DSB godsvogne 1893 - 1941

DSB litra IKF

DSB litra IKF (II)
4612-4630
(Retur til oversigt)
Lukket isoleret kølevogn med sammenklappelige iskasser. Islast 2.700 kg. Kødkroge. Skruebremse, vacuumbremse, trykluftledning. Tyske slutsignalholdere.

Længde:
9,22 m.
Akselafstand:
4,2 m.
Bundflade:
12,8 m²
Taravægt:
15,3 tons
 
   
Last:
10 tons
Antal:
19 stk.
 
   
Tegning Litra Fabrikat År Noter
DSB IKF 4612IKF 4612Zypen1912Omlitreret 1928 fra IK 4612. Ombygget 1938 til IKT 4612.
DSB IKF 4613IKF 4613Zypen1912Omlitreret 1928 fra IK 4613. Ombygget 1938 til IKT 4613.
DSB IKF 4614IKF 4614Zypen1912Omlitreret 1928 fra IK 4614. Ombygget 1939 til IKT 4614.
DSB IKF 4615IKF 4615Zypen1912Omlitreret 1928 fra IK 4615. Ombygget 1938 til IKT 4615.
DSB IKF 4616IKF 4616Zypen1912Omlitreret 1928 fra IK 4616. Ombygget 1938 til IKT 4616.
DSB IKF 4617IKF 4617Zypen1912Omlitreret 1928 fra IK 4617. Ombygget 1938 til IKT 4617.
DSB IKF 4618IKF 4618Zypen1912Omlitreret 1928 fra IK 4618. Ombygget 1938 til IKT 4618.
DSB IKF 4619IKF 4619Zypen1912Omlitreret 1928 fra IK 4619. Ombygget 1938 til IKT 4619.
DSB IKF 4620IKF 4620Zypen1912Omlitreret 1928 fra IK 4620. Ombygget 1938 til IKT 4620.
DSB IKF 4621IKF 4621Zypen1912Omlitreret 1928 fra IK 4621. Ombygget 1938 til IKT 4621.
DSB IKF 4622IKF 4622Zypen1912Omlitreret 1928 fra IK 4622. Ombygget 1938 til IKT 4622.
DSB IKF 4623IKF 4623Zypen1912Omlitreret 1928 fra IK 4623. Ombygget 1938 til IKT 4623.
DSB IKF 4624IKF 4624Zypen1912Omlitreret 1928 fra IK 4624. Ombygget 1939 til IKT 4624.
DSB IKF 4625IKF 4625Zypen1912Omlitreret 1928 fra IK 4625. Ombygget 1938 til IKT 4625.
DSB IKF 4626IKF 4626Zypen1912Omlitreret 1928 fra IK 4626. Ombygget 1938 til IKT 4626.
DSB IKF 4627IKF 4627Zypen1912Omlitreret 1928 fra IK 4627. Ombygget 1938 til IKT 4627.
DSB IKF 4628IKF 4628Zypen1912Omlitreret 1928 fra IK 4628. Ombygget 1939 til IKT 4628.
DSB IKF 4629IKF 4629Zypen1912Omlitreret 1928 fra IK 4629. Ombygget 1938 til IKT 4629.
DSB IKF 4630IKF 4630Zypen1912Omlitreret 1928 fra IK 4630. Ombygget 1938 til IKT 4630.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak