DSB godsvogne 1893 - 1941
Åben bogiegodsvogn med aftagelige side- og endevægge. Håndbremse. Fra 1927: Last 30 tons, tara 15,6 tons. Må så vidt muligt ikke benyttes til forsendelser over Københavns Havnebane. Må ikke benyttes til forsendelse af gamle sveller til Cvk Ar, og ikke til forsendelse af halm, hø og lignende til det sydlige udland.
Længde:
13,7 m.
Akselafstand:
1,6 m.
Bundflade:
31 m²
Taravægt:
13 tons
Bogietapafstand:
9,5 m.
Last:
20 tons
Antal:
4 stk.
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
TG 8901 | Scandia | 1886 | Omlitreret 1911/13 fra PG 7997. Litreret TGK 1027-30. Omlitreret 1930 til TGA 8901. | |
TG 8902 | Scandia | 1886 | Omlitreret 1911/13 fra PG 7998. Litreret TGK 1027-30. Omlitreret 1930 til TGA 8902. | |
TG 8903 | Scandia | 1886 | Omlitreret 1913 fra PG 7999. Litreret TGK 1027-30. Omlitreret 1930 til TGA 8903. | |
TG 8904 | Scandia | 1886 | Omlitreret 1911/13 fra PG 8000. Litreret TGK 1027-30. Omlitreret 1930 til TGA 8904. |
Jernbanebøger
Nye jernbanestationer på Roskildebanen. Pris 110 kr.
Læs mereIngeniøren
19.000 rejsekort-standere skrottes: Arvtager kan koste en kvart milliard
Den europæiske bilindustri er i krise: Sådan bliver danske virksomheder ramt
Direkte togrute truet af lukning: »Det vil hægte hele landsdelen af«
Uppercut til Vestjylland: DSB dumper direkte rute til København
Bezos jagter Musk i rummet med kæmpe-raket: Det handler om fremtidens internet