DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
Stor varmekedel. Toilet.
Længde:
18,72 m.
Indretning:
Sidegang
Pladser 1. kl.:
Taravægt:
40,7 tons
Bogietapafs.:
12,5 m.
Kupeer:
7
Pladser 2. kl.:
Antal:
7 stk.
Akselafstand:
2,5 m.
Beklædning:
Plade
Pladser 3. kl.:
56
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
CN 11015 | Scandia | 1908 | Ombygget 1935 af Cvk Ar fra CN 11015. Ombygget 1938 til CE 10704. | |
CN 11016 | Scandia | 1908 | Ombygget 1935 af Cvk Ar fra CN 11016. Ombygget 1938 til CE 10705. | |
CN 11017 | Scandia | 1908 | Ombygget 1934 af Cvk Ar fra CN 11017. Ombygget 1939 til CE 10706. | |
CN 11025 | Scandia | 1909 | Ombygget 1934 af Cvk Ar fra CN 11025. Ombygget 1937 til CE 10701. | |
CN 11028 | Scandia | 1909 | Ombygget 1935 af Cvk Kh fra CN 11028. Ombygget 1937 til CE 10702. | |
CN 11031 | Scandia | 1909 | Ombygget 1935 af Cvk Kh fra CN 11028. Ombygget 1937 til CE 10703. | |
CN 11050 | Scandia | 1910 | Ombygget 1937 af Cvk Ar fra CN 11050. Dynamo system Pintsch. Dobbeltbatteri til togbelysning. Omdannet 1938 til CE 10707. |
Jernbanen.dk forum
Ingeniøren
19.000 rejsekort-standere skrottes: Arvtager kan koste en kvart milliard
Den europæiske bilindustri er i krise: Sådan bliver danske virksomheder ramt
Direkte togrute truet af lukning: »Det vil hægte hele landsdelen af«
Uppercut til Vestjylland: DSB dumper direkte rute til København
Bezos jagter Musk i rummet med kæmpe-raket: Det handler om fremtidens internet