DSB godsvogne 1941 - 1965
Åben brun godsvogn med aftagelige endevægge. Trykluftledning. Rangerskruebremse på lav platform. Tysk standardtype O 10.
Længde:
8,8 m.
Akselafstand:
4 m.
Bundflade:
18,4 m²
Taravægt:
8,9 tons
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
PER 17682 | Zwickau | 1919 | 1941 fra PER 17682. Ombygget 1953 til Færgevogn 2. | |
PER 17683 | Zwickau | 1919 | 1941 fra PER 17683. Udrangeret 1960. | |
PER 17684 | Zwickau | 1919 | 1941 fra PER 17684. Ombygget 1953 til Færgevogn 3. | |
PER 17685 | Linke-Hofmann | 1920 | 1941 fra PER 17685. Ombygget 1953 til Færgevogn 5. | |
PER 17686 | Linke-Hofmann | 1920 | 1941 fra PER 17686. Udlejet 1940-41 til de Tyske Rigsbaner. Udrangeret 1966. | |
PER 17687 | Linke-Hofmann | 1920 | 1941 fra PER 17687. Udlejet 1940-41 til de Tyske Rigsbaner. Ombygget 1953 til Færgevogn 7. | |
PER 17688 | Linke-Hofmann | 1920 | 1941 fra PER 17688. Udlejet 1940-41 til de Tyske Rigsbaner. Ombygget 1953 til Færgevogn 6. | |
PER 17689 | Bremen | 1919 | 1941 fra PER 17689. Udrangeret 1966. | |
PER 17690 | Bremen | 1919 | 1941 fra PER 17690. Ombygget 1953 til Færgevogn 8. | |
PER 17691 | MAN | 1919 | 1941 fra PER 17691. Udlejet 1940-41 til de Tyske Rigsbaner. Udrangeret 1956. | |
PER 17692 | MAN | 1919 | 1941 fra PER 17692. Udrangeret 1962. | |
PER 17693 | MAN | 1919 | 1941 fra PER 17693. Udrangeret 1964. | |
PER 17694 | MAN | 1919 | 1941 fra PER 17694. Udrangeret 1955. | |
PER 17695 | MAN | 1919 | 1941 fra PER 17695. Ombygget 1953 til Færgevogn 4. | |
PER 17696 | MAN | 1919 | 1941 fra PER 17696. Udrangeret 1965. | |
PER 17697 | MAN | 1919 | 1941 fra PER 17697. Ombygget 1953 til Færgevogn 9. | |
PER 17698 | MAN | 1919 | 1941 fra PER 17698. Udlejet 1940-41 til de Tyske Rigsbaner. Udrangeret 1956. | |
PER 17699 | MAN | 1919 | 1941 fra PER 17699. Udrangeret 1964. | |
PER 17700 | MAN | 1919 | 1941 fra PER 17700. Udrangeret 1956. |