DSB godsvogne 1941 - 1965
Isoleret kølevogn. Lejet fra Eisenbahn-Verkehrsmittel AG i Tyskland (EVA). Mange forskellige typer. Midlertidigt omlitreret til DSB med påsatte skilte. Kødkroge. Trykluftbremse eller -ledning. RIV-mærket. Skal i enhver henseende benyttes og rapporteres som Statsbanernes godsvogne af litra IK. Lop: 9,6 - 11,9 m. Afstand: 4,5 - 7 m. Bundflade: 18,6 - 24,1 m². Islast: 2 - 3 tons. Tara: 13,5 - 17,1 tons.
Længde:
Akselafstand:
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
IKI 24944 | Lejet 1951 fra DB 592577. Last 15 tons. Bundflade 19,2 m². Tara 15,3 tons. Længde 9,9 m. Akselafstand 4,5 m. Trykluftbremse. Islast 2500 kg. I drift 27/6-51. 13/3-56 retur til DB 567879. | |||
IKI 24945 | Lejet 1951 fra DB 599439. Last 15 tons. Bundflade 20,5 m². Tara 17,1 tons. Akselafstand 5 m. Trykluftbremse. Islast 2000 kg. I drift 28/4-51. Udgået fra reparation på Cvk Ar 19/3-53. 1956 retur til DB 567853. | |||
IKI 24946 | Lejet 1951 fra DB 599441. Last 15 tons. Bundflade 18,6 m². Tara 15,2 tons. Akselafstand 4,5 m. Trykluftbremse. Islast 2000 kg. I drift 28/4-51. 27/3-56 retur til DB 567880. | |||
IKI 24947 | Lejet 1951 fra DB 599448. Last 15 tons. Bundflade 20,4 m². Tara 16,4 tons. Akselafstand 5 m. Trykluftbremse. Islast 2000 kg. I drift 28/4-51. 27/3-56 retur til DB 567881. | |||
IKI 24948 | Lejet 1950 fra DB 599456. Last 15 tons. Bundflade 23,4 m². Tara 15,8 tons. Akselafstand 6 m. Trykluftledning. Islast 2000 kg. Overleveret i Padborg 3/8-50. 27/3-56 retur til DB 567854. | |||
IKI 24949 | Lejet 1950 fra DB 599520. Last 15 tons. Bundflade 23,1 m². Tara 15,7 tons. Akselafstand 6 m. Trykluftbremse. Islast 2000 kg. 27/3-56 retur til DB 567855. | |||
IKI 24950 | Lejet 1949 fra DB 599455. Last 15 tons. Bundflade 18,9 m². Tara 13,5 tons. Akselafstand 4,5 m. Trykluftledning. Islast 2000 kg. Må ikke anvendes ved transporter til Kødbyen, København. Litreret Li 21 1949-50. Overleveret i Padborg 13/7-49. Ombygget 1953 med Flettnerventilatorer og nyt nr. DB 541923. 26/2-53 retur til DB 541923. | |||
IKI 24951 | Lejet 1950 fra DB 599547. Last 15 tons. Bundflade 18,6 m². Tara 14,8 tons. Længde 9,6 m. Akselafstand 4,5 m. Trykluftbremse. Islast 3000 kg. 14/3-56 retur til DB 567858. | |||
IKI 24952 | Lejet 1950 fra DB 536300. Last 15 tons. Bundflade 18,7 m². Tara 14,5 tons. Længde 9,6 m. Akselafstand 4,5 m. Trykluftbremse. Islast 3000 kg. 27/3-56 retur til DB 567875. | |||
IKI 24953 | Lejet 1950 fra DB 599533. Last 15 tons. Bundflade 18,6 m². Tara 14,9 tons. Akselafstand 4,5 m. Trykluftbremse. Islast 3000 kg. Overleveret i Padborg 21/6-50. 27/3-56 retur til DB 567857. | |||
IKI 24954 | Lejet 1950 fra DB 599525. Last 15 tons. Bundflade 21 m². Tara 16 tons. Længde 10,8 m. Akselafstand 5,5 m. Trykluftbremse. Islast 3000 kg. Overleveret i Padborg 21/6-50. 20/11-52 retur til DB 599525. | |||
IKI 24955 | 1943 | Lejet 1949 fra DB 599431. Last 15 tons. Bundflade 23,2 m². Tara 13,6 tons. Akselafstand 7 m. Trykluftbremse. Islast 2000 kg. Litreret Li 15 1949-50. Overleveret i Padborg 25/6-49. 1953 retur til DB 541878. | ||
IKI 24956 | Lejet 1950 fra DB 599528. Last 15 tons. Bundflade 23,5 m². Tara 16,8 tons. Akselafstand 6 m. Trykluftledning. Islast 2000 kg. Afvist 4/11-52 af DB i Padborg grundet skarp hjulflange. Konstateret beskadiget 14/10-53 på Århus Havn. 27/3-56 retur til DB 567856. | |||
IKI 24957 | Lejet 1949 fra DB 538221. Last 15 tons. Bundflade 19 m². Tara 14 tons. Akselafstand 4,5 m. Trykluftbremse. Islast 2000 kg. Litreret Li 8 1949-50. Overleveret i Padborg 3/7-49. 4/11-51 retur stærkt beskadiget til DB 538221. | |||
IKI 24958 | Lejet 1949 fra DB 599555. Last 15 tons. Bundflade 22,3 m². Tara 15,7 tons. Akselafstand 6 m. Trykluftbremse. Islast 2000 kg. Litreret Li 1 1949-50. Ombygget 1952 med Flettnerventilatorer og nyt nr. DB 541911. 10/9-56 retur til DB 567867. | |||
IKI 24959 | Lejet 1949 fra DB 540710. Last 15 tons. Bundflade 22,2 m². Tara 16 tons. Akselafstand 4,5 m. Trykluftbremse. Islast 2000 kg. Litreret Li 5 1949-50. Overleveret i Padborg 19/12-49. Beskadiget i det sydlige udland konstateret i Padborg 24/10-51. Til reparation i Esbjerg. Udgået 3/8-53 fra Cvk Ar efter maling. Varmløben aksel 9/2-55 i tog 2089 i Fredericia. 14/3-56 retur til DB 567877. | |||
IKI 24960 | Lejet 1949 fra DB 599443. Last 15 tons. Bundflade 23,6 m². Tara 17,1 tons. Længde 11,5 m. Akselafstand 6 m. Trykluftbremse. Islast 2500 kg. Litreret Li 6 1949-50. Overleveret i Padborg 13/7-49. 10/1-53 retur til DB 599443. | |||
IKI 24961 | Lejet 1949 fra DB 599538. Last 15 tons. Bundflade 21,2 m². Tara 16 tons. Længde 10,8 m. Akselafstand 5,5 m. Trykluftbremse. Islast 2500 kg. Litreret Li 3 1949-50. Overleveret i Padborg 7/7-49. Beskadiget i Tyskland konstateret i Padborg 26/10-51. Til reparation på Cvk Ar. Revideret 8/8-52 på Cvk Kh. 1955 retur til DB 599538 grundet råd og svamp. | |||
IKI 24962 | Lejet 1949 fra DB 536815. Last 15 tons. Bundflade 19,2 m². Tara 16,2 tons. Akselafstand 4,5 m. Trykluftbremse. Islast 2000 kg. Litreret Li 7 1949-50. Overleveret i Padborg 3/7-49. Aksel knækket 21/11-51 i tog 2910 i Vejle med afsporing til følge. 6/12-52 retur til DB 536815. | |||
IKI 24963 | Lejet 1949 fra DB 599523. Last 15 tons. Bundflade 23,1 m². Tara 15,9 tons. Længde 11,8 m. Akselafstand 6,1 m. Trykluftbremse. Islast 2000 kg. Litreret Li 2 1949-50. 27/3-56 retur til DB 567889. | |||
IKI 24964 | Lejet 1950 fra DB 599536. Last 15 tons. Bundflade 18,6 m². Tara 15,4 tons. Akselafstand 4,5 m. Trykluftbremse. Islast 2000 kg. 27/3-56 retur til DB 567891. | |||
IKI 24965 | 1943 | Lejet 1949 fra DB 599432. Last 15 tons. Bundflade 23,2 m². Tara 13,5 tons. Akselafstand 7 m. Trykluftbremse. Islast 2000 kg. Litreret Li 9 1949-50. Overleveret i Padborg 25/6-49. 27/2-53 retur til DB 541879. | ||
IKI 24966 | 1946 | Lejet 1949 fra DB 599566. Last 15 tons. Bundflade 23,2 m². Tara 15 tons. Akselafstand 7 m. Trykluftbremse. Islast 2000 kg. Litreret Li 10 1949-50. Overleveret i Padborg 25/6-49. Udgået efter reparation 25/8-52 på Cvk Ar. 1953 retur til DB 541897. | ||
IKI 24967 | Lejet 1949 fra DB 540708. Last 15 tons. Bundflade 23,3 m². Tara 16,2 tons. Akselafstand 6 m. Trykluftbremse. Islast 2500 kg. Litreret Li 4 1949-50. Overleveret i Padborg 4/7-49. Beskadiget vognende konstateret i Padborg 21/6-50. Repareret på Cvk Ar 24/6-10/7 1950. Udgået efter reparation 3/9-52 på Cvk Kh. 6/12-52 retur til DB 540708. | |||
IKI 24968 | Lejet 1950 fra DB 599932. Last 15 tons. Bundflade 17,7 m². Tara 12,8 tons. Akselafstand 4,5 m. Trykluftledning. Islast 2000 kg. Ombygget 1952 med Flettnerventilatorer og nyt nr. DB 541943. Revideret 11/12-52. 27/3-56 retur til DB 567851. | |||
IKI 24969 | 1943 | Lejet 1949 fra DB 599568. Last 15 tons. Bundflade 23,2 m². Tara 14,3 tons. Akselafstand 7 m. Trykluftbremse. Islast 2000 kg. Må ikke anvendes ved transporter til Kødbyen, København. Litreret Li 18 1949-50. Overleveret i Padborg 25/6-49. 1/2-53 retur til DB 541917. | ||
IKI 24970 | Lejet 1949 fra DB 539049. Last 15 tons. Bundflade 22 m². Tara 14,1 tons. Længde 11,1 m. Akselafstand 6,5 m. Trykluftbremse. Islast 2000 kg. Må ikke anvendes ved transporter til Kødbyen, København. Litreret Li 27 1949-50. Overleveret i Padborg 25/7-49. 1953 retur til DB 541938. | |||
IKI 24971 | Lejet 1950 fra DB 599556. Last 15 tons. Bundflade 22,1 m². Tara 15,8 tons. Akselafstand 6 m. Trykluftbremse. Islast 2000 kg. Litreret Li 26 1950. Overleveret i Padborg 10/1-50. Revideret 28/2-53 på Cvk Ar. 27/3-56 retur til DB 567894. | |||
IKI 24972 | 1943 | Lejet 1949 fra DB 599567. Last 15 tons. Bundflade 23,2 m². Tara 14 tons. Akselafstand 7 m. Trykluftbremse. Islast 2000 kg. Litreret Li 19 1949-50. Overleveret i Padborg 25/6-49. 1953 retur til DB 541916. | ||
IKI 24973 | Lejet 1949 fra DB 599543. Last 15 tons. Bundflade 22,6 m². Tara 15,9 tons. Akselafstand 6 m. Trykluftbremse. Islast 2500 kg. Litreret Li 37 1949-50. Overleveret i Padborg 24/8-49. I drift 30/8-49. Revideret 19/10-51 på Cvk Ar. 27/3-56 retur til DB 567893. | |||
IKI 24974 | 1943 | Lejet 1949 fra DB 599554. Last 15 tons. Bundflade 23,2 m². Tara 15,3 tons. Akselafstand 7 m. Trykluftbremse. Islast 2000 kg. Litreret Li 13 1949-50. Overleveret i Padborg 25/6-49. 27/2-53 retur til DB 541910. | ||
IKI 24975 | Lejet 1949 fra DB 599532. Last 15 tons. Bundflade 19,9 m². Tara 14,8 tons. Akselafstand 4,5 m. Trykluftbremse. Islast 2500 kg. Litreret Li 38 1949-50. I drift 30/8-49. Ombygget 1952 med Flettnerventilatorer og nyt nr. DB 541901. 8/9-52 til 28/2-53 i Tyskland. 14/3-56 retur til DB 567864. | |||
IKI 24976 | Lejet 1950 fra DB 599521. Last 15 tons. Bundflade 24,1 m². Tara 16,5 tons. Længde 11,9 m. Akselafstand 6 m. Trykluftbremse. Islast 2000 kg. Litreret Li 31 1950. 2/1-53 retur til DB 599521. | |||
IKI 24977 | Lejet 1950 fra DB 599464. Last 15 tons. Bundflade 18,8 m². Tara 15,8 tons. Akselafstand 4,5 m. Trykluftbremse. Islast 2000 kg. Litreret Li 42 1950. 14/3-56 retur til DB 567883. | |||
IKI 24978 | Lejet 1950 fra DB 599452. Last 15 tons. Bundflade 22 m². Tara 15,9 tons. Akselafstand 6 m. Trykluftbremse. Islast 2000 kg. Litreret Li 39 1950. Revideret 3/2-50 på Cvk Kh. 27/3-56 retur til DB 567882. | |||
IKI 24979 | 1943 | Lejet 1949 fra DB 599433. Last 15 tons. Bundflade 23,2 m². Tara 13,6 tons. Akselafstand 7 m. Trykluftbremse. Islast 2000 kg. Må ikke anvendes ved transporter til Kødbyen, København. Litreret Li 14 1949-50. Overleveret i Padborg 25/6-49. Revideret 22/5-51 på Cvk Kh. 1/2-53 retur til DB 541880. | ||
IKI 24980 | 1943 | Lejet 1949 fra DB 599570. Last 15 tons. Bundflade 23,2 m². Tara 13,9 tons. Akselafstand 7 m. Trykluftbremse. Islast 2000 kg. Litreret Li 16 1949-50. Overleveret i Padborg 25/6-49. 1953 retur til DB 541918. | ||
IKI 24981 | Lejet 1949 fra DB 599559. Last 15 tons. Bundflade 20 m². Tara 14,8 tons. Akselafstand 4,5 m. Trykluftbremse. Islast 2000 kg. Litreret Li 33 1949-50. Overleveret i Padborg 31/7-49. 22/3-52 retur til DB 599559 via Tønder. | |||
IKI 24982 | 1943 | Lejet 1949 fra DB 599565. Last 15 tons. Bundflade 23,2 m². Tara 14,9 tons. Akselafstand 7 m. Trykluftbremse. Islast 2000 kg. Litreret Li 11 1949-50. Overleveret i Padborg 25/6-49. 31/3-53 retur til DB 541915. | ||
IKI 24983 | Lejet 1949 fra DB 599517. Last 15 tons. Bundflade 24,1 m². Tara 16,6 tons. Akselafstand 6 m. Trykluftbremse. Islast 2500 kg. Litreret Li 34 1949-50. Overleveret i Padborg 24/8-49. I drift 30/8-49. 4/7-51 til Cvk Kh med utæt tag. 2/1-53 retur til DB 599517. | |||
IKI 24984 | 1943 | Lejet 1949 fra DB 599563. Last 15 tons. Bundflade 23,2 m². Tara 15,1 tons. Akselafstand 7 m. Trykluftbremse. Islast 2000 kg. Litreret Li 12 1949-50. Overleveret i Padborg 25/6-49. 27/2-53 retur til DB 541914. | ||
IKI 24985 | Lejet 1949 fra DB 599518. Last 15 tons. Bundflade 23,5 m². Tara 15,6 tons. Akselafstand 6 m. Trykluftbremse. Islast 2000 kg. Må ikke anvendes ved transporter til Kødbyen, København. Litreret Li 22 1949-50. Overleveret i Padborg 18/7-49. 10/1-53 retur til DB 599518. | |||
IKI 24986 | Lejet 1950 fra DB 599522. Last 15 tons. Bundflade 24,1 m². Tara 16,4 tons. Længde 11,8 m. Akselafstand 6 m. Trykluftbremse. Islast 2000 kg. Litreret Li 25 1950. Overleveret i Padborg 10/1-50. Revideret 4/3-53 på Cvk Ar. 14/3-56 retur til DB 567888. | |||
IKI 24987 | Lejet 1950 fra DB 599542. Last 15 tons. Bundflade 22,4 m². Tara 15,8 tons. Akselafstand 6 m. Trykluftbremse. Islast 2000 kg. Litreret Li 40 1950. Revideret 19/3-53 på Cvk Ar. 14/3-56 retur til DB 567892. | |||
IKI 24988 | Lejet 1949 fra DB 599534. Last 15 tons. Bundflade 23,5 m². Tara 17,1 tons. Akselafstand 6 m. Trykluftledning. Islast 2500 kg. Litreret Li 35 1949-50. Overleveret i Padborg 24/8-49. I drift 30/8-49. 14/3-56 retur til DB 567890. | |||
IKI 24989 | 1943 | Lejet 1950 fra DB 599460. Last 15 tons. Bundflade 26,2 m². Tara 13,9 tons. Akselafstand 7 m. Trykluftbremse. Islast 2000 kg. Overleveret i Padborg 1/6-50. 1953 retur til DB 541928. | ||
