DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
2 I kl. kupeer. 4 II kl. kupeer. 6 toiletter. Olielamper. Elektrisk belysning (1898). Vacuumbremse. Skruebremse. Højttryksvarmeapparater.
Længde:
15,8 m.
Indretning:
Kupévogn
Pladser 1. kl.:
10
Taravægt:
27,2 tons
Bogietapafs.:
10,8 m.
Kupeer:
6
Pladser 2. kl.:
28
Antal:
9 stk.
Akselafstand:
2,1 m.
Beklædning:
Pladser 3. kl.:
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
AA 11 | Scandia | 1892 | Oml. 1893 fra DSB/S Ac 11. Til Scandia for reparation 1900. Involveret i Vigerslevulykken den 1/11 1919. Ombygget 1926 til inspektionsvogn. Omdannet 1934 til S 11. | |
AA 12 | Scandia | 1892 | Oml. 1893 fra DSB/S Ac 12. Elektriske læselamper fra 1908. Omdannet 1934 til CS 12. | |
AA 13 | Scandia | 1892 | Oml. 1893 fra DSB/S Ac 13. Til Scandia for reparation 1900. Omdannet 1934 til CS 13. | |
AA 14 | Scandia | 1892 | Oml. 1893 fra DSB/S Ac 14. Til Scandia for reparation 1898. Elektriske læselamper fra 1909. Omdannet 1934 til CS 14. | |
AA 15 | Scandia | 1892 | Oml. 1893 fra DSB/S Ac 15. Til Scandia for reparation 1900. Elektriske læselamper fra 1909. Omdannet 1934 til CS 15. | |
AA 16 | Scandia | 1892 | Oml. 1893 fra DSB/S Ac 7. Elektriske læselamper fra 1908. Omdannet 1934 til CS 16. | |
AA 17 | Scandia | 1892 | Oml. 1893 fra DSB/S Ac 8. Til Scandia for reparation 1900. Omdannet 1934 til CS 17. | |
AA 18 | Scandia | 1892 | Oml. 1893 fra DSB/S Ac 9. Til Scandia for reparation 1901. Omdannet 1934 til CS 18. | |
AA 19 | Scandia | 1892 | Oml. 1893 fra DSB/S Ac 10. Til Scandia for reparation 1901. Olielamper fjernet 1917. Omdannet 1934 til CS 19. |
Signalposten
Ingeniøren
19.000 rejsekort-standere skrottes: Arvtager kan koste en kvart milliard
Den europæiske bilindustri er i krise: Sådan bliver danske virksomheder ramt
Direkte togrute truet af lukning: »Det vil hægte hele landsdelen af«
Uppercut til Vestjylland: DSB dumper direkte rute til København
Bezos jagter Musk i rummet med kæmpe-raket: Det handler om fremtidens internet