | 1926 | Afgivet til drift 16/12-26. Elektrisk belysning 65 volt i bremsekupe og batteri 32 volt til postrummets egenbelysning 1929. Trykluftbremse fra 1939. Omlitreret 1941 til DO 5604. Solgt 1975 til DJK (MHVJ). | |
DD 1702 | Scandia | 1926 | Afgivet til drift 16/12-26. Elektrisk belysning 65 volt i bremsekupe og batteri 32 volt til postrummets egenbelysning 1929. Højttryksvarmeapparater fra 1937. Trykluftbremse fra 1939. Omlitreret 1941 til DO 5605. | |
DD 1703 | Scandia | 1926 | Afgivet til drift 16/12-26. Trykluftledning 1931. Trykluftbremse fra 1936 og tara 12,3 tons. Omlitreret 1941 til DO 5606. | |
DD 1704 | Scandia | 1926 | Afgivet til drift 16/12-26. Elektrisk belysning 65 volt i bremsekupe og batteri 32 volt til postrummets belysning 1930. Trykluftledning 1931. Trykluftbremse fra 1936 og tara 12,3 tons. Omlitreret 1941 til DO 5607. | |
DD 1705 | Scandia | 1926 | Modtaget på Cvk Kh 8/12-26. Elektrisk belysning 65 volt i bremsekupe og batteri 32 volt til postrummets belysning 1930. Trykluftbremse fra 1936 og tara 12,3 tons. Omlitreret 1941 til DO 5608. | |
DD 1706 | Scandia | 1926 | Modtaget på Cvk Kh 10/12-26. Trykluftbremse fra 1936 og tara 12,3 tons. Beskadiget ved brand 23/3-40 i tog 414. Beskadiget ved brand 26/3-40 i tog 419. Omlitreret 1941 til DO 5609. | |
DD 1707 | Scandia | 1926 | Modtaget på Cvk Kh 14/12-26. Elektrisk belysning 65 volt i bremsekupe og batteri 32 volt til postrummets belysning 1930. Trykluftbremse fra 1938. Omlitreret 1941 til DO 5610. | |
DD 1708 | Scandia | 1926 | Modtaget på Cvk Kh 10/12-26. Trykluftbremse fra 1938. Omlitreret 1941 til DO 5611. | |
DD 1709 | Scandia | 1926 | Modtaget på Cvk Kh 10/12-26. Elektrisk belysning 65 volt i bremsekupe og batteri 32 volt til postrummets belysning 1930. Trykluftbremse fra 1938. Beskadiget ved brand 3/2-40 i tog 919 I Hobro. Omlitreret 1941 til DO 5612. | |
DD 1710 | Scandia | 1926 | Modtaget på Cvk Kh 10/12-26. Elektrisk belysning 65 volt i bremsekupe og batteri 32 volt til postrummets belysning 1930. Trykluftbremse fra 1938. Omlitreret 1941 til DO 5613. | |
DD 1711 | Scandia | 1929 | Elektrisk belysning 65 volt i bremsekupe og batteri 32 volt til postrummets belysning 1929. Trykluftbremse fra 1938. Omlitreret 1941 til DO 5614. | |
DD 1712 | Scandia | 1929 | Elektrisk belysning 65 volt i bremsekupe og batteri 32 volt til postrummets belysning 1929. Trykluftbremse fra 1939. Omlitreret 1941 til DO 5615. | |
DD 1713 | Scandia | 1929 | Elektrisk belysning 65 volt i bremsekupe og batteri 32 volt til postrummets belysning 1929. Trykluftbremse fra 1939. Omlitreret 1941 til DO 5616. | |
DD 1714 | Scandia | 1929 | Elektrisk belysning 65 volt i bremsekupe og batteri 32 volt til postrummets belysning 1929. Trykluftbremse fra 1939. Omlitreret 1941 til DO 5617. | |
DD 1715 | Scandia | 1929 | Elektrisk belysning 65 volt i bremsekupe og batteri 32 volt til postrummets belysning 1929. Trykluftbremse fra 1939. Omlitreret 1941 til DO 5618. | |
DD 1716 | Scandia | 1929 | Elektrisk belysning 65 volt i bremsekupe og batteri 32 volt til postrummets belysning 1929. Trykluftbremse fra 1940. Omlitreret 1941 til DO 5619. | |
DD 1717 | Scandia | 1929 | Elektrisk belysning 65 volt i bremsekupe og batteri 32 volt til postrummets belysning 1929. Trykluftbremse fra 1940. Omlitreret 1941 til DO 5620. | |
DD 1718 | Scandia | 1930 | Trykluftbremse fra 1940. Omlitreret 1941 til DO 5621. | |
DD 1719 | Scandia | 1930 | Trykluftbremse fra 1940. Omlitreret 1941 til DO 5622. | |
DD 1720 | Scandia | 1930 | Trykluftbremse fra 1940. Omlitreret 1941 til DO 5623. | |
DD 1721 | Scandia | 1930 | Trykluftbremse fra 1940. Omlitreret 1941 til DO 5624. | |
DD 1722 | Scandia | 1930 | Trykluftbremse fra 1940. Omlitreret 1941 til DO 5625. | |
DD 1723 | Scandia | 1930 | Trykluftbremse fra 1940. Omlitreret 1941 til DO 5626. | |
DD 1724 | Scandia | 1932 | Trykluftledning fra 1940. Omlitreret 1941 til DO 5627. | |
DD 1725 | Scandia | 1932 | Trykluftledning fra 1940. Omlitreret 1941 til DO 5628. | |
DD 1726 | Scandia | 1932 | Trykluftledning fra 1940. Omlitreret 1941 til DO 5629. | |
DD 1727 | Scandia | 1932 | Trykluftledning fra 1940. Omlitreret 1941 til DO 5630. | |
DD 1728 | Scandia | 1932 | Trykluftledning fra 1940. Omlitreret 1941 til DO 5631. | |
DD 1729 | Scandia | 1932 | Trykluftledning fra 1940. Omlitreret 1941 til DO 5632. |
Ingeniøren
19.000 rejsekort-standere skrottes: Arvtager kan koste en kvart milliard
Den europæiske bilindustri er i krise: Sådan bliver danske virksomheder ramt
Direkte togrute truet af lukning: »Det vil hægte hele landsdelen af«
Uppercut til Vestjylland: DSB dumper direkte rute til København
Bezos jagter Musk i rummet med kæmpe-raket: Det handler om fremtidens internet
Jernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
DSB trafikinformation
Færre tog og længere rejsetid mellem Ringsted og Næstved torsdag eftermiddag og aften
Sene aftener med ændringer for to regionaltog mellem Odense og Fredericia
Aftener og nætter med ændringer mellem København H og Ringsted/Næstved/Nykøbing F
Aftener og nætter med ændringer mellem Kalundborg, Holbæk og København H/Østerport