IKI 24990 | Lejet 1949 fra DB 599469. Last 15 tons. Bundflade 22,2 m². Tara 16 tons. Akselafstand 6 m. Trykluftbremse. Islast 2000 kg. Litreret Li 24 1949-50. Overleveret i Padborg 31/12-49. 14/3-56 retur til DB 567886. | |||
IKI 24991 | Lejet 1949 fra DB 599541. Last 15 tons. Bundflade 23,2 m². Tara 15,3 tons. Længde 11,6 m. Akselafstand 6 m. Trykluftbremse. Islast 2000 kg. Litreret Li 23 1949-50. Overleveret i Padborg 18/7-49. Ombygget 1952 med Flettnerventilatorer og nyt nr. DB 541908. Indgået til Padborg nordfra 28/5-55 i beskadiget stand. Sendt til reparation på Cvk Ar. 14/3-56 retur til DB 567865. | |||
IKI 24992 | Lejet 1949 fra DB 538962. Last 15 tons. Bundflade 19,7 m². Tara 14,1 tons. Akselafstand 4,5 m. Trykluftbremse. Islast 2000 kg. Litreret Li 28 1949-50. Overleveret i Padborg 25/7-49. Beskadiget i det sydlige udland konstateret i Padborg 30/10-51. Sendt til reparation på Cvk Ar. 14/3-56 retur til DB 567852. | |||
IKI 24993 | 1943 | Lejet 1949 fra DB 599569. Last 15 tons. Bundflade 23,2 m². Tara 13,9 tons. Akselafstand 7 m. Trykluftbremse. Islast 2000 kg. Litreret Li 17 1949-50. Overleveret i Padborg 25/6-49. 1953 retur til DB 541898. | ||
IKI 24994 | 1943 | Lejet 1949 fra DB 599430. Last 15 tons. Bundflade 23,2 m². Tara 14,2 tons. Akselafstand 7 m. Trykluftbremse. Islast 2000 kg. Litreret Li 20 1949-50. Overleveret i Padborg 25/6-49. 1953 retur til DB 541877. | ||
IKI 24995 | Lejet 1950 fra DB 538958. Last 15 tons. Bundflade 18,8 m². Tara 15,7 tons. Akselafstand 4,5 m. Trykluftbremse. Islast 2000 kg. Overleveret i Padborg 7/6-50. 27/3-56 retur til DB 567876. | |||
IKI 24996 | Lejet 1949 fra DB 599454. Last 15 tons. Bundflade 20,4 m². Tara 14,8 tons. Akselafstand 4,5 m. Trykluftbremse. Islast 2500 kg. Må ikke anvendes ved transporter til Kødbyen, København. Litreret Li 36 1949-50. Overleveret i Padborg 24/8-49. I drift 30/8-49. I Tyskland til reparation 20/4 – 5/8 1952. Returneret til EVA 5/9-52. Retur fra EVA 30/10-52. 3/12-52 retur til DB 599454. | |||
IKI 24997 | Lejet 1950 fra DB 599468. Last 15 tons. Bundflade 23,7 m². Tara 16,6 tons. Længde 11,8 m. Akselafstand 6 m. Trykluftbremse. Islast 2000 kg. Litreret Li 29 1950. 14/3-56 retur til DB 567885. | |||
IKI 24998 | Bremen | 1924 | Lejet 1949 fra DB 539050. Last 15 tons. Bundflade 23,2 m². Tara 16,7 tons. Længde 11,8 m. Akselafstand 6 m. Trykluftbremse. Islast 2000 kg. Litreret Li 30 1949-50. 1953 retur til DB 541939. | |
IKI 24999 | Bremen | 1924 | Lejet 1950 fra DB 539051. Last 15 tons. Bundflade 23,2 m². Tara 16,3 tons. Længde 11,8 m. Akselafstand 6 m. Trykluftbremse. Islast 2000 kg. Litreret Li 32 1950. 1953 retur til DB 541940. | |
IKI 25000 | Lejet 1950 fra DB 599519. Last 15 tons. Bundflade 22,4 m². Tara 15,8 tons. Akselafstand 6 m. Trykluftbremse. Islast 2000 kg. Litreret Li 41 1950. Revideret 11/3-53 på Cvk Ar. 27/3-56 retur til DB 567887. |
Jernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest