DSB godsvogne 1893 - 1941
Åben højsidet godsvogn. Skruebremse i højt bremsehus. Kreaturbinderinge i sidevæggene. Må ikke benyttes til forsendelse af større kreaturer. Må ikke benyttes til det sydlige udland.
Længde:
6,72 m.
Akselafstand:
3,05 m.
Bundflade:
11,6 m²
Taravægt:
6,3 tons
Last:
6 tons
Antal:
7 stk.
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
KC 5335 | Atlas | 1881 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Kc 1501. Skruebremse fjernet før 1913. Faste endevægge fra 1917. Solgt 1929 til Hedehusene Teglværk. | |
KC 5337 | Atlas | 1881 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Kc 1503. Skruebremse fjernet før 1913. Udrangeret 1927. | |
KC 5339 | Atlas | 1881 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Kc 1505. Skruebremse fjernet før 1913. Faste endevægge fra 1915. Udrangeret 1926. | |
KC 5341 | Atlas | 1881 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Kc 1507. Skruebremse fjernet før 1913. Udrangeret 1927. | |
KC 5343 | Atlas | 1881 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Kc 1509. Skruebremse fjernet før 1913. Faste endevægge fra 1915. Udrangeret 1926. | |
KC 5351 | Atlas | 1883 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Kc 1517. Skruebremse fjernet før 1913. Fra 1929 kun til lokale transporter mellem Nørresundby havn og Aalborg station. Omlitreret 1941 til KC 25351. | |
KC 5353 | Atlas | 1883 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Kc 1519. Skruebremse fjernet før 1913. Udrangeret 1939. |
Jernbanebøger
Uniformer ved danske jernbaneselskaber fra 1847 til 1980. Pris 280 kr.
Læs mereIngeniøren
19.000 rejsekort-standere skrottes: Arvtager kan koste en kvart milliard
Den europæiske bilindustri er i krise: Sådan bliver danske virksomheder ramt
Direkte togrute truet af lukning: »Det vil hægte hele landsdelen af«
Uppercut til Vestjylland: DSB dumper direkte rute til København
Bezos jagter Musk i rummet med kæmpe-raket: Det handler om fremtidens internet