DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
2 toiletter. Elektrisk belysning. Dampopvarmning. Vakuumbremse. Skruebremse.
Længde:
17,22 m.
Indretning:
Sidegang
Pladser 1. kl.:
Taravægt:
30,3 tons
Bogietapafs.:
11,22 m.
Kupeer:
6
Pladser 2. kl.:
36
Antal:
6 stk.
Akselafstand:
2,1 m.
Beklædning:
Pladser 3. kl.:
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
BM 819 | Scandia | 1910 | Omlitreret 1914 til AN 819. | |
BM 820 | Scandia | 1910 | Omlitreret 1914 til AN 820. | |
BM 821 | Scandia | 1910 | Omlitreret 1914 til AN 821. | |
BM 822 | Scandia | 1910 | Omlitreret 1914 til AN 822. | |
BM 823 | Scandia | 1910 | Omlitreret 1914 til AN 823. | |
BM 824 | Scandia | 1910 | Omlitreret 1914 til AN 824. |
DSB trafikinformation
To uger med ændrede tider for enkelte InterCityLyn og InterCity mellem Odense og København
Aftener med ændringer på regionaltog mellem Odense og Fredericia
Aftener med ændret køreplan for to tog mellem Kalundborg og Østerport
Aftener, nætter og tidlige morgener med ændringer mellem Cph Lufthavn og Aarhus H
Sukkerfabrikken Nykøbing
I 1884 opførte en række landmænd på Falster andelsvirksomheden Sukkerfabrikken Nykøbing. I jernbanekredse er fabrikken mest kendt for de to små Krauss-maskiner, der varetog trafikken på fabrikken i over 50 år og nu befinder sig på Museumsbanen.
Læs mere