DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1966 - 2024
DSB Ph 204
(Retur til oversigt)Postbureau- og postpakvogn. Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg system GEZ 24/32 Volt, 100 amp og lysrør, til vognens egenbelysning. Lavtryksvarmeapparater system Weilbach & Cohn. 2 Webasto oliefyr. Egenvarme. Toilet. Elvarme fra 1981. Fra 1985 tara 34 tons.
Bygget af Scandia 1961. Omlitreret 1969 fra Dd 204. Udrangeret 1988.
UICnr.
1969-81: 50 86 90-68 204-4
1981-88: 50 86 90-44 204-3
Længde:
21,72 m.
Bogietapafs.:
14,9 m.
Last:
12,5 tons
Taravægt:
40 tons
Jernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Gørlev Sukkerfabrik
I 1911 stiftede en kreds af sjællandske landmænd Sukkerfabrikken Vestsjælland A/S. Her er historien om Gørlev Sukkerfabrik og det tilhørende omfattende banenet på over 87 kilometer smalspor, der blev befaret af 7 damplokomotiver og 7 diesellokomotiver.
Læs mere