DSB Tjenestevogne 1982 - 2024
Nummer | Fabrikat | År | Noter |
981 0 457 | Scandia | 1951 | Ombygget 1982 fra DSB Dh 009. Værkstedsvogn. Færgelejevagten (1995). Hjemsted Cvk Kh. Bogieakselafstand 2,5 m. Vognvægt 34 tons. Skruebremse. GPR trykluftbremse. Solgt 2000 til SJK som Dh 009. |
981 0 458 | Uerdingen | 1953 | Købt 1984 fra Apfelpfeil DB Dms 51 80 09-42 953. Mandskabsvogn Helsingør. Lokalvogn, må ikke befordres i tog. Bogieakselafstand 2,5 m. Vognvægt 47 tons. Skruebremse. GPR trykluftbremse. Udrangeret 1992. Tisvildeleje 2002-16, Kulturtoget. Brændt 2016. |
981 0 460 | Scandia | 1951 | Ombygget 1982 fra DSB Dh 002. Værkstedsvogn, Klapsmeden. Færgelejevagten (1995). Bogieakselafstand 2,5 m. 100 km/t. Vognvægt 34 tons. Skruebremse. GPR trykluftbremse. I drift 1997. 19xx til Jernbanemuseet. Randers 2005-11. |
981 0 469 | Scandia | 1909 | Omlitreret 1985/86 fra DSB Specialvogn 469. Værkstedsvogn. Bogieakselafstand 2,5 m. Vognvægt 37 tons. 90 km/t. Skruebremse. GP trykluftbremse. Udrangeret 1988/92. |
981 0 470 | Scandia | 1960 | Ombygget 1991 fra DSB Bg 082. Målevogn. Bogieakselafstand 3 m. Omlitreret 1994 til DSB Tjenestevogn 99-69 005. |
981 0 471 | Scandia | 1952 | Ledsagevogn for ATC-prøvekørsler. Lånt 1989-ca. 1994 fra Støtteforeningen MO 1846 (ex. OHJ Bhs 291). Anvendt 1989-90 til ATCS-testkørsler. Helsingør 1999. Ca. 2000 til Jernbanemuseet. Cvk Kh 2002-19. 2013 til Hjælpevognstjenesten som øvelsesvogn. Ophugget 2019 af H. J. Hansen i København. |
Ingeniøren
19.000 rejsekort-standere skrottes: Arvtager kan koste en kvart milliard
Den europæiske bilindustri er i krise: Sådan bliver danske virksomheder ramt
Direkte togrute truet af lukning: »Det vil hægte hele landsdelen af«
Uppercut til Vestjylland: DSB dumper direkte rute til København
Bezos jagter Musk i rummet med kæmpe-raket: Det handler om fremtidens internet