DSB specialvogne 1893 - 1958
DSB Kedelvogn
(Retur til oversigt)
(Retur til oversigt)
Nr. | Fabrikat | År | Noter |
Nr. 1 | Breslau | 1886 | Ombygget 1940 fra CH 513. Lille Varmekedel. Anvendes til Togforvarmning. Udrangeret 1956. |
Nr. 2 | Breslau | 1886 | Ombygget 1940 fra CH 514. Lille Varmekedel. Anvendes til Togforvarmning. Omlitreret 1958 til DSB Specialvogn 382. |
Nr. 3 | Breslau | 1886 | Ombygget 1940 fra CH 515. Lille Varmekedel. Anvendes til Togforvarmning. Omlitreret 1958 til DSB Specialvogn 383. |
Nr. 4 | Breslau | 1886 | Ombygget 1940 fra CH 516. Udrangeret 1944. |
Nr. 5 | Breslau | 1876 | Ombygget 1940 fra CH 615. Lille Varmekedel. Anvendes til Togforvarmning. Ombygget 1950 af Cvk Ar til Værkstedsvogn for Signaltjenesten 68. |
Nr. 6 | Scandia | 1888 | Ombygget 1940 fra CHA 641. Lille Varmekedel. Anvendes til Togforvarmning. Udrangeret 1956. |
Nr. 7 | Atlas | 1885 | Ombygget 1940 fra CH 983. Lille Varmekedel. Anvendes til Togforvarmning. Udrangeret 1952. |
Nr. 8 | Breslau | 1882 | Ombygget 1940 fra CH 1351. Lille Varmekedel. Anvendes til Togforvarmning. Omlitreret 1958 til DSB Specialvogn 388. |
Nr. 9 | Atlas | 1883 | Omlitreret 1940 fra ID 4307. 2 Store Varmekedler. Anvendes til Togforvarmning. Udrangeret 1956. |
Nr. 9 | Scandia | 1899 | Ombygget 1956 af Cvk Kh fra IGK 19941. Omlitreret 1958 til DSB Specialvogn 389. |
Nr. 10 | Breslau | 1884 | Omlitreret 1940 fra ID 4343. 2 Store Varmekedler. Anvendes til Togforvarmning. Udrangeret 1955. |
Nr. 10 | Scandia | 1899 | Ombygget 1955 af Cvk Kh fra IGK 19984. Omlitreret 1958 til DSB Specialvogn 390. |
Nr. 11 | Atlas | 1883 | Ombygget 1942 fra ID 24330. 2 Store Varmekedler. Anvendes til Togforvarmning. Udrangeret 1955. |
Nr. 11 | Scandia | 1899 | Ombygget 1955 af Cvk Kh fra IGK 19816. Omlitreret 1958 til DSB Specialvogn 391. |
Nr. 12 | Atlas | 1881 | Ombygget 1943 fra ID 24280. 2 Store Varmekedler. Anvendes til Togforvarmning. Udrangeret 1955. |
Nr. 12 | Scandia | 1900 | Ombygget 1955 af Cvk Kh fra IGK 19922. Omlitreret 1958 til DSB Specialvogn 392. |
Nr. 13 | Atlas | 1881 | Ombygget 1943 fra ID 24272. 2 store Varmekedler. Anvendes til Togforvarmning. Udrangeret 1956. |
Nr. 13 | Scandia | 1899 | Ombygget 1956af Cvk Kh fra IGK 19942. Omlitreret 1958 til DSB Specialvogn 393. |
Nr. 14 | Atlas | 1883 | Ombygget 1943 af Cvk Ar fra ID 24413. 2 store Varmekedler. Anvendes til Togforvarmning. Omlitreret 1958 til DSB Specialvogn 394. |
Nr. 15 | Atlas | 1881 | Ombygget 1944 af Cvk Ar fra ID 24399. 2 små Varmekedler. Anvendes til Togforvarmning. Omlitreret 1958 til DSB Specialvogn 395. |
Nr. 16 | Breslau | 1884 | Ombygget 1944 fra ID 24355. 2 store Varmekedler. Anvendes til Togforvarmning. Udrangeret 1956. |
Nr. 17 | Preetz | 1886 | Ombygget 1944 fra IC 24443. 2 store Varmekedler. Anvendes til Togforvarmning. Udrangeret 1958. |
Nr. 18 | Lauenstein | 1870 | Ombygget 1943 af Cvk Ar fra Hjælpevogn B 6. 2 store Varmekedler. Anvendes til Togforvarmning. Omlitreret 1958 til DSB Specialvogn 398. |
Nr. 19 | Breslau | 1879 | Ombygget 1944 af Cvk Ar fra Hjælpevogn C 21. 2 store Varmekedler. Anvendes til Togforvarmning. Omlitreret 1958 til DSB Specialvogn 399. |
Maglemølle Papirfabrik, Næstved
Historien om både gamle og nye Maglemølle Papirfabrik i Næstved, der var i drift fra 1875 til 2012. Få her historien om bygningen af den private industrihavn og det store fabriksområde med eget spornet, lokomotiver og vogne.
Læs mereDSB trafikinformation
Sene aftener med ændringer for to regionaltog mellem Odense og Fredericia
Aftener og nætter med ændringer mellem København H og Ringsted/Næstved/Nykøbing F
Aftener og nætter med ændringer mellem Kalundborg, Holbæk og København H/Østerport
Aftener med Togbus mellem Køge og Næstved, samt S-tog mellem København H og Køge