DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
2 II kl. kupeer. 3 III kl. kupeer. Vakuumledning.

Længde:
8,84 m.

Indretning:

Pladser 1. kl.:

Taravægt:
10,1 tons

Akselafstand:
4,42 m.

Kupeer:
5 

Pladser 2. kl.:

Antal:
10 stk.


Beklædning:

Pladser 3. kl.:


Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
![]() | BD 476 | Atlas | 1885 | Oml. 1893 fra DSB/S Ba 151. Omdannet 1893/98 til CB 476. |
![]() | BD 477 | Atlas | 1885 | Oml. 1893 fra DSB/S Ba 152. Omdannet 1893/98 til CB 477. |
![]() | BD 478 | Atlas | 1885 | Oml. 1893 fra DSB/S Ba 153. Omdannet 1893/98 til CB 478. |
![]() | BD 479 | Atlas | 1885 | Oml. 1893 fra DSB/S Ba 154. Omdannet 1893/98 til CB 479. |
![]() | BD 480 | Atlas | 1885 | Oml. 1893 fra DSB/S Ba 155. Omdannet 7/11-96 til CB 480. |
![]() | BD 481 | Atlas | 1885 | Oml. 1893 fra DSB/S Ba 156. Omdannet 1893/98 til CB 481. |
![]() | BD 482 | Atlas | 1885 | Oml. 1893 fra DSB/S Ba 157. Omdannet 5/11-96 til CB 482. |
![]() | BD 483 | Atlas | 1885 | Oml. 1893 fra DSB/S Ba 158. Omdannet 5/11-96 til CB 483. |
![]() | BD 484 | Atlas | 1885 | Oml. 1893 fra DSB/S Ba 159. Omdannet 1893/98 til CB 484. |
![]() | BD 485 | Atlas | 1885 | Oml. 1893 fra DSB/S Ba 160. Omdannet 17/9-96 til CB 485. |


DSB trafikinformation
Ingeniøren
Verdens mægtigste mand hader dem: Alligevel sætter elbilsalget ny rekord
Piloter skal bruge mere brændstof og komme for sent: Sådan kan flyrejser blive mindre klimaskadelige
Kawasaki klar med robothest på brint: Snart kan du ride gennem landskabet
Synspunkt: Danske Regioner: Den kollektive trafik skal ikke siloopdeles
Banal fejl sendte tog på kollisionskurs: Spøgelsestog plager lokal jernbane