DSB godsvogne 1941 - 1965

DSB litra KM

DSB litra KM (I)
25635 … 25729
(Retur til oversigt)
Åben højsidet godsvogn. Håndbremse.

Længde:
6,11 m.
Akselafstand:
2,95 m.
Bundflade:
11,5 m²
Taravægt:
5,3 tons
 
   
Last:
12,5 tons
Antal:
69 stk.
Tegning Litra Fabrikat År Noter
DSB KM 25635KM 25635Wagenbau1875Omlitreret 1941 fra KM 5635. Brændevogn mellem Cvk Kh og Gb fra 1948. Udrangeret 1953.
DSB KM 25636KM 25636Wagenbau1875Omlitreret 1941 fra KM 5636. Brændevogn mellem Cvk Kh og Gb fra 1948. Udrangeret 1953.
DSB KM 25637KM 25637Wagenbau1875Omlitreret 1941 fra KM 5637. Udrangeret 1942.
DSB KM 25638KM 25638Wagenbau1875Omlitreret 1941 fra KM 5638. Fra 1941 kun til lokale transporter mellem Århus og Skanderborg. Udrangeret 1945.
DSB KM 25639KM 25639Wagenbau1875Omlitreret 1941 fra KM 5639. Udrangeret 1949.
DSB KM 25640KM 25640Wagenbau1875Omlitreret 1941 fra KM 5640. Udrangeret 1947.
DSB KM 25642KM 25642Wagenbau1875Omlitreret 1941 fra KM 5642. Udrangeret 1944.
DSB KM 25643KM 25643Wagenbau1875Omlitreret 1941 fra KM 5643. Udrangeret 1944.
DSB KM 25645KM 25645Wagenbau1875Omlitreret 1941 fra KM 5645. Fra 1945 kun til lokale transporter mellem Cvk Kh og Godsbanegårdens Remise. Udrangeret 1945.
DSB KM 25646KM 25646Wagenbau1875Omlitreret 1941 fra KM 5646. Udrangeret 1945.
DSB KM 25648KM 25648Wagenbau1875Omlitreret 1941 fra KM 5648. Udrangeret 1944.
DSB KM 25649KM 25649Wagenbau1875Omlitreret 1941 fra KM 5649. Fra 1948 kun til brug mellem kulgård og færgerne i Korsør. Udrangeret 1949.
DSB KM 25650KM 25650Wagenbau1875Omlitreret 1941 fra KM 5650. Fra 1945 kun til lokale transporter mellem Cvk Kh og Godsbanegårdens Remise. Udrangeret 1953.
DSB KM 25651KM 25651Wagenbau1875Omlitreret 1941 fra KM 5651. Udrangeret 1945.
DSB KM 25652KM 25652Wagenbau1875Omlitreret 1941 fra KM 5652. Udrangeret 1953.
DSB KM 25653KM 25653Wagenbau1875Omlitreret 1941 fra KM 5653. Fra 1948 kun til lokale transporter mellem Cvk Kh og Godsbanegårdens Remise. Udrangeret 1949.
DSB KM 25656KM 25656Wagenbau1875Omlitreret 1941 fra KM 5656. Udrangeret 1954.
DSB KM 25657KM 25657Wagenbau1875Omlitreret 1941 fra KM 5657. Fra 1946 kun til kultransporter mellem Sydhavnen og Cvk Kh. Brændevogn mellem Cvk Kh og Gb fra 1948. Udrangeret 1953.
DSB KM 25658KM 25658Wagenbau1875Omlitreret 1941 fra KM 5658. Udrangeret 1949.
DSB KM 25659KM 25659Wagenbau1875Omlitreret 1941 fra KM 5659. Brændevogn mellem Cvk Kh og Gb fra 1948. Udrangeret 1953.
DSB KM 25660KM 25660Wagenbau1875Omlitreret 1941 fra KM 5660. Udrangeret 1948.
DSB KM 25661KM 25661Wagenbau1875Omlitreret 1941 fra KM 5661. Udrangeret 1944.
DSB KM 25665KM 25665Wagenbau1875Omlitreret 1941 fra KM 5665. Brændevogn mellem Cvk Kh og Gb fra 1948. Udrangeret 1953.
