DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
2 I kl. kupeer. 4 II kl. kupeer. Toilet. Vakuumbremse. Trykluftledning. Skruebremse. Nødbremse. Elektrisk belysning. Olielamper. Dampvarmeapparater.
Længde:
16,83 m.
Indretning:
Sidegang
Pladser 1. kl.:
8
Taravægt:
28,6 tons
Bogietapafs.:
11 m.
Kupeer:
6
Pladser 2. kl.:
24
Antal:
2 stk.
Akselafstand:
2,1 m.
Beklædning:
Pladser 3. kl.:
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
AN 372 | Scandia | 1897 | Omlitreret 1903 fra AM 398. Ombygget 1910 med 24 I klasses pladser. Kan indlemmes i de prøjsiske Statsbaners Iltog (1916). Fra 1924 Westinghouse varmeapparater. Ombygget 1935 af Cvk Kh til AN 372. | |
AN 373 | Scandia | 1897 | Omlitreret før 1908 fra AM 399. Westinghouse lavtryksvarmeapparater fra 1924. Ombygget 1936 af Cvk Kh til AN 373. |
DSB trafikinformation
Sene aftener med ændringer for to regionaltog mellem Odense og Fredericia
Aftener og nætter med ændringer mellem København H og Ringsted/Næstved/Nykøbing F
Aftener med Togbus mellem Køge og Næstved, samt S-tog mellem København H og Køge
Aftener, nætter og tidlige morgentimer med ændringer på tog mellem Aarhus H og Aalborg Lufthavn
Jernbanen.dk forum
Ingeniøren
19.000 rejsekort-standere skrottes: Arvtager kan koste en kvart milliard
Den europæiske bilindustri er i krise: Sådan bliver danske virksomheder ramt
Direkte togrute truet af lukning: »Det vil hægte hele landsdelen af«
Uppercut til Vestjylland: DSB dumper direkte rute til København
Bezos jagter Musk i rummet med kæmpe-raket: Det handler om fremtidens internet