DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
50 pladser på fællesklasse.

Længde:
15,72 m.

Indretning:
Kupévogn 

Pladser 1. kl.:

Taravægt:

Bogietapafs.:
10,7 m.

Kupeer:
6 

Pladser 2. kl.:

Antal:
21 stk.

Akselafstand:
2,1 m.

Beklædning:

Pladser 3. kl.:


Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
![]() | CSS 23 | Skabo | 1894 | Ombygget 1937 af Cvk Ar fra CS 23. 1941 til CSS 3006. |
![]() | CSS 24 | Breslau | 1896 | Ombygget 1937 af Cvk Ar fra CS 24. 1941 til CSS 3007. |
![]() | CSS 28 | Scandia | 1897 | Ombygget 1939 fra CS 28. 1941 til CSS 3008. |
![]() | CSS 29 | Breslau | 1898 | Ombygget 1939 fra CS 29. 1941 til CSS 3009. |
![]() | CSS 31 | Breslau | 1898 | Ombygget 1940 fra CS 31. 1941 til CSS 3010. |
![]() | CSS 32 | Breslau | 1898 | Ombygget 1937 af Cvk Ar fra CS 32. 1941 til CSS 3011. |
![]() | CSS 34 | Breslau | 1898 | Ombygget 1939 fra CS 34. 1941 til CSS 3012. |
![]() | CSS 36 | Breslau | 1899 | Ombygget 1939 fra CS 36. 1941 til CSS 3013. |
![]() | CSS 37 | Breslau | 1899 | Ombygget 1939 fra CS 37. 1941 til CSS 3014. |
![]() | CSS 38 | Breslau | 1899 | Ombygget 1939 fra CS 38. 1941 til CSS 3015. |
![]() | CSS 41 | Breslau | 1899 | Ombygget 1940 fra CS 41. 1941 til CSS 3016. |
![]() | CSS 43 | Breslau | 1899 | Ombygget 1940 fra CS 43. 1941 til CSS 3017. |
![]() | CSS 44 | Breslau | 1899 | Ombygget 1940 fra CS 44. 1941 til CSS 3018. |
![]() | CSS 45 | Breslau | 1899 | Ombygget 1940 fra CS 45. 1941 til CSS 3019. |
![]() | CSS 46 | Breslau | 1899 | Ombygget 1939 fra CS 46. 1941 til CSS 3020. |
![]() | CSS 49 | Scandia | 1901 | Ombygget 1940 fra CS 49. 1941 til CSS 3021. |
![]() | CSS 50 | Scandia | 1901 | Ombygget 1939 fra CS 50. 1941 til CSS 3022. |
![]() | CSS 51 | Scandia | 1901 | Ombygget 1941 fra CS 51. 1941 til CSS 3023. |
![]() | CSS 55 | Scandia | 1902 | Ombygget 1940 fra CS 55. 1941 til CSS 3024. |
![]() | CSS 58 | Scandia | 1902 | Ombygget 1940 fra CS 58. 1941 til CSS 3025. |
![]() | CSS 59 | Scandia | 1902 | Ombygget 1939 fra CS 59. 1941 til CSS 3026. |


Ingeniøren
Banal fejl sendte tog på kollisionskurs: Spøgelsestog plager lokal jernbane
Kun råd til trafikale discountløsninger på Lynetteholm: »Det hænger ikke sammen«
Om 20 år kan du køre Metro til Lynetteholm: Her er Københavns nye linje
Fejlene er fundet: Derfor lammede it-opdatering Sjællands togtrafik
Prisen på kontroversielt metal er historisk lav: Det handler om nye elbil-batterier