DSB godsvogne 1941 - 1965
Åben højsidet godsvogn. Håndbremse.
Længde:
6,11 m.
Akselafstand:
2,95 m.
Bundflade:
11,5 m²
Taravægt:
5,3 tons
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
KM 25635 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1941 fra KM 5635. Brændevogn mellem Cvk Kh og Gb fra 1948. Udrangeret 1953. | |
KM 25636 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1941 fra KM 5636. Brændevogn mellem Cvk Kh og Gb fra 1948. Udrangeret 1953. | |
KM 25637 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1941 fra KM 5637. Udrangeret 1942. | |
KM 25638 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1941 fra KM 5638. Fra 1941 kun til lokale transporter mellem Århus og Skanderborg. Udrangeret 1945. | |
KM 25639 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1941 fra KM 5639. Udrangeret 1949. | |
KM 25640 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1941 fra KM 5640. Udrangeret 1947. | |
KM 25642 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1941 fra KM 5642. Udrangeret 1944. | |
KM 25643 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1941 fra KM 5643. Udrangeret 1944. | |
KM 25645 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1941 fra KM 5645. Fra 1945 kun til lokale transporter mellem Cvk Kh og Godsbanegårdens Remise. Udrangeret 1945. | |
KM 25646 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1941 fra KM 5646. Udrangeret 1945. | |
KM 25648 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1941 fra KM 5648. Udrangeret 1944. | |
KM 25649 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1941 fra KM 5649. Fra 1948 kun til brug mellem kulgård og færgerne i Korsør. Udrangeret 1949. | |
KM 25650 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1941 fra KM 5650. Fra 1945 kun til lokale transporter mellem Cvk Kh og Godsbanegårdens Remise. Udrangeret 1953. | |
KM 25651 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1941 fra KM 5651. Udrangeret 1945. | |
KM 25652 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1941 fra KM 5652. Udrangeret 1953. | |
KM 25653 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1941 fra KM 5653. Fra 1948 kun til lokale transporter mellem Cvk Kh og Godsbanegårdens Remise. Udrangeret 1949. | |
KM 25656 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1941 fra KM 5656. Udrangeret 1954. | |
KM 25657 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1941 fra KM 5657. Fra 1946 kun til kultransporter mellem Sydhavnen og Cvk Kh. Brændevogn mellem Cvk Kh og Gb fra 1948. Udrangeret 1953. | |
KM 25658 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1941 fra KM 5658. Udrangeret 1949. | |
KM 25659 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1941 fra KM 5659. Brændevogn mellem Cvk Kh og Gb fra 1948. Udrangeret 1953. | |
KM 25660 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1941 fra KM 5660. Udrangeret 1948. | |
KM 25661 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1941 fra KM 5661. Udrangeret 1944. | |
KM 25665 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1941 fra KM 5665. Brændevogn mellem Cvk Kh og Gb fra 1948. Udrangeret 1953. | |
KM 25666 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1941 fra KM 5666. Fra 1946 kun til lokale transporter mellem Cvk Kh og Godsbanegårdens Remise. Udrangeret 1950. | |
KM 25667 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1941 fra KM 5667. Udrangeret 1946. | |
KM 25669 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1941 fra KM 5669. Udrangeret 1950. | |
KM 25670 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1941 fra KM 5670. Udrangeret 1949. | |
KM 25671 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1941 fra KM 5671. Brændevogn mellem Cvk Kh og Gb fra 1948. Udrangeret 1950. | |
KM 25672 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1941 fra KM 5672. Fra 1945 kun til lokale transporter mellem Cvk Kh og Godsbanegårdens Remise. Udrangeret 1953. | |
KM 25673 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1941 fra KM 5673. Fra 1941 kun til lokale transporter mellem Århus og Skanderborg. Udrangeret 1946. | |
KM 25675 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1941 fra KM 5675. Fra 1946 kun til kultransporter mellem Sydhavnen og Cvk Kh. Brændevogn mellem Cvk Kh og Gb fra 1948. Udrangeret 1950. | |
KM 25676 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1941 fra KM 5676. Fra 1947 kun til lokale transporter mellem Cvk Kh og Godsbanegårdens Remise. Udrangeret 1953. | |
KM 25678 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1941 fra KM 5678. Udrangeret 1945. | |
KM 25679 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1941 fra KM 5679. Fra 1942 kun til lokale transporter mellem Cvk Kh og Godsbanegårdens Remise. Udrangeret 1951. | |
KM 25681 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1941 fra KM 5681. Udrangeret 1953. | |
KM 25682 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1941 fra KM 5682. Udrangeret 1944. | |
KM 25683 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1941 fra KM 5683. Udrangeret 1942. | |
KM 25685 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1941 fra KM 5685. Udrangeret 1947. | |
KM 25686 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1941 fra KM 5686. Fra 1942 kun til lokale transporter mellem Cvk Kh og Godsbanegårdens Remise. Udrangeret 1949. | |
KM 25687 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1941 fra KM 5687. Udrangeret 1944. | |
KM 25688 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1941 fra KM 5688. Udrangeret 1943. | |
KM 25690 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1941 fra KM 5690. Fra 1947 kun til lokale transporter mellem Nørresundby Havnelager og Maskindepotet, Aalborg. Udrangeret 1954. | |
KM 25691 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1941 fra KM 5691. Brændevogn mellem Cvk Kh og Gb fra 1948. Udrangeret 1953. | |
KM 25692 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1941 fra KM 5692. Fra 1946 kun til lokale transporter mellem Cvk Kh og Godsbanegårdens Remise. Udrangeret 1951. | |
KM 25693 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1941 fra KM 5693. Fra 1941 kun til lokale transporter mellem Århus og Skanderborg. Udrangeret 1946. | |
KM 25695 | Wagenbau | 1877 | Omlitreret 1941 fra KM 5695. Fra 1945 kun til lokale transporter mellem Enghave Maskindepot og Cvk Kh. Brændevogn mellem Cvk Kh og Gb fra 1949. Udrangeret 1950. | |
KM 25698 | Wagenbau | 1877 | Omlitreret 1941 fra KM 5698. Brændevogn mellem Cvk Kh og Gb fra 1948. Udrangeret 1953. | |
KM 25700 | Wagenbau | 1877 | Omlitreret 1941 fra KM 5700. Udrangeret 1947. | |
KM 25701 | Wagenbau | 1877 | Omlitreret 1941 fra KM 5701. Udrangeret 1949. | |
KM 25702 | Wagenbau | 1877 | Omlitreret 1941 fra KM 5702. Kun til lokale transporter fra 1940. Fra 1946 kun til lokale transporter mellem Cvk Kh og Godsbanegårdens Remise. Udrangeret 1953. | |
KM 25703 | Wagenbau | 1877 | Omlitreret 1941 fra KM 5703.Udrangeret 1948. | |
KM 25704 | Wagenbau | 1877 | Omlitreret 1941 fra KM 5704. Udrangeret 1949. | |
KM 25705 | Wagenbau | 1877 | Omlitreret 1941 fra KM 5705. Fra 1942 kun til transport af kulafharpning fra Enghave Brygge til Cvk Kh. Udrangeret 1943. | |
KM 25706 | Wagenbau | 1877 | Omlitreret 1941 fra KM 5706. Udrangeret 1942. | |
KM 25707 | Wagenbau | 1877 | Omlitreret 1941 fra KM 5707. Udrangeret 1947. | |
KM 25708 | Wagenbau | 1877 | Omlitreret 1941 fra KM 5708. Fra 1942 stilladsvogn på 2. Bygningsstrækning Gb. Udrangeret 1949. | |
KM 25711 | Scandia | 1876 | Omlitreret 1941 fra KM 5711. Fra 1946 kun til lokale transporter mellem Cvk Kh og Godsbanegårdens Remise. Udrangeret 1951. | |
KM 25712 | Scandia | 1876 | Omlitreret 1941 fra KM 5712. Brændevogn mellem Cvk Kh og Gb 1951. Trykluftledning fjernet 1951. Udrangeret 1953. | |
KM 25713 | Scandia | 1876 | Omlitreret 1941 fra KM 5713. Fra 1942 kun til lokale transporter mellem Cvk Kh og Godsbanegårdens Remise. Udrangeret 1945. | |
KM 25714 | Scandia | 1876 | Omlitreret 1941 fra KM 5714. Udrangeret 1950. | |
KM 25715 | Scandia | 1876 | Omlitreret 1941 fra KM 5715. Fra 1943 kun til forsendelser for Maskintjenesten i 1. distrikt. Hjemsted Helgoland Maskindepot. Udstillet 1947 på Østerport station. Fra 1947 kun til transport af bremsesåler mellem B&W, Sydhavnen og Enghave Maskindepot. Udrangeret 1950 og overdraget til Jernbanemuseet. | |
KM 25718 | Scandia | 1876 | Omlitreret 1941 fra KM 5718. Udrangeret 1946. | |
KM 25719 | Scandia | 1876 | Omlitreret 1941 fra KM 5719. Fra 1949 Kulvogn, må kun benyttes på Korsør station. Udrangeret 1951. | |
KM 25720 | Scandia | 1876 | Omlitreret 1941 fra KM 5720. Fra 1947 kun til lokale transporter mellem Cvk Kh og Godsbanegårdens Remise. Udrangeret 1953. | |
KM 25721 | Scandia | 1876 | Omlitreret 1941 fra KM 5721. Brændevogn mellem Cvk Kh og Gb fra 1948. Udrangeret 1951. | |
KM 25722 | Scandia | 1876 | Omlitreret 1941 fra KM 5722. Udrangeret 1945. | |
KM 25726 | Scandia | 1877 | Omlitreret 1941 fra KM 5726. Udrangeret 1949. | |
KM 25727 | Scandia | 1877 | Omlitreret 1941 fra KM 5727. Udrangeret 1948. | |
KM 25729 | Scandia | 1877 | Omlitreret 1941 fra KM 5729. Udrangeret 1942. |
Jernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest