DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
2 II kl. Kupeer med udtrækssæder. 3 III kl. kupeer. Dampvarmeapparater. Vakuumbremse. Elektrisk belysning. Olielamper.
Længde:
9,58 m.
Indretning:
Kupévogn
Pladser 1. kl.:
Taravægt:
12 tons
Akselafstand:
4,57 m.
Kupeer:
5
Pladser 2. kl.:
16
Antal:
5 stk.
Beklædning:
Pladser 3. kl.:
30
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
BE 517 | Breslau | 1886 | Oml. 1893 fra DSB/S Ba 162. Omdannet 1913 til CB 517. | |
BE 518 | Breslau | 1886 | Oml. 1893 fra DSB/S Ba 164. Omdannet 1913 til CB 518. | |
BE 519 | Breslau | 1886 | Oml. 1893 fra DSB/S Ba 166. Omdannet 1913 til CB 519. | |
BE 520 | Breslau | 1886 | Oml. 1893 fra DSB/S Ba 168. Omdannet 1908 til CB 520. | |
BE 521 | Breslau | 1886 | Oml. 1893 fra DSB/S Ba 170. Omdannet før 1908 til CB 521. |
DSB trafikinformation
Sene aftener med ændringer for to regionaltog mellem Odense og Fredericia
Aftener og nætter med ændringer mellem København H og Ringsted/Næstved/Nykøbing F
Aftener med Togbus mellem Køge og Næstved, samt S-tog mellem København H og Køge
Aftener, nætter og tidlige morgentimer med ændringer på tog mellem Aarhus H og Aalborg Lufthavn
Ingeniøren
19.000 rejsekort-standere skrottes: Arvtager kan koste en kvart milliard
Den europæiske bilindustri er i krise: Sådan bliver danske virksomheder ramt
Direkte togrute truet af lukning: »Det vil hægte hele landsdelen af«
Uppercut til Vestjylland: DSB dumper direkte rute til København
Bezos jagter Musk i rummet med kæmpe-raket: Det handler om fremtidens internet