DSB godsvogne 1965 - 2001

DSB litra Skm

DSB litra Skm
425 2 105…167
(Retur til oversigt)
Aftagelige sidestolper og endevægge. Håndbremse. Trykluftledning. Alle vogne var udrangeret 1975.

Længde:
13,73 m.
Akselafstand:
1,6 m.
Bundflade:
31 m²
Taravægt:
16,6 tons
Bogietapafstand:
9,5 m.
 
   
Antal:
29 stk.
Tegning Litra Fabrikat År Noter
DSB Skm 105Skm 105Skabo1886Omlitreret 1966 fra TGC 8905. Udrangeret 1972. Ombygget 1974 til Tjenestegodsvogn 943 2 132.
DSB Skm 107Skm 107Skabo1886Omlitreret 1967 fra TGC 8907. Ombygget 1970 af Cvk Ar til Specialvogn 932.
DSB Skm 109Skm 109Skabo1886Omlitreret 1968 fra TGC 8909. Ombygget 1970 af Cvk Ar til Specialvogn 930.
DSB Skm 111Skm 111Breslau1901Omlitreret 1968 fra TGC 8911. Omlitreret 1974 til Tjenestegodsvogn 943 2 138.
DSB Skm 114Skm 114Breslau1901Omlitreret 1965 fra TGC 8914. Omlitreret 1974 til Tjenestegodsvogn 943 2 133.
DSB Skm 116Skm 116Scandia1917Omlitreret 1965 fra TGC 8916. Omlitreret 1974 til Tjenestegodsvogn 943 2 134.
DSB Skm 118Skm 118Scandia1917Omlitreret 1969 fra TGC 8918. Omlitreret 1974 til Tjenestegodsvogn 943 2 135.
DSB Skm 121Skm 121Scandia1918Omlitreret 1965 fra TGC 8921. Fra 1968 kun til transport af bogier mellem Cvk Kh og Cvk Ar. Omlitreret 1976 til Specialvogn 873 (Ej i praksis).
DSB Skm 122Skm 122Scandia1918Omlitreret 1969 fra TGC 8922. Omlitreret 1974 til Tjenestegodsvogn 943 2 136.
DSB Skm 127Skm 127Scandia1921Omlitreret 1965 fra TGC 8927. Ombygget 1970 af Cvk Ar til Specialvogn 924.
DSB Skm 130Skm 130Scandia1921Omlitreret 1966 fra TGC 8930. Fra 1969 kun til transport af containerløfteåg på Nørrebro G. Fra 1973 kun til transport af containerløfteåg på Næstved st. Udrangeret 1981.
DSB Skm 132Skm 132Scandia1921Omlitreret 1966 fra TGC 8932. Fra 1968 kun til transport af bogier mellem Cvk Kh og Cvk Ar. Omlitreret 1976 til Specialvogn 874 (Ej i praksis).
DSB Skm 135Skm 135Scandia1921Omlitreret 1966 fra TGC 8935. Ombygget 1970 af Cvk Ar til Specialvogn 920.
DSB Skm 140Skm 140Scandia1922Omlitreret 1965 fra TGC 8940. Omlitreret 1974 til Tjenestegodsvogn 943 2 137.
DSB Skm 144Skm 144Scandia1922Omlitreret 1966 fra TGC 8944. Udrangeret 1968.
DSB Skm 145Skm 145Scandia1922Omlitreret 1966 fra TGC 8945. Udrangeret 1968. Ombygget 1970 af Cvk Ar til Specialvogn 926.
DSB Skm 148Skm 148Scandia1922Omlitreret 1966 fra TGC 8948. Udrangeret 1969. Ombygget 1970 af Cvk Ar til Specialvogn 931.
DSB Skm 150Skm 150Scandia1922Omlitreret 1966 fra TGC 8950. Udrangeret 1967.
DSB Skm 152Skm 152Scandia1922Omlitreret 1965 fra TGC 8952. Ombygget 1970 af Cvk Ar til Specialvogn 925.
DSB Skm 153Skm 153Scandia1922Omlitreret 1966 fra TGC 8953. Ombygget 1970 af Cvk Ar til Specialvogn 929.
DSB Skm 154Skm 154Scandia1922Omlitreret 1966 fra TGC 8954. Udrangeret 1973.
DSB Skm 157Skm 157Scandia1927Omlitreret 1968 fra TGC 8957. Ombygget 1970 af Cvk Ar til Specialvogn 927.
DSB Skm 158Skm 158Scandia1927Omlitreret 1965 fra TGC 8958. Fra 1968 kun til transport af bogier mellem Cvk Kh og Cvk Ar. Omlitreret 1976 til Specialvogn 875.
DSB Skm 159Skm 159Scandia1927Omlitreret 1966 fra TGC 8959. Fra ca 1974 kun til transport af bogierammer i Cvk Ar. Solgt 1978 til Nene Valley Railway. Anvendt 1989 som scene i Queen-videoen "Breakthrough".
DSB Skm 160Skm 160Scandia1927Omlitreret 1966 fra TGC 8960. Ombygget 1970 af Cvk Ar til Specialvogn 928.
DSB Skm 162Skm 162Scandia1927Omlitreret 1965 fra TGC 8962. Ombygget 1970 af Cvk Ar til Specialvogn 923.
DSB Skm 164Skm 164Scandia1927Omlitreret 1967 fra TGC 8964. Fra 1968 kun til transport af bogier mellem Cvk Kh og Cvk Ar. Omlitreret 1976 til Specialvogn 876.
DSB Skm 166Skm 166Scandia1927Omlitreret 1966 fra TGC 8966. Udrangeret 1973.
DSB Skm 167Skm 167Scandia1927Omlitreret 1965 fra TGC 8967. Ombygget 1970 af Cvk Ar til Specialvogn 922.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak