DSB godsvogne 1893 - 1941
Åben højsidet godsvogn med spidsgavl. Skruebremse på høj platform. Kreaturbinderinge i sidevæggene. Må ikke benyttes til forsendelse af større kreaturer. Må ikke benyttes til det sydlige udland.
Længde:
7,33 m.
Akselafstand:
3,96 m.
Bundflade:
14,2 m²
Taravægt:
6,5 tons
Last:
10 tons
Antal:
48 stk.
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
KJ 5765 | Lauenstein | 1862 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 901. Akselafstand 3,66 m. Skruebremse fjernet før 1913. Ombygget 1912/14 til KJ 5765. | |
KJ 5766 | Lauenstein | 1862 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 903. Akselafstand 3,66 m. Ombygget 1913 til KJ 5766. | |
KJ 5767 | Lauenstein | 1862 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 905. Akselafstand 3,66 m. Skruebremse fjernet før 1913. Ombygget 1912/14 til KJ 5767. | |
KJ 5768 | Lauenstein | 1862 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 907. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1916. Udrangeret 1926. | |
KJ 5769 | Lauenstein | 1862 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 909. Akselafstand 3,66 m. Ombygget 1912/14 til KJ 5769. | |
KJ 5770 | Lauenstein | 1863 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 911. Skruebremse fjernet før 1913. Ombygget 1912/17 til KJ 5770. | |
KJ 5771 | Lauenstein | 1863 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 913. Udrangeret 1926. | |
KJ 5772 | Lauenstein | 1863 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 915. Ombygget 1913 til KJ 5772. | |
KJ 5773 | Lauenstein | 1863 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 917. Ombygget 1917 til KJ 5773. | |
KJ 5774 | Lauenstein | 1863 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 919. Udrangeret 1924. | |
KJ 5775 | Lauenstein | 1863 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 921. Ombygget 1912/17 til KJ 5775. | |
KJ 5776 | Lauenstein | 1863 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 923. I 1920 forsynet med håndbremse i stedet for skruebremse. Fra 1926 kun til lokale transporter mellem Gb og Cvk Kh. Udrangeret 1933. | |
KJ 5777 | Lauenstein | 1863 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 925. Skruebremse fjernet før 1913. Faste endevægge fra 1916. Udrangeret 1932. | |
KJ 5778 | Lauenstein | 1863 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 927. I 1920 forsynet med håndbremse i stedet for skruebremse. Udrangeret 1931. | |
KJ 5779 | Lauenstein | 1863 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 929. Fra 1927 kun til lokale transporter mellem færger og skibe og kulgård i Korsør. Ombygget 1928 med skrå bundflader beklædt med jernplade. Omlitreret 1941 til KJ 25779. | |
KJ 5805 | Lauenstein | 1864 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 931. Udrangeret 1932. | |
KJ 5806 | Lauenstein | 1864 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 933. I 1920 forsynet med håndbremse i stedet for skruebremse. Fra 1928 kun til lokale transporter mellem kulgård og færger i Korsør. Omlitreret 1941 til KJ 25806. | |
KJ 5807 | Lauenstein | 1864 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 935. Faste endevægge fra 1915. Udrangeret 1927. | |
KJ 5808 | Lauenstein | 1864 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 937. Udrangeret 1907. | |
KJ 5809 | Lauenstein | 1864 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 939. Faste endevægge fra 1916. Udrangeret 1924. | |
KJ 5810 | Elbing | 1870 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 941. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1914. Fra 1940 kun til lokale transporter på Vamdrup Station. Omlitreret 1941 til KJ 25810. | |
KJ 5811 | Elbing | 1870 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 943. Akselafstand 3,66 m. Ombygget 1915 til KJ 5811. | |
KJ 5812 | Elbing | 1870 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 945. Akselafstand 3,66 m. Ombygget 1917 til KJ 5812. | |
KJ 5813 | Elbing | 1870 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 947. Akselafstand 3,66 m. Skruebremse fjernet før 1913. Fra 1940 kun til lokale transporter på Århus H. Station. Omlitreret 1941 til KJ 25813. | |
KJ 5814 | Elbing | 1870 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 949. Akselafstand 3,66 m. Ombygget 1916 til KJ 5814. | |
KJ 5815 | Elbing | 1870 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 951. Akselafstand 3,66 m. Ombygget 1912 til KJ 5815. | |
KJ 5816 | Elbing | 1870 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 953. Akselafstand 3,66 m. Ombygget 1912 til KJ 5816. | |
KJ 5817 | Elbing | 1870 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 955. Akselafstand 3,66 m. Fra 1937 kun til kultransporter for maskintjenesten, hjemsted Gb. Udrangeret 1939. | |
KJ 5818 | Elbing | 1870 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 957. Akselafstand 3,66 m. Fra 1926 kun til lokale transporter mellem færger og skibe og kulgård i Korsør. Ombygget 1928 med skrå bundflader beklædt med jernplade. Omlitreret 1941 til KJ 25818. | |
KJ 5819 | Elbing | 1870 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 959. Akselafstand 3,66 m. Ombygget 1913 til KJ 5819. | |
KJ 5820 | Elbing | 1870 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 961. Akselafstand 3,66 m. Ombygget 1914 til KJ 5820. | |
KJ 5921 | SJS | 1873 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 987. Akselafstand 3,66 m. Udrangeret 1906. | |
KJ 5922 | SJS | 1873 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 989. Akselafstand 3,66 m. Skruebremse fjernet før 1913. Ombygget 1911/15 til KJ 5922. | |
KJ 5923 | Wagenbau | 1873 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 995. Akselafstand 3,66 m. Udrangeret 1907. | |
KJ 5924 | Wagenbau | 1873 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 997. Akselafstand 3,66 m. Fra 1926 kun til lokale transporter mellem færger og skibe og kulgård i Korsør. Ombygget 1928 med skrå bundflader beklædt med jernplade. Udrangeret 1937. | |
KJ 5925 | Wagenbau | 1873 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 999. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1915. Udrangeret 1922. | |
KJ 5926 | Wagenbau | 1873 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1001. Akselafstand 3,66 m. Skruebremse fjernet før 1913. Ombygget 1911/15 til KJ 5926. | |
KJ 5927 | Wagenbau | 1874 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1015. Akselafstand 3,66 m. Fra 1932 kun til lokale transporter på Nyborg station. Udrangeret 1936. | |
KJ 5928 | Wagenbau | 1874 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1017. Akselafstand 3,66 m. Fra 1925 kun til lokale transporter mellem færger og skibe og kulgård i Korsør. Udrangeret 1936. | |
KJ 5929 | Wagenbau | 1874 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1019. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1915. Udrangeret 1906. | |
KJ 5930 | Wagenbau | 1874 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1021. Akselafstand 3,66 m. Udrangeret 1907. | |
KJ 5931 | SJS | 1875 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1035. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1916. Udrangeret 1927. | |
KJ 5932 | SJS | 1875 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1037. Akselafstand 3,66 m. Udrangeret 1911. | |
KJ 5933 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1045. Akselafstand 3,66 m. Skruebremse fjernet før 1913. Ombygget 1911/15 til KJ 5933. | |
KJ 5934 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1047. Akselafstand 3,66 m. Ombygget 1911/15 til KJ 5934. | |
KJ 5935 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1049. Akselafstand 3,66 m. Ombygget 1911/15 til KJ 5935. | |
KJ 5936 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1051. Akselafstand 3,66 m. Ombygget 1911/15 til KJ 5936. | |
KJ 5937 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1053. Akselafstand 3,66 m. Ombygget 1911/15 til KJ 5937. |