DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
2 toiletter. "Spidsgavl".
Længde:
19,8 m.
Indretning:
Sidegang
Pladser 1. kl.:
Taravægt:
38,7 tons
Bogietapafs.:
13,6 m.
Kupeer:
8
Pladser 2. kl.:
18
Antal:
7 stk.
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
BP 656 | Scandia | 1928 | Leveret til Cvk Ar 25/5-28. Trykluftbremse, tyske slutsignalholdere samt pladsnumre fra 1935. I drift 19/10-35 Frederikshavn-Hamburg. Omlitreret 1939 til AR 656. | |
BP 657 | Scandia | 1928 | Leveret til Cvk Ar 25/5-28. Trykluftbremse, tyske slutsignalholdere samt pladsnumre fra 1935. I drift 16/10-35 Frederikshavn-Hamburg. Omlitreret 1939 til AR 657. | |
BP 658 | Scandia | 1928 | Leveret til Cvk Ar 11/6-28. Trykluftbremse, tyske slutsignalholdere samt pladsnumre fra 1935. I drift 12/10-35 Frederikshavn-Hamburg. Omlitreret 1939 til AR 658. | |
BP 659 | Scandia | 1928 | Leveret til Cvk Ar 11/6-28. Trykluftbremse, tyske slutsignalholdere samt pladsnumre fra 1935. I drift 5/10-35 Frederikshavn-Hamburg. Omlitreret 1939 til AR 659. | |
BP 660 | Scandia | 1928 | Leveret til Cvk Ar 30/6-28. Trykluftbremse, tyske slutsignalholdere samt pladsnumre fra 1935. I drift 5/10-35 Frederikshavn-Hamburg. Omlitreret 1939 til AR 660. | |
BP 661 | Scandia | 1928 | Leveret til Cvk Ar 30/6-28. Omlitreret 1939 til AR 661. | |
BP 662 | Scandia | 1928 | Leveret til Cvk Ar 30/6-28. Omlitreret 1939 til AR 662. |
Ingeniøren
19.000 rejsekort-standere skrottes: Arvtager kan koste en kvart milliard
Den europæiske bilindustri er i krise: Sådan bliver danske virksomheder ramt
Direkte togrute truet af lukning: »Det vil hægte hele landsdelen af«
Uppercut til Vestjylland: DSB dumper direkte rute til København
Bezos jagter Musk i rummet med kæmpe-raket: Det handler om fremtidens internet