DSB godsvogne 1941 - 1965
Åben brun godsvogn med aftagelige endevægge. Vognkasse i stål. Trykluftledning. Håndbremse. Tysk standardtype O 11.
Længde:
6,61 m.
Akselafstand:
3,5 m.
Bundflade:
14,9 m²
Taravægt:
7,3 tons
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
PU 9901 | Harkort | 1919 | 1941 fra PU 9901. Ombygget 1953 til Brændevogn 15. | |
PU 9902 | Harkort | 1919 | 1941 fra PU 9902. Ombygget 1953 til Brændevogn 9. | |
PU 9903 | Harkort | 1919 | 1941 fra PU 9903. Udlejet 1940-41 til de Tyske Rigsbaner. Ombygget 1953 til Brændevogn 16. | |
PU 9904 | Harkort | 1919 | 1941 fra PU 9904. Udlejet 1940-41 til de Tyske Rigsbaner. Ombygget 1951 af Cvk Kh til PV 9804. | |
PU 9905 | Harkort | 1919 | 1941 fra PU 9905. Ombygget 1953 til Brændevogn 1. | |
PU 9906 | Harkort | 1919 | 1941 fra PU 9906. Udlejet 1940-41 til de Tyske Rigsbaner. Fra 1957 kun til kultransporter for maskintjenesten i 1 distrikt. Hjemsted Gb. Udrangeret 1969. | |
PU 9907 | Harkort | 1919 | 1941 fra PU 9907. Fra 1957 kun til specielle transporter. Udrangeret 1963. | |
PU 9908 | Harkort | 1919 | 1941 fra PU 9908. Udlejet 1940-41 til de Tyske Rigsbaner. Fra 1957 kun til specielle transporter. Udrangeret 1962. | |
PU 9909 | Harkort | 1919 | 1941 fra PU 9909. Fra 1956 kun til specielle transporter. Udrangeret 1965. | |
PU 9910 | Harkort | 1919 | 1941 fra PU 9910. Fra 1957 kun til specielle transporter. Udrangeret 1969. | |
PU 9911 | Harkort | 1919 | 1941 fra PU 9911. Ombygget 1951 af Cvk Kh til PV 9802. | |
PU 9912 | Harkort | 1919 | 1941 fra PU 9912. Udlejet 1940-41 til de Tyske Rigsbaner. Ombygget 1955 med tag til rådighed for Søfartsvæsenet i Gedser. Flyttet 1963 til Rødby Færge. Udrangeret 1966. | |
PU 9913 | Harkort | 1919 | 1941 fra PU 9913. Udlejet 1940-41 til de Tyske Rigsbaner. Fra 1956 kun til lokale transporter på Århus H. Udrangeret 1965. | |
PU 9914 | Harkort | 1919 | 1941 fra PU 9914. Udlejet 1940-41 til de Tyske Rigsbaner. Fra 1957 kun til kultransporter for maskintjenesten i 1 distrikt. Hjemsted Gb. Udrangeret 1964. | |
PU 9915 | Harkort | 1919 | 1941 fra PU 9915. Fra 1956 kun til lokale transporter på Århus H. Udrangeret 1965. | |
PU 9916 | Harkort | 1919 | 1941 fra PU 9916. Udlejet 1940-41 til de Tyske Rigsbaner. Fra 1957 kun til specielle transporter. Udrangeret 1965. | |
PU 9917 | Harkort | 1919 | 1941 fra PU 9917. Udlejet 1940-41 til de Tyske Rigsbaner. Fra 1956 kun til lokale transporter på Århus H. Udrangeret 1963. | |
PU 9918 | Harkort | 1919 | 1941 fra PU 9918. Udlejet 1940-41 til de Tyske Rigsbaner. Fra 1955 kun til transport af affald fra Cvk Kh til Frederikssund. Hjemsted Cvk Kh. Udrangeret 1964. | |
PU 9919 | Harkort | 1919 | 1941 fra PU 9919. Udlejet 1940-41 til de Tyske Rigsbaner. Fra 1955 kun til transport af affald fra Cvk Kh til Frederikssund. Hjemsted Cvk Kh. Udrangeret 1964. | |
PU 9920 | Harkort | 1919 | 1941 fra PU 9920. Ombygget 1953 til Brændevogn 10. | |
PU 9921 | Harkort | 1919 | 1941 fra PU 9921. Udlejet 1940-41 til de Tyske Rigsbaner. Ombygget 1953 til Brændevogn 14. | |
PU 9922 | Harkort | 1919 | 1941 fra PU 9922. Ombygget 1953 til Brændevogn 12. | |
PU 9923 | Harkort | 1919 | 1941 fra PU 9923. Ombygget 1951 af Cvk Kh til PV 9803. | |
PU 9924 | Harkort | 1919 | 1941 fra PU 9924. Fra 1957 kun til specielle transporter. Udrangeret 1964. | |
PU 9925 | Harkort | 1919 | 1941 fra PU 9925. Udlejet 1940-41 til de Tyske Rigsbaner. Ombygget 1953 til Brændevogn 5. | |
PU 9926 | Harkort | 1919 | 1941 fra PU 9926. Ombygget 1951 af Cvk Kh til PV 9805. | |
PU 9927 | Harkort | 1919 | 1941 fra PU 9927. Udlejet 1940-41 til de Tyske Rigsbaner. Ombygget 1951 af Cvk Kh til PV 9806. | |
PU 9928 | Harkort | 1919 | 1941 fra PU 9928. Udlejet 1940-41 til de Tyske Rigsbaner. Fra 1956 kun til specielle transporter. Udrangeret 1965. | |
PU 9929 | Harkort | 1919 | 1941 fra PU 9929. Udlejet 1940-41 til de Tyske Rigsbaner. Fra 1957 kun til lokale transporter på Århus H. Udrangeret 1963. | |
PU 9930 | Harkort | 1919 | 1941 fra PU 9930. Udlejet 1940-41 til de Tyske Rigsbaner. Fra 1957 kun til lokale transporter på Århus H. Udrangeret 1965. | |
PU 9931 | Harkort | 1919 | 1941 fra PU 9931. Udlejet 1940-41 til de Tyske Rigsbaner. Fra 1957 kun til lokale transporter på Århus H. Udrangeret 1964. | |
PU 9932 | Harkort | 1919 | 1941 fra PU 9932. Ombygget 1951 af Cvk Kh til PV 9801. | |
PU 9933 | Harkort | 1919 | 1941 fra PU 9933. Ombygget 1953 til Brændevogn 11. | |
PU 9934 | Harkort | 1919 | 1941 fra PU 9934. Udrangeret 1954. | |
PU 9935 | Harkort | 1919 | 1941 fra PU 9935. Udlejet 1940-41 til de Tyske Rigsbaner. Fra 1957 kun til lokale transporter på Århus H. Udrangeret 1961. | |
PU 9936 | Harkort | 1919 | 1941 fra PU 9936. Udlejet 1940-41 til de Tyske Rigsbaner. Ombygget 1953 til Brændevogn 6. | |
PU 9937 | Harkort | 1919 | 1941 fra PU 9937. Fra 1956 kun til specielle transporter. Udrangeret 1965. | |
PU 9938 | Harkort | 1919 | 1941 fra PU 9938. Ombygget 1953 til Brændevogn 4. | |
PU 9939 | Harkort | 1919 | 1941 fra PU 9939. Udlejet 1940-41 til de Tyske Rigsbaner. Fra 1955 hun til transport af affald fra Cvk Kh til Frederikssund. Hjemsted Cvk Kh. Udrangeret 1966. | |
PU 9940 | Harkort | 1919 | 1941 fra PU 9940. Ombygget 1953 til Brændevogn 7. | |
PU 9941 | Harkort | 1919 | 1941 fra PU 9941. Udlejet 1940-41 til de Tyske Rigsbaner. Fra 1956 kun til specielle transporter. Udrangeret 1965. | |
PU 9942 | Harkort | 1919 | 1941 fra PU 9942. Udlejet 1940-41 til de Tyske Rigsbaner. Fra 1957 kun til kultransporter for maskintjenesten i 1 distrikt. Hjemsted Gb. Udrangeret 1968. | |
PU 9943 | Harkort | 1919 | 1941 fra PU 9943. Udlejet 1940-41 til de Tyske Rigsbaner. Fra 1956 kun til specielle transporter. Udrangeret 1965. | |
PU 9944 | Harkort | 1919 | 1941 fra PU 9944. Ombygget 1953 til Brændevogn 13. | |
PU 9945 | Harkort | 1919 | 1941 fra PU 9945. Fra 1957 kun til specielle transporter. | |
PU 9946 | Harkort | 1919 | 1941 fra PU 9946. Fra 1956 kun til specielle transporter. Udrangeret 1965. | |
PU 9947 | Harkort | 1919 | 1941 fra PU 9947. Fra 1956 kun til specielle transporter. Udrangeret 1961. | |
PU 9948 | Harkort | 1919 | 1941 fra PU 9948. Fra 1957 kun til specielle transporter. Udrangeret 1965. | |
PU 9949 | Harkort | 1919 | 1941 fra PU 9949. Ombygget 1953 til Brændevogn 3. | |
PU 9950 | Harkort | 1919 | 1941 fra PU 9950. Ombygget 1953 til Brændevogn 2. | |
PU 9951 | Harkort | 1919 | 1941 fra PU 9951. Fra 1955 kun til transport af affald fra Cvk Kh til Frederikssund. Hjemsted Cvk Kh. Udrangeret 1966. | |
PU 9952 | Harkort | 1919 | 1941 fra PU 9952. Ombygget 1953 til Brændevogn 8. |
Jernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
DSB trafikinformation
Færre tog og længere rejsetid mellem Ringsted og Næstved torsdag eftermiddag og aften
Sene aftener med ændringer for to regionaltog mellem Odense og Fredericia
Aftener og nætter med ændringer mellem København H og Ringsted/Næstved/Nykøbing F
Aftener og nætter med ændringer mellem Kalundborg, Holbæk og København H/Østerport