DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
2 toiletter. Spejlglasruder. Togførerkupe. Indsat på Gedserlinien. Kan indlemmes i de prøjsiske Statsbaners Iltog (1916). Batteriet kan belyse vognen i 20 timer.
Længde:
18,5 m.
Indretning:
Sidegang
Pladser 1. kl.:
4
Taravægt:
39 tons
Bogietapafs.:
12,5 m.
Kupeer:
7
Pladser 2. kl.:
18
Antal:
4 stk.
Akselafstand:
2,5 m.
Beklædning:
Pladser 3. kl.:
24
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
AT 261 | Scandia | 1912 | Dynamo system Pintsch 24 volt til vognens egenbelysning 1931. Omdannet 1937 til BNM 261. | |
AT 262 | Scandia | 1912 | Dynamo system Pintsch 24 volt til vognens egenbelysning 1931. Omdannet 1937 til BNM 262. | |
AT 263 | Scandia | 1912 | Dynamo system Pintsch 24 volt til vognens egenbelysning 1931. Omdannet 1937 til BNM 263. | |
AT 264 | Scandia | 1912 | Dynamo system Pintsch 24 volt til vognens egenbelysning 1931. Omdannet 1937 til BNM 264. |
Signalposten
Sukkerkogeriet Odense
Sukkerkogeriet Odense åbnede i december 1873 som en af de første sukkerfabrikker i Danmark. Sydfynske Jernbaneselskab forestod i starten driften på fabrikken indtil man selv begyndte at indkøbe brugte lokomotiver. Her er historien om Odense Sukkerfabrik.
Læs mere