DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
2 toiletter.
Længde:
19,8 m.
Indretning:
Sidegang
Pladser 1. kl.:
Taravægt:
34,8 tons
Bogietapafs.:
13,6 m.
Kupeer:
8
Pladser 2. kl.:
Antal:
28 stk.
Akselafstand:
2,5 m.
Beklædning:
Træ
Pladser 3. kl.:
64
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
CM 10884 | Scandia | 1911 | Omdannet 1939 af Cvk Ar fra BP 771. Omlitreret 1941 til CM 2206. | |
CM 10885 | Scandia | 1911 | Omdannet 1939 af Cvk Ar fra BP 773. Omlitreret 1941 til CM 2207. | |
CM 10886 | Scandia | 1912 | Omdannet 1939 af Cvk Ar fra BP 774. Omlitreret 1941 til CM 2208. | |
CM 10887 | Scandia | 1912 | Omdannet 1939 af Cvk Ar fra BP 776. Omlitreret 1941 til CM 2209. | |
CM 10888 | Scandia | 1912 | Omdannet 1939 af Cvk Ar fra BP 777. Omlitreret 1941 til CM 2210. | |
CM 10889 | Scandia | 1912 | Omdannet 1939 af Cvk Ar fra BP 778. Omlitreret 1941 til CM 2211. | |
CM 10890 | Scandia | 1912 | Omdannet 1939 af Cvk Ar fra BP 779. Omlitreret 1941 til CM 2212. | |
CM 10891 | Scandia | 1912 | Omdannet 1939 af Cvk Ar fra BP 780. Omlitreret 1941 til CM 2213. | |
CM 10892 | Scandia | 1912 | Omdannet 1939 af Cvk Ar fra BP 781. Omlitreret 1941 til CM 2214. | |
CM 11180 | Scandia | 1915 | Omdannet 193x fra BP 762. Omlitreret 193x til BP 357. | |
CM 11181 | Scandia | 1915 | Omdannet 193x fra BP 763. Omlitreret 193x til BP 360. | |
CM 11182 | Scandia | 1915 | Omdannet 193x fra BP 764. Omlitreret 193x til BP 361. | |
CM 11183 | Scandia | 1915 | Omdannet 193x fra BP 765. Omlitreret 193x til BP 362. | |
CM 11184 | Scandia | 1915 | Omdannet 193x fra BP 766. Omlitreret 193x til BP 363. | |
CM 11185 | Scandia | 1915 | Omdannet 193x fra BP 767. Omlitreret 193x til BP 364. | |
CM 11186 | Scandia | 1915 | Omdannet 193x fra BP 768. Omlitreret 193x til BP 365. | |
CM 11189 | Scandia | 1910 | Omlitreret 1934/38 fra BP 642. Omlitreret 1934/38 til BP 351. | |
CM 11190 | Scandia | 1910 | Omlitreret 1934/38 fra BP 643. Omlitreret 1934/38 til BP 352. | |
CM 11191 | Scandia | 1910 | Omlitreret 1934/38 fra BP 644. Omlitreret 1934/38 til BP 353. | |
CM 11192 | Scandia | 1910 | Omlitreret 1934/38 fra BP 645. Omlitreret 1934/38 til BP 354. | |
CM 11193 | Scandia | 1910 | Omdannet 1940 af Cvk Ar fra BP 646. Omlitreret 1941 til CM 2231. | |
CM 11194 | Scandia | 1910 | Omdannet 1940 af Cvk Ar fra BP 647. Omlitreret 1941 til CM 2232. | |
CM 11195 | Scandia | 1910 | Omdannet 1940 af Cvk Ar fra BP 648. Omlitreret 1941 til CM 2227. | |
CM 11196 | Scandia | 1910 | Omlitreret 1934/38 fra BP 649. Omlitreret 1941 til CM 2228. | |
CM 11197 | Scandia | 1911 | Omdannet 1940 af Cvk Ar fra BP 650. Omlitreret 1941 til CM 2233. | |
CM 11198 | Scandia | 1911 | Omlitreret 1934/38 fra BP 652. Omlitreret 1934/38 til BP 349. | |
CM 11199 | Scandia | 1911 | Omdannet 1940 af Cvk Ar fra BP 654. Omlitreret 1941 til CM 2222. | |
CM 11200 | Scandia | 1911 | Omlitreret 1934/38 fra BP 655. Omlitreret 1934/38 til BP 350. |
Ingeniøren
19.000 rejsekort-standere skrottes: Arvtager kan koste en kvart milliard
Den europæiske bilindustri er i krise: Sådan bliver danske virksomheder ramt
Direkte togrute truet af lukning: »Det vil hægte hele landsdelen af«
Uppercut til Vestjylland: DSB dumper direkte rute til København
Bezos jagter Musk i rummet med kæmpe-raket: Det handler om fremtidens internet
DSB trafikinformation
Færre tog og længere rejsetid mellem Ringsted og Næstved torsdag eftermiddag og aften
Sene aftener med ændringer for to regionaltog mellem Odense og Fredericia
Aftener og nætter med ændringer mellem København H og Ringsted/Næstved/Nykøbing F
Aftener og nætter med ændringer mellem Kalundborg, Holbæk og København H/Østerport