Nummer |
Fabrikat |
År |
Noter |
982 0 001
| DSB | 1954 | Omlitreret 1983/85 fra DSB Hjælpevogn 1. Hjælpevogn. Gul. Hjemsted Gb. Bogieakselafstand 2,5 m. Vognvægt 43 tons. Skruebremse. GP trykluftbremse. Udrangeret 1988/89. 1989 til DSB Museumstog. Cvk Kh 1989-95. 199x til SJK. Flyttet 1999 fra Gb til Struer. Struer 2001. Byttet 200x med Hjælpevogn 11 til DSB. |
982 0 002
| DSB | 1954 | Omlitreret 1982 fra DSB Hjælpevogn 2. Hjælpevogn. Hjemsted Gb. Bogieakselafstand 2,5 m. Vognvægt 43 tons. Skruebremse. GP trykluftbremse. Udrangeret 1988/89. 1989 til DSB Museumstog. Ophugget 1991. |
982 0 003 | DSB | 1954 | Omlitreret ca 1982 fra DSB Hjælpevogn 3. Hjælpevogn. Hjemsted Korsør. Bogieakselafstand 2,5 m. Skruebremse. GP trykluftbremse. Udrangeret 1986. |
982 0 004 | DSB | 1954 | Omlitreret 1983/85 fra DSB Hjælpevogn 4. Hjælpevogn. Hjemsted Rødby Færge. Bogieakselafstand 2,5 m. Vognvægt 43 tons. Skruebremse. GP trykluftbremse. Udrangeret 1986. Solgt 1990 til ØSJK som Hjælpevogn 4. |
982 0 005
| DSB | 1954 | Omlitreret 1982 fra DSB Hjælpevogn 5. Hjælpevogn. Hjemsted Nyborg. Bogieakselafstand 2,5 m. Vognvægt 43 tons. Skruebremse. GP trykluftbremse. Udrangeret 1988. 1988 til Gedser Remise. 19xx til Jernbaneklubben Amagerbanen. 19xx til Jernbanemuseet som Hjælpevogn 5. |
982 0 006
| DSB | 1955 | Omlitreret ca 1982 fra DSB Hjælpevogn 6. Hjælpevogn. Hjemsted Fredericia. Bogieakselafstand 2,5 m. Skruebremse. GP trykluftbremse. Odense 1990. Udrangeret 1989/91. Solgt 1991 til DJK (VtV) som Hjælpevogn 6. |
982 0 007 | DSB | 1955 | Omlitreret ca 1982 fra DSB Hjælpevogn 7. Hjælpevogn. Hjemsted Padborg. Bogieakselafstand 2,5 m. Skruebremse. GP trykluftbremse. Udrangeret 1988. |
982 0 008 | DSB | 1954 | Omlitreret ca 1982 fra DSB Hjælpevogn 8. Hjælpevogn. Hjemsted Padborg. Bogieakselafstand 2,5 m. Skruebremse. GP trykluftbremse. Udrangeret 1988/89. |
982 0 010
| DSB | 1955 | Omlitreret 1983/85 fra DSB Hjælpevogn 10. Hjælpevogn. Hjemsted Aalborg. Bogieakselafstand 2,5 m. Vognvægt 43 tons. Skruebremse. GP trykluftbremse. Udrangeret 1988/89. |
982 0 011 | DSB | 1955 | Omlitreret ca 1982 fra DSB Hjælpevogn 11. Hjælpevogn. Hjemsted Struer. Bogieakselafstand 2,5 m. Skruebremse. GP trykluftbremse. Udrangeret 1987/88. Solgt 1988 til NSJV som Hjælpevogn 11. |
982 0 012 | DSB | 1955 | Omlitreret ca 1982 fra DSB Hjælpevogn 12. Hjælpevogn. Hjemsted Gb (Reserve). Bogieakselafstand 2,5 m. Skruebremse. GP trykluftbremse. Udrangeret 1988. Solgt 1988 til NSJV som Hjælpevogn 12. |
982 0 013
| Scandia | 1940 | Ombygget 1981 fra ABhl 269. Først omlitreret 1988. Mandskabsvogn for Hjælpevogn 6 og Kørekran 146. Hjemsted Hjælpevogntjenesten Fredericia. Bogieakselafstand 3 m. 100 km/t. Vognvægt 37 tons. Skruebremse. GPR trykluftbremse. 1999 til Jernbanemuseet. 2000 til DJK (VtV). |
982 0 014 | Scandia | 1939 | Ombygget 1982 fra Bah 072. Mandskabsvogn. Hjemsted Hjælpevognstjenesten Århus. Bogieakselafstand 3 m. 100 km/t. Vognvægt 37 tons. Skruebremse. GP trykluftbremse. Udrangeret og ophugget 1988. |
982 0 015
| Scandia | 1963 | Ombygget 1984 fra DSB Bgc 009 . Mandskabsvogn. Hjemsted Gb. Bogieakselafstand 3 m. 100 km/t. Vognvægt 37 tons. Skruebremse. GPR trykluftbremse. Udrangeret 1990 og overdraget til DSB Museumstog. Randers 1992. Vognkasse solgt 1993 til Århus Kommune. |
982 0 016
| Scandia | 1950 | Ombygget 1984 fra DPh 146. Mandskabsvogn. Hjemsted Hjælpevognstjenesten København. Bogieakselafstand 3 m. 100 km/t. Vognvægt 40 tons. Skruebremse. GPR trykluftbremse. Udrangeret 1985/86. Ophugget 1986. |
982 0 031
| Scandia | 1927 | Omlitreret ca 1982 fra DSB Hjælpevogn 101. Bogieakselafstand 2,1 m. Skruebremse. Hjemsted Helsingør. Udrangeret 1985. |
982 0 032 | Scandia | 1951 | Ombygget 1983 fra DSB Dh 004. Togførervogn Odense-Assens. Bogieakselafstand 2,5 m. Vognvægt 34 tons. Skruebremse. GPR trykluftbremse. Udrangeret 1987/88. Ophugget 1988. |
982 0 033
| Scandia | 1951 | Ombygget 1983 fra DSB Dh 006. Togførervogn Odense-Assens. Bogieakselafstand 2,5 m. Vognvægt 34 tons. Skruebremse. GPR trykluftbremse. Udrangeret 1984. Solgt 1984 til OHJ til reservedele. Ophugget 1988 i Morsø. |
982 0 034 | Scandia | 1951 | Ombygget 1983 fra DSB Dh 010. Togførervogn Odense-Assens. Bogieakselafstand 2,5 m. Vognvægt 34 tons. Skruebremse. GPR trykluftbremse. Udrangeret 1988. |
982 0 035 | Scandia | 1967 | Ombygget 1989 fra DSB Pph 90-44 713. GPR trykluftbremse. Skruebremse. Bogieakselafstand 2,5 m. 100 km/t. Mandskabsvogn i Odense. Ophugget 1994. |
982 0 036 | Scandia | 1963 | Ombygget 1990 fra DSB Bg 29-44 064. GPR trykluftbremse. Skruebremse. Bogieakselafstand 3 m. 100 km/t. Mandskabsvogn i Odense. Ophugget 1995. |
982 0 037 | Scandia | 1962 | Ombygget 1990 fra ABg-u 249. Bogieakselafstand 3 m. |
982 0 038 | Scandia | 1952 | Ombygget 1991 fra DSB Ag 047. Bogieakselafstand 3 m. GPR trykluftbremse. Skruebremse. Mandskabsvogn i Nykøbing Fl. Ophugget 1993. |
982 0 039 | Scandia | 1964 | Omdannet 1993 fra DSB B 003. Øvelsesvogn Bedriftsværn Nykøbing Fl. Bogieakselafstand 2,5 m. Vognvægt 37 tons. Skruebremse. GPR trykluftbremse. Udrangeret 1998. Solgt 1998 til Iran. |
982 0 424
| Scandia | 1927 | Omlitreret 1983/85 fra DSB Specialvogn 424. Værkstedsvogn for Tjenestevogn 982 3 144. Bogieakselafstand 2,1 m. Vognvægt 33 tons. 90 km/t. Skruebremse. GP trykluftbremse. Udrangeret 1988/94. |