DSB KM 25666KM 25666Wagenbau1875Omlitreret 1941 fra KM 5666. Fra 1946 kun til lokale transporter mellem Cvk Kh og Godsbanegårdens Remise. Udrangeret 1950.
DSB KM 25667KM 25667Wagenbau1875Omlitreret 1941 fra KM 5667. Udrangeret 1946.
DSB KM 25669KM 25669Wagenbau1875Omlitreret 1941 fra KM 5669. Udrangeret 1950.
DSB KM 25670KM 25670Wagenbau1875Omlitreret 1941 fra KM 5670. Udrangeret 1949.
DSB KM 25671KM 25671Wagenbau1875Omlitreret 1941 fra KM 5671. Brændevogn mellem Cvk Kh og Gb fra 1948. Udrangeret 1950.
DSB KM 25672KM 25672Wagenbau1875Omlitreret 1941 fra KM 5672. Fra 1945 kun til lokale transporter mellem Cvk Kh og Godsbanegårdens Remise. Udrangeret 1953.
DSB KM 25673KM 25673Wagenbau1875Omlitreret 1941 fra KM 5673. Fra 1941 kun til lokale transporter mellem Århus og Skanderborg. Udrangeret 1946.
DSB KM 25675KM 25675Wagenbau1875Omlitreret 1941 fra KM 5675. Fra 1946 kun til kultransporter mellem Sydhavnen og Cvk Kh. Brændevogn mellem Cvk Kh og Gb fra 1948. Udrangeret 1950.
DSB KM 25676KM 25676Wagenbau1875Omlitreret 1941 fra KM 5676. Fra 1947 kun til lokale transporter mellem Cvk Kh og Godsbanegårdens Remise. Udrangeret 1953.
DSB KM 25678KM 25678Wagenbau1875Omlitreret 1941 fra KM 5678. Udrangeret 1945.
DSB KM 25679KM 25679Wagenbau1875Omlitreret 1941 fra KM 5679. Fra 1942 kun til lokale transporter mellem Cvk Kh og Godsbanegårdens Remise. Udrangeret 1951.
DSB KM 25681KM 25681Wagenbau1875Omlitreret 1941 fra KM 5681. Udrangeret 1953.
DSB KM 25682KM 25682Wagenbau1875Omlitreret 1941 fra KM 5682. Udrangeret 1944.
DSB KM 25683KM 25683Wagenbau1875Omlitreret 1941 fra KM 5683. Udrangeret 1942.
DSB KM 25685KM 25685Wagenbau1875Omlitreret 1941 fra KM 5685. Udrangeret 1947.
DSB KM 25686KM 25686Wagenbau1875Omlitreret 1941 fra KM 5686. Fra 1942 kun til lokale transporter mellem Cvk Kh og Godsbanegårdens Remise. Udrangeret 1949.
DSB KM 25687KM 25687Wagenbau1875Omlitreret 1941 fra KM 5687. Udrangeret 1944.
DSB KM 25688KM 25688Wagenbau1875Omlitreret 1941 fra KM 5688. Udrangeret 1943.
DSB KM 25690KM 25690Wagenbau1875Omlitreret 1941 fra KM 5690. Fra 1947 kun til lokale transporter mellem Nørresundby Havnelager og Maskindepotet, Aalborg. Udrangeret 1954.
DSB KM 25691KM 25691Wagenbau1875Omlitreret 1941 fra KM 5691. Brændevogn mellem Cvk Kh og Gb fra 1948. Udrangeret 1953.
DSB KM 25692KM 25692Wagenbau1875Omlitreret 1941 fra KM 5692. Fra 1946 kun til lokale transporter mellem Cvk Kh og Godsbanegårdens Remise. Udrangeret 1951.
DSB KM 25693KM 25693Wagenbau1875Omlitreret 1941 fra KM 5693. Fra 1941 kun til lokale transporter mellem Århus og Skanderborg. Udrangeret 1946.
DSB KM 25695KM 25695Wagenbau1877Omlitreret 1941 fra KM 5695. Fra 1945 kun til lokale transporter mellem Enghave Maskindepot og Cvk Kh. Brændevogn mellem Cvk Kh og Gb fra 1949. Udrangeret 1950.
DSB KM 25698KM 25698Wagenbau1877Omlitreret 1941 fra KM 5698. Brændevogn mellem Cvk Kh og Gb fra 1948. Udrangeret 1953.
DSB KM 25700KM 25700Wagenbau1877Omlitreret 1941 fra KM 5700. Udrangeret 1947.
DSB KM 25701KM 25701Wagenbau1877Omlitreret 1941 fra KM 5701. Udrangeret 1949.
DSB KM 25702KM 25702Wagenbau1877Omlitreret 1941 fra KM 5702. Kun til lokale transporter fra 1940. Fra 1946 kun til lokale transporter mellem Cvk Kh og Godsbanegårdens Remise. Udrangeret 1953.
DSB KM 25703KM 25703Wagenbau1877Omlitreret 1941 fra KM 5703.Udrangeret 1948.
DSB KM 25704KM 25704Wagenbau1877Omlitreret 1941 fra KM 5704. Udrangeret 1949.
DSB KM 25705KM 25705Wagenbau1877Omlitreret 1941 fra KM 5705. Fra 1942 kun til transport af kulafharpning fra Enghave Brygge til Cvk Kh. Udrangeret 1943.
DSB KM 25706KM 25706Wagenbau1877Omlitreret 1941 fra KM 5706. Udrangeret 1942.
DSB KM 25707KM 25707Wagenbau1877Omlitreret 1941 fra KM 5707. Udrangeret 1947.
DSB KM 25708KM 25708Wagenbau1877Omlitreret 1941 fra KM 5708. Fra 1942 stilladsvogn på 2. Bygningsstrækning Gb. Udrangeret 1949.
DSB KM 25711KM 25711Scandia1876Omlitreret 1941 fra KM 5711. Fra 1946 kun til lokale transporter mellem Cvk Kh og Godsbanegårdens Remise. Udrangeret 1951.
DSB KM 25712KM 25712Scandia1876Omlitreret 1941 fra KM 5712. Brændevogn mellem Cvk Kh og Gb 1951. Trykluftledning fjernet 1951. Udrangeret 1953.
DSB KM 25713KM 25713Scandia1876Omlitreret 1941 fra KM 5713. Fra 1942 kun til lokale transporter mellem Cvk Kh og Godsbanegårdens Remise. Udrangeret 1945.
DSB KM 25714KM 25714Scandia1876Omlitreret 1941 fra KM 5714. Udrangeret 1950.
DSB KM 25715KM 25715Scandia1876Omlitreret 1941 fra KM 5715. Fra 1943 kun til forsendelser for Maskintjenesten i 1. distrikt. Hjemsted Helgoland Maskindepot. Udstillet 1947 på Østerport station. Fra 1947 kun til transport af bremsesåler mellem B&W, Sydhavnen og Enghave Maskindepot. Udrangeret 1950 og overdraget til Jernbanemuseet.
DSB KM 25718KM 25718Scandia1876Omlitreret 1941 fra KM 5718. Udrangeret 1946.
DSB KM 25719KM 25719Scandia1876Omlitreret 1941 fra KM 5719. Fra 1949 Kulvogn, må kun benyttes på Korsør station. Udrangeret 1951.
DSB KM 25720KM 25720Scandia1876Omlitreret 1941 fra KM 5720. Fra 1947 kun til lokale transporter mellem Cvk Kh og Godsbanegårdens Remise. Udrangeret 1953.
DSB KM 25721KM 25721Scandia1876Omlitreret 1941 fra KM 5721. Brændevogn mellem Cvk Kh og Gb fra 1948. Udrangeret 1951.
DSB KM 25722KM 25722Scandia1876Omlitreret 1941 fra KM 5722. Udrangeret 1945.
DSB KM 25726KM 25726Scandia1877Omlitreret 1941 fra KM 5726. Udrangeret 1949.
DSB KM 25727KM 25727Scandia1877Omlitreret 1941 fra KM 5727. Udrangeret 1948.
DSB KM 25729KM 25729Scandia1877Omlitreret 1941 fra KM 5729. Udrangeret 1942.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak