DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
1 I kl. kupe. 3 II kl. kupeer. Vakuumbremse. Olielamper. Dampvarmeapparater. Alle vogne havde elektriske lamper i 1914.

Længde:
9 m.

Indretning:
Kupévogn 

Pladser 1. kl.:
6 

Taravægt:
9,5 tons

Akselafstand:
4,2 m.

Kupeer:
4 

Pladser 2. kl.:
24 

Antal:
19 stk.


Beklædning:

Pladser 3. kl.:


Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
![]() | AE 163 | Scandia | 1896 | Elektrisk belysning (1898). Vakuumbremse. Omdannet før 1908 til CA 163. |
![]() | AE 164 | Scandia | 1896 | Elektrisk belysning (1898). Vakuumbremse. Omdannet før 1908 til CA 164. |
![]() | AE 165 | Scandia | 1896 | Elektrisk belysning (1898). Vakuumbremse. Omdannet før 1908 til CA 165. |
![]() | AE 246 | Breslau | 1876 | Oml. 1893 fra DSB/JF AE 105. Vakuumledning. Omdannet før 1908 til CA 246. |
![]() | AE 247 | Breslau | 1876 | Oml. 1893 fra DSB/JF AE 106. Vakuumledning. Omdannet før 1908 til CA 247. |
![]() | AE 248 | Breslau | 1876 | Oml. 1893 fra DSB/JF AE 107. Vakuumledning. Omdannet før 1908 til CA 248. |
![]() | AE 249 | Breslau | 1876 | Oml. 1893 fra DSB/JF AE 108. Vakuumledning. Omdannet 1910/13 til CA 249. |
![]() | AE 250 | Breslau | 1876 | Oml. 1893 fra DSB/JF AE 109. Vakuumledning. Omdannet 1910/13 til CA 250. |
![]() | AE 251 | Breslau | 1877 | Oml. 1893 fra DSB/JF AE 110. Vakuumledning. Ombygget 1911 af Scandia til Ambulancevogn 2. |
![]() | AE 252 | Breslau | 1877 | Oml. 1893 fra DSB/JF AE 111. Vakuumledning. Omlitreret 1908 til CA 252. |
![]() | AE 253 | Breslau | 1877 | Oml. 1893 fra DSB/JF AE 112. Vakuumledning. Omlitreret 1913/28 til CA 253. |
![]() | AE 254 | Breslau | 1877 | Oml. 1893 fra DSB/JF AE 113. Vakuumledning. Omlitreret 1908 til CA 254. |
![]() | AE 255 | Breslau | 1877 | Oml. 1893 fra DSB/JF AE 114. Vakuumledning. Omlitreret før 1908 til CA 255. |
![]() | AE 256 | Wagenbau | 1877 | Oml. 1893 fra DSB/JF AE 115. Vakuumledning. Omlitreret 1910 til CA 256. |
![]() | AE 257 | Wagenbau | 1877 | Oml. 1893 fra DSB/JF AE 116. Vakuumledning. Ombygget 1911 af Scandia til Ambulancevogn 5. |
![]() | AE 258 | Scandia | 1876 | Oml. 1893 fra DSB/JF AE 326. Vakuumledning. Ombygget 1911 af Cvk Kh til Ambulancevogn 7. |
![]() | AE 259 | Scandia | 1876 | Oml. 1893 fra DSB/JF AE 327. Vakuumledning. Omlitreret 1905/07 til CA 259. |
![]() | AE 260 | Scandia | 1877 | Oml. 1893 fra DSB/JF AE 328. Vakuumledning. Omlitreret 1905/07 til CA 260. |
![]() | AE 261 | Scandia | 1877 | Oml. 1893 fra DSB/JF AE 329. Vakuumledning. Ombygget 1911 af Scandia til Ambulancevogn 11. |
Ingeniøren
Synspunkt: Danske Regioner: Den kollektive trafik skal ikke siloopdeles
Banal fejl sendte tog på kollisionskurs: Spøgelsestog plager lokal jernbane
Kun råd til trafikale discountløsninger på Lynetteholm: »Det hænger ikke sammen«
Om 20 år kan du køre Metro til Lynetteholm: Her er Københavns nye linje
Fejlene er fundet: Derfor lammede it-opdatering Sjællands togtrafik
Jernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Dansk Jernbanehistorisk Arkiv
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Slangerupbanen
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Dansk Jernbanehistorisk Arkiv
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Slangerupbanen
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest

