DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
Dampopvarmning. Vakuumbremse. Olielamper. Alle vogne havde elektriske lamper i 1914.
Længde:
9,34 m.
Indretning:
Kupévogn
Pladser 1. kl.:
Taravægt:
11,3 tons
Akselafstand:
4,42 m.
Kupeer:
5
Pladser 2. kl.:
Antal:
6 stk.
Beklædning:
Pladser 3. kl.:
50
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
CB 506 | Kockums | 1879 | Omdannet 1908 fra BE 506. Skruebremse på tag. Udrangeret 1932. | |
CB 507 | Kockums | 1879 | Omdannet 1909 fra BE 507. Udrangeret 1930. Ophugget april 1930 på Cvk Kh. | |
CB 508 | Kockums | 1879 | Omdannet 1920 fra BE 508. Udrangeret 1934. | |
CB 509 | Kockums | 1879 | Omdannet 1922 fra BE 509. Udrangeret 1932. Ombygget 1932 til Svejsevogn 4. | |
CB 510 | Kockums | 1879 | Omdannet 1913/28 fra BE 510. Udrangeret 1932. | |
CB 511 | Kockums | 1879 | Omdannet 1909 fra BE 511. Elektrisk belysning. Udrangeret 1932. Ombygget 1932 til Svejsevogn 5. |
Signalposten
Jernbanebøger
DSB Rutebiler - Fra Statsbanerne til Combus. Pris 380 kr.
Læs mereIngeniøren
19.000 rejsekort-standere skrottes: Arvtager kan koste en kvart milliard
Den europæiske bilindustri er i krise: Sådan bliver danske virksomheder ramt
Direkte togrute truet af lukning: »Det vil hægte hele landsdelen af«
Uppercut til Vestjylland: DSB dumper direkte rute til København
Bezos jagter Musk i rummet med kæmpe-raket: Det handler om fremtidens internet