DSB godsvogne 1893 - 1941
Lukket isoleret kølevogn med iskasser. Islast 1.000 kg. Kødkroge. Skruebremse, trykluftbremse, vacuumbremse, nødbremse, varmeledning. Tyske slutsignalholdere.
Længde:
9,22 m.
Akselafstand:
4,5 m.
Bundflade:
15,2 m²
Taravægt:
14,2 tons
Last:
10 tons
Antal:
49 stk.
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
IKB 4672 | Scandia | 1916 | Omlitreret 1930 fra IK 4672. Omlitreret 1932 til IKC 4672. | |
IKB 4673 | Scandia | 1916 | Omlitreret 1930 fra IK 4673. Omlitreret 1932 til IKC 4673. | |
IKB 4674 | Scandia | 1916 | Omlitreret 1930 fra IK 4674. Omlitreret 1932 til IKC 4674. | |
IKB 4675 | Scandia | 1916 | Omlitreret 1930 fra IK 4675. Omlitreret 1932 til IKC 4675. | |
IKB 4676 | Scandia | 1916 | Omlitreret 1930 fra IK 4676. Omlitreret 1932 til IKC 4676. | |
IKB 4677 | Scandia | 1916 | Omlitreret 1930 fra IK 4677. Omlitreret 1932 til IKC 4677. | |
IKB 4678 | Scandia | 1917 | Omlitreret 1930 fra IK 4678. Omlitreret 1932 til IKC 4678. | |
IKB 4679 | Scandia | 1917 | Omlitreret 1930 fra IK 4679. Omlitreret 1932 til IKC 4679. | |
IKB 4680 | Scandia | 1917 | Omlitreret 1930 fra IK 4680. Omlitreret 1932 til IKC 4680. | |
IKB 4682 | Scandia | 1917 | Omlitreret 1930 fra IK 4682. Omlitreret 1932 til IKC 4682. | |
IKB 4683 | Scandia | 1917 | Omlitreret 1930 fra IK 4683. Omlitreret 1932 til IKC 4683. | |
IKB 4684 | Scandia | 1917 | Omlitreret 1930 fra IK 4684. Omlitreret 1932 til IKC 4684. | |
IKB 4685 | Scandia | 1917 | Omlitreret 1930 fra IK 4685. Omlitreret 1932 til IKC 4685. | |
IKB 4686 | Scandia | 1917 | Omlitreret 1930 fra IK 4686. Omlitreret 1932 til IKC 4686. | |
IKB 4687 | Scandia | 1917 | Omlitreret 1930 fra IK 4687. Omlitreret 1932 til IKC 4687. | |
IKB 4688 | Scandia | 1917 | Omlitreret 1930 fra IK 4688. Omlitreret 1932 til IKC 4688. | |
IKB 4689 | Scandia | 1917 | Omlitreret 1930 fra IK 4689. Omlitreret 1932 til IKC 4689. | |
IKB 4690 | Scandia | 1917 | Omlitreret 1930 fra IK 4690. Omlitreret 1932 til IKC 4690. | |
IKB 4691 | Scandia | 1917 | Omlitreret 1930 fra IK 4691. Omlitreret 1932 til IKC 4691. | |
IKB 4692 | Scandia | 1917 | Omlitreret 1930 fra IK 4692. Omlitreret 1932 til IKC 4692. | |
IKB 4693 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1930 fra IK 4693. Omlitreret 1932 til IKC 4693. | |
IKB 4694 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1930 fra IK 4694. Omlitreret 1932 til IKC 4694. | |
IKB 4695 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1930 fra IK 4695. Omlitreret 1932 til IKC 4695. | |
IKB 4696 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1930 fra IK 4696. Omlitreret 1932 til IKC 4696. | |
IKB 4697 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1930 fra IK 4697. Omlitreret 1932 til IKC 4697. | |
IKB 4698 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1930 fra IK 4698. Omlitreret 1932 til IKC 4698. | |
IKB 4700 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1930 fra IK 4700. Ombygget 1932 til IKB 4700. | |
IKB 4701 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1930 fra IK 4701. Ombygget 1932 til IKB 4701. | |
IKB 4702 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1930 fra IK 4702. Ombygget 1932 til IKB 4702. | |
IKB 4703 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1930 fra IK 4703. Ombygget 1932 til IKB 4703. | |
IKB 4704 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1930 fra IK 4704. Ombygget 1932 til IKB 4704. | |
IKB 4705 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1930 fra IK 4705. Ombygget 1932 til IKB 4705. | |
IKB 4706 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1930 fra IK 4706. Ombygget 1932 til IKB 4706. | |
IKB 4707 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1930 fra IK 4707. Ombygget 1932 til IKB 4707. | |
IKB 4708 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1930 fra IK 4708. Ombygget 1932 til IKB 4708. | |
IKB 4709 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1930 fra IK 4709. Ombygget 1932 til IKB 4709. | |
IKB 4710 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1930 fra IK 4710. Ombygget 1932 til IKB 4710. | |
IKB 4711 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1930 fra IK 4711. Ombygget 1932 til IKB 4711. | |
IKB 4712 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1930 fra IK 4712. Ombygget 1932 til IKB 4712. | |
IKB 4713 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1930 fra IK 4713. Ombygget 1932 til IKB 4713. | |
IKB 4714 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1930 fra IK 4714. Ombygget 1932 til IKB 4714. | |
IKB 4715 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1930 fra IK 4715. Ombygget 1932 til IKB 4715. | |
IKB 4716 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1930 fra IK 4716. Ombygget 1932 til IKB 4716. | |
IKB 4717 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1930 fra IK 4717. Ombygget 1932 til IKB 4717. | |
IKB 4718 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1930 fra IK 4718. Ombygget 1932 til IKB 4718. | |
IKB 4719 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1930 fra IK 4719. Ombygget 1932 til IKB 4719. | |
IKB 4720 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1930 fra IK 4720. Ombygget 1932 til IKB 4720. | |
IKB 4721 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1930 fra IK 4721. Ombygget 1932 til IKB 4721. | |
IKB 4722 | Scandia | 1919 | Omlitreret 1930 fra IK 4722. Ombygget 1932 til IKB 4722. |
Højbygaard Sukkerfabrik
Sukkerfabrikken Lolland blev opført i Holeby i 1872. På grund af uheld og en ringe økonomi, gik fabrikken konkurs i 1877 og genopstod med nye ejere som Højbygaard Sukkerfabrik. Her er historien og billederne fra fabrikken med de mange smalsporslokomotiver.
Læs mereJernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Jernbanebøger
Der kommer altid en sporvogn. Pris 310 kr.
Læs mere