DSB godsvogne 1941 - 1965

DSB litra KM

DSB litra KM (III)
25947 … 25997
(Retur til oversigt)
Åben højsidet godsvogn. Håndbremse. Kun til lokale transporter.

Længde:
7,33 m.
Akselafstand:
3,66 m.
Bundflade:
14 m²
Taravægt:
5,7 tons
 
   
Last:
12,5 tons
Antal:
17 stk.
 
   
Tegning Litra Fabrikat År Noter
DSB KM 25947KM 25947Atlas1881Omlitreret 1941 fra KM 5947. Udrangeret 1947.
DSB KM 25951KM 25951Atlas1883Omlitreret 1941 fra KM 5951. Udrangeret 1949.
DSB KM 25953KM 25953Atlas1883Omlitreret 1941 fra KM 5953. Udrangeret 1945/46.
DSB KM 25955KM 25955Atlas1883Omlitreret 1941 fra KM 5955. Udrangeret 1949.
DSB KM 25961KM 25961Atlas1883Omlitreret 1941 fra KM 5961. Fra 1948 Brændevogn kun til lokale transporter mellem Gb og Cvk Kh. Udrangeret 1953.
DSB KM 25968KM 25968Atlas1883Omlitreret 1941 fra KM 5968. Akselafstand 3,96 m. Fra 1946 kun til kultransporter mellem Sydhavnen og Cvk Kh. Fra 1948 Brændevogn kun til lokale transporter mellem Gb og Cvk Kh. Udrangeret 1951.
DSB KM 25969KM 25969Atlas1883Omlitreret 1941 fra KM 5969. Akselafstand 3,96 m. Fra 1941 kun til lokale transporter mellem Århus og Skanderborg. Udrangeret 1951.
DSB KM 25970KM 25970Atlas1883Omlitreret 1941 fra KM 5970. Akselafstand 3,96 m. Udrangeret 1950.
DSB KM 25975KM 25975Atlas1883Omlitreret 1941 fra KM 5975. Akselafstand 3,96 m. Udrangeret 1951.
DSB KM 25977KM 25977Atlas1883Omlitreret 1941 fra KM 5977. Akselafstand 3,96 m. Udrangeret 1949.
DSB KM 25978KM 25978Breslau1884Omlitreret 1941 fra KM 5978. Udrangeret 1948.
DSB KM 25982KM 25982Breslau1884Omlitreret 1941 fra KM 5982. Udrangeret 1951.
DSB KM 25983KM 25983Breslau1884Omlitreret 1941 fra KM 5983. Udrangeret 1951.
DSB KM 25990KM 25990Breslau1884Omlitreret 1941 fra KM 5990. Udrangeret 1944/46.
DSB KM 25991KM 25991Breslau1884Omlitreret 1941 fra KM 5991. Udrangeret 1953.
DSB KM 25994KM 25994Breslau1884Omlitreret 1941 fra KM 5994. Udrangeret 1951.
DSB KM 25997KM 25997Breslau1884Omlitreret 1941 fra KM 5997. Fra 1941 kun til lokale transporter mellem Århus og Skanderborg. Udrangeret 1949.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak