DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
6 toiletter. Vacuumbremse. Rangerskruebremse.
Længde:
15,72 m.
Indretning:
Kupévogn
Pladser 1. kl.:
Taravægt:
24,5 tons
Bogietapafs.:
10,7 m.
Kupeer:
7
Pladser 2. kl.:
Antal:
28 stk.
Akselafstand:
2,1 m.
Beklædning:
Pladser 3. kl.:
59
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
CS 857 | Scandia | 1913 | Omdannet 1934/36 fra BN 857. Omlitreret 1941 til CS 3071. | |
CS 858 | Scandia | 1913 | Omdannet 1934/36 fra BN 858. Omlitreret 1941 til CS 3072. | |
CS 859 | Scandia | 1913 | Omdannet 1934/36 fra BN 859. Omlitreret 1941 til CS 3073. | |
CS 860 | Scandia | 1913 | Omdannet 1934/36 fra BN 860. Omlitreret 1941 til CS 3074. | |
CS 861 | Scandia | 1906 | Omdannet 1934/36 fra BN 861. Omlitreret 1941 til CS 3075. | |
CS 862 | Scandia | 1906 | Omdannet 1934/36 fra BN 862. Omlitreret 1941 til CS 3076. | |
CS 863 | Scandia | 1906 | Omdannet 1932 fra BN 863. Omdannet 1935 til CSA 863. | |
CS 864 | Scandia | 1906 | Omdannet 1932 fra BN 864. Omdannet 1935 til CSA 864. | |
CS 865 | Scandia | 1906 | Omdannet 1932 fra BN 865. Omdannet 1935 til CSA 865. | |
CS 866 | Scandia | 1906 | Omdannet 1932 fra BN 866. Omdannet 1935 til CSA 866. | |
CS 868 | Scandia | 1906 | Omdannet 1932 fra BN 868. Omlitreret 1941 til CS 3084. | |
CS 869 | Scandia | 1906 | Omdannet 1932 fra BN 869. Omlitreret 1941 til CS 3085. | |
CS 870 | Scandia | 1906 | Omdannet 1932 fra BN 870. Omlitreret 1941 til CS 3086. | |
CS 871 | Scandia | 1906 | Omdannet 1932 fra BN 871. Omlitreret 1941 til CS 3087. | |
CS 872 | Scandia | 1906 | Omdannet 1932 fra BN 872. Omlitreret 1941 til CS 3088. | |
CS 873 | Scandia | 1904 | Omdannet 1932 fra BN 873. Omlitreret 1941 til CS 3089. | |
CS 874 | Scandia | 1904 | Omdannet 1932 fra BN 874. Omlitreret 1941 til CS 3090. | |
CS 875 | Scandia | 1904 | Omdannet 1932 fra BN 875. Omlitreret 1941 til CS 3091. | |
CS 876 | Scandia | 1904 | Omdannet 1932 fra BN 876. Omlitreret 1941 til CS 3092. | |
CS 877 | Scandia | 1904 | Omdannet 1932 fra BN 877. Omlitreret 1941 til CS 3093. | |
CS 878 | Scandia | 1900 | Omdannet 1932 fra BN 878. Omlitreret 1941 til CS 3094. | |
CS 879 | Scandia | 1900 | Omdannet 1932 fra BN 879. Omlitreret 1941 til CS 3077. | |
CS 880 | Scandia | 1900 | Omdannet 1934/36 fra BN 880. Omlitreret 1941 til CS 3078. | |
CS 881 | Breslau | 1899 | Omdannet 1934/36 fra BN 881. Omlitreret 1941 til CS 3079. | |
CS 882 | Breslau | 1897 | Omdannet 1934/36 fra BN 882. Omlitreret 1941 til CS 3080. | |
CS 883 | Breslau | 1897 | Omdannet 1934/36 fra BN 883. Omlitreret 1941 til CS 3081. | |
CS 884 | Breslau | 1897 | Omdannet 1934/36 fra BN 884. Omlitreret 1941 til CS 3082. | |
CS 885 | Breslau | 1897 | Omdannet 1934/36 fra BN 885. Omlitreret 1941 til CS 3083. |
Ingeniøren
19.000 rejsekort-standere skrottes: Arvtager kan koste en kvart milliard
Den europæiske bilindustri er i krise: Sådan bliver danske virksomheder ramt
Direkte togrute truet af lukning: »Det vil hægte hele landsdelen af«
Uppercut til Vestjylland: DSB dumper direkte rute til København
Bezos jagter Musk i rummet med kæmpe-raket: Det handler om fremtidens internet
Militære jernbane transporter i 1930erne
Per Finsted fra Dansk Militærhistorisk Selskab (www.chakoten.dk) har skrevet en artikel om militære jernbanetransporter i 1930erne. Jernbanen.dk har leveret tegninger til artiklen og har som tak fået lov at bringe artiklen her.
Læs